ارباب حلقه‌ها ؛ ظاهر واقعی سائرون به چه شکلی است؟

ارباب حلقه‌ها ؛ ظاهر واقعی سائرون به چه شکلی است؟

با حضور ارباب تاریکی در سریال جدید The Rings of Power کمپانی آمازون، برخی از طرفداران ارباب حلقه‌ها برای این هیجان زده بودند که بلاخره چهره سائرون را از زیر زره او خواهند دید.

کد خبر : ۱۷۱۵۳۰
بازدید : ۳۱

در حالی که بسیاری از طرفداران شکل سائورون را در ارباب حلقه‌ها، چشم بزرگ و شعله‌وری می‌دانند که بر فراز برج باراددور در وقایع ارباب حلقه‌ها بصورت معلق قرار گرفته بود، اما باید گفت که سائرون ظاهر دیگری هم داشت که آن را در اوایل فیلم یاران حلقه پیتر جکسون مشاهده کردیم.

یعنی در آغاز جنگ آخرین اتحاد که ارتشی از انسان‌ها به رهبری الندیل و ارتشی از الف‌ها به رهبری گیل گالاد علیه سائرون شمشیر کشیده بودند و سعی داشتند تا وجود شوم او را یکبار برای همیشه نابود کنند.

وقتی شکست نیروهای شر نزدیک به نظر می‌رسید، سائرون شخصا از برج خود بیرون آمد تا با دشمنان خود بجنگد و در همان حال زرهی با شکل ترسناک هم بر تن داشت. او با داشتن یک گرز بزرگ، شکست ناپذیر بود تا این که پسر الندیل یعنی ایزیلدور سائرون را توانست بر حسب اتفاقی شکست دهد و حلقه یگانه او را بدست آورد.

با حضور ارباب تاریکی در سریال جدید The Rings of Power کمپانی آمازون، برخی از طرفداران ارباب حلقه‌ها برای این هیجان زده بودند که بلاخره چهره سائرون را از زیر زره او خواهند دید.

با این حال، پس از فاش شدن هویت واقعی هالبراند، طرفداران بیشتر از قبل گیج شدند و سوالات بیشتری در ذهن آن‌ها ایجاد شد. حال ما در ادامه قصد داریم تا به چگونگی ظاهر واقعی سائرون بپردازیم و تا حد توان به حل سوالات پاسخ داده نشده طرفداران کمک کنیم.

سائورون یک فرشته افتاده بود که تغییر شکل می داد

طرحی از فرم واقعی سائرون که شخصیت اصلی در جبهه شر در وقایع ارباب حلقه‌ها است.

طرحی از فرم واقعی سائرون که شخصیت اصلی در جبهه شر در وقایع ارباب حلقه‌ها است.

خود تالکین عمداً در مورد ظاهر سائورون توضیحات مبهمی ارائه کرده و او را بیشتر یک موجود روحانی تجسم کرده تا جسمانی! تالکین حتی تصویری از این شخصیت را با آبرنگ کشیده که رمز و راز مربوط به این شخصیت را حفظ کرده و چیزی را لو نداده است.

در کل ویژگی‌هایی که سائرون دارای آن است، معلوم نبوده و ظاهراً از سایه‌های زنده‌ای تشکیل شده که شعله‌ای از فرم سایه‌ای او بیرون می‌آید (همانطور که در تصویر می‌بینید). علیرغم فرم روحی او، نیات شیطانی که دارد بسیار برای بقیه واضح است. سائرون یک چیز می‌خواهد و آن هم تسلط بر تمامی سرزمین میانه و حکومت بر آن است.

قبل از شروع تاریخ سرزمین میانه، ارو ایلوواتار (خداوند بلند مرتبه در آثار فاخر تالکین) والارها و مایارها را خلق کرد که به ترتیب فرشتگان بزرگ و کوچک‌تری بودند که به کمک موسیقی در خلق سرزمین میانه شرکت داشتند. اما در حالی که باید فرآیند خلق منظم و بدون مانع پیش می‌رفت، واقعیت بسیار تاریک‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت.

یکی از والارها به نام ملکور شروع به خواندن آهنگی کرد که با دیگران هماهنگ نبود با این هدف که چیزهایی جدا از والارهای دیگر بیافریند، اما او در این کار ناموفق بود. با این وجود، این اختلافات به وجود آمده توسط او منجر به نمایان شدن شرارت ملکور شد و دیری نپایید که او از بین والارها خارج شد و سرزمین میانه را متعلق به خود دانست. وقتی او رفت، بسیاری از مایارها را متقاعد کرد که او را همراهی کنند.

در حالی که بسیاری از مایارها به بالروگ تبدیل شدند، یکی از مایارها با بقیه متمایز بود و فرق می‌کرد. نام او مایرون بود، اما خیلی زود به نام سائرون معروف شد. او معاون ارشد مورگوث بود و مانند بسیاری از مایارها، می‌توانست شکل خود را تغییر دهد و ماهیت واقعی خود را پنهان کند. در مقاطع مختلف دوران اول، او حتی ظاهر یک خون آشام و یک گرگ را به خود گرفت.

سائرون مدتی به ظاهر الفی تغییر شکل داد!

ظاهر تغییر شکل یافته سائرون به الفی به نام آلاتار در وقایع ارباب حلقه‌ها

ظاهر تغییر شکل یافته سائرون به الفی به نام آلاتار در وقایع ارباب حلقه‌ها

اگرچه ظاهر یک خون آشام یا گرگینه ممکن است گاهی مفید باشد، اما برای مخفی ماندن مفید نبود. پس از شکست مورگوث در جنگ قدرت‌ها، سائرون مدتی را بصورت مخفی زندگی کرد و در آن مدت توانست نقشه‌ی جدیدی برای غلبه بر دشمنانش طراحی کند. سائورون با ظاهر شدن به عنوان یک پیام آور یا به زبان خودمان قاصد از والار، به شکل الفی با نام آناتار درآمد و ماهیت شیطانی خود را پنهان کرد.

در این زمان بود که او با یکی از پادشاهان الف‌ها به نام کلبریمبور دوست شد و به کمک او توانست حلقه‌های قدرت را بسازند. با این حال، در نهایت هویت واقعی سائرون معلوم شد و جنگ بین الف‌ها و سائرون در گرفت. پایان آن جنگ سائورون شکست خورده و به زنجیر کشیده شد و به عنوان اسیر به پادشاهای نومنور برده شد.

با این حال این اتفاق هم بخشی از برنامه‌های سائرون بود. چون او موفق شد مانند الف‌ها، نومنوریان را هم فریب دهد و پادشاه الفارازون را علیه والارها به شورش وادارد. والارها در پاسخ به شرارت نومنوری‌ها، جزیره نومنور را با فرستادن بلایای طبیعی مانند سیل غرق کردند و شکل فیزیکی سائرون هم در این اتفاق از بین رفت.

اما باز هم این پایان داستان سائرون نبود. در سریال جدید حلقه‌های قدرت، هالبراند در سفر گالادریل به او پیوست و هویت خود را از او پنهان کرد و این ادعا را داشت که او پادشاه گمشده سرزمین‌های جنوبی است. ظاهر زیبای هالبراند، همراه با گفته‌های اغواگرانه او، در واقع برای مدتی گالادریل را توانست فریب دهد، اما زمانی که او بعداً متوجه شد که آخرین پادشاه سرزمین‌های جنوبی هزاران سال قبل از آن مرده و هیچ وارثی باقی نگذاشته است، فهمید که هالبراند همان سائرون بوده و او دروغ گفته است.

فرم نهایی سائورون کاملاً وحشتناک بود

ظاهر زره پوش سائرون در کنار نیروهای شیطانی‌اش

ظاهر زره پوش سائرون در کنار نیروهای شیطانی‌اش

به لطف قدرت حلقه واحد، روح سائرون از فاجعه نومنور فرار کرد، اما قدرت او کاهش یافت. او پس از آن اتفاق دیگر نمی‌توانست ظاهر وحشتناک و شیطان گونه خود را پنهان کند.

هنگامی که او بدن جدیدی برای خود ساخت، فقط می‌توانست به قدرت و بدخواهی که در حلقه واحد او وجود داشت، تکیه کند. بنابراین، هنگامی که سائرون بازگشت، او تجسمی از حس نفرت و شرارت خود بود. به همین دلیل بود که هیچ کس نمی‌توانست به او نگاه کند و چرا گیل گالاد بر اثر لمس کردن سائرون آتش گرفت.

تالکین هرگز سائورون را به عنوان یک کاراکتر زره پوشیدن توصیف نکرده بود و این ظاهر کاملاً برای سه گانه فیلم ساخته شده بود و احتمالاً با این فکر انجام شده که به تصویر کشیدن الندیل و گیل گالاد در مبارزه با روح دشوار به نظر می‌رسد. در پایان باید گفت که سائرون یک روح اهریمنی بود، اما تالکین به وضوح گفته که او در این مرحله از تاریخ دارای یک فرم فیزیکی است.

اساساً زرهی که سائرون بر تن داشت، یک ساخته ذهن توسط عوامل سازنده فیلم محسوب می‌شود، اما اگر او زره می‌پوشید، اینطور نبود که یک روح بی بدن لباس را بر تن کرده و حرکت کند، یقینا چیز بسیار وحشتناک‌تری در انتظار مخاطبان بود. نظرتان در این باره چیست؟ آیا سائرون می‌توانست با انجام دادن کارهایی از افشای هویت خود جلوگیری کند؟

منبع: کافه بازار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید