سریال «شوگان»؛ یک شاهکار حماسی که همه منتظرش هستند

سریال «شوگان»؛ یک شاهکار حماسی که همه منتظرش هستند

سریال شوگان (Shōgun) که پخش آن از اوایل اسفند آغاز خواهد شد، یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال 2024 برای مخاطبان بوده است. در اینجا کلیاتی دربارۀ موضوع این سریال و همینطور نظرات تعدادی از منتقدان را ملاحظه خواهید کرد.

کد خبر : ۱۷۶۳۸۰
بازدید : ۴۷۹

فرادید| داستان سریال تاریخی «شوگان» که بر اساس رمانی با همین نام از جیمز کلاول ساخته شده، حدود 400 سال قبل در کشور ژاپن اتفاق می‌افتد؛ داستانی که با به گل نشستن یک کشتی بیگانه در سواحل ژاپن آغاز می‌شود.

به گزارش فرادید؛ در این داستان سه شخصیت اصلی وجود دارد؛ یکی از آن‌ها ارباب یوشی توراناگا است، یک فرماندۀ نظامی قدرتمند که از سوی رقبای بانفوذش در هیات حاکمه تحت فشار قرار گرفته و باید مبارزه‌ای سخت را برای حفظ جایگاهش آغاز کند.

1

شخصیت بعدی یک مرد انگلیسی به نام جان بلکتورن است؛ کسی که کشتی‌اش در سواحل ژاپن به گل نشسته و ناخواسته پای در این قلمرو ناشناخته گذاشته است. شخصیت سوم نیز زنی به اسم ماریکو است که علیرغم شایستگی‌ها و مهارت‌هایش، به دلیل پیوندهای خاص خانوادگی، راه دشواری برای اثبات ارزش‌های خودش پیش رو دارد.

داستانی که جیمز کلاول نوشته، تا حدی مبتنی بر وقایع تاریخی است؛ بر اساس ماجرای نخستین انگلیسی که به طور ناخواسته در ژاپن ساکن شد و در آنجا به یک سامورایی تبدیل شد.

منتقدانی که قسمت‌های ابتدایی سریال شوگان را دیده‌اند، آن را یک اثر چشمگیر و خارق‌العاده توصیف کرده‌اند که از لحاظ داستان، جلوۀ بصری و بازی‌ها در سطحی عالی قرار دارد.

5

این سریال هم‌اکنون در سایت راتن‌تومیتوز از 13 نقد منتشر شده، 100 درصد نقد مثبت و میانگین امتیاز 7.8 از 10 را ثبت کرده و در سایت متاکریتیک نیز امتیاز 86 از 100 را به دست آورده است.

در اینجا گزیده‌ای از نظرات چندتن از منتقدان را ملاحظه می‌کنید:

نیک کلارک از لاندن ایونینگ استاندارد:

لوکیشن‌های باشکوه این سریال شما را مستقیما به ژاپن قرن 17 می‌برند و باورنکردنی است که همۀ آن‌ها در واقع در شهر ونکوور ساخته شده‌اند. بازی‌های عالی و داستان گیرا باعث می‌شوند بعد از یکی دو قسمت مخاطب کاملا به درون دنیای این سریال کشیده شود.

جیک کانینگهام از امپایر مگزین:

شوگان یک سریال بسیار گیرا و مجذوب‌کننده است؛ با بازی‌های چشمگیر و جلوۀ بصری خارق‌العاده.

براندون یو از TheWrap:

شوگان سریال برجسته‌ای است که باید آن را یکی از گیراترین و تاثیرگذارترین آثار امسال بدانیم.

جودی برمن از تایم مگزین:

حتی در بین بزرگترین سریال‌های تلویزیونی اخیر مثل «حلقۀ قدرت»، «تاج و تخت» و «چیزهای عجیب»، شوگان مثل یک شاهکار اصیل می‌درخشد.

6

تراویس جانسون از فلیکس:

شوگان از بسیاری جهات دربارۀ «مرگ» است و دربارۀ نگاه متفاوتی که فرهنگ‌ها و ادیان مختلف نسبت به مرگ دارند. اما این سریال همچنین یک حماسۀ تاریخی است، با تمام جاذبه‌ها، داستان‌پردازی‌ها و نبردهای باشکوهی که از چنین حماسه‌ای انتظار دارید.

مائه عبدالباکی از اسکرین رَنت:

این سریال همۀ موضوعاتش را از پیچ و خم‌های سیاسی گرفته تا مضامین فرهنگی و حماسی، به نحوی دلپذیر با هم ترکیب کرده است. شوگان را باید در بالای فهرست سریال‌هایی که می‌خواهیم تماشا کنیم قرار بدهیم.

الکس میدلی از مووی نتوورک:

زیبا، نیرومند، برانگیزاننده و سرگرم‌کننده؛ این سریالی است که بلافاصله خودش را در مقام یک شاهکار نشان می‌دهد.

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید