۱۰ فیلمی که دوست داریم از دنیای Star Wars ببینیم

۱۰ فیلمی که دوست داریم از دنیای Star Wars ببینیم

سازندگان استار وارز خیلی راحت می‌توانند بگویند که برای سرگرمی دارند این سری را ادامه می‌دهند و چیزی به کسی بدهکار نیستند؛ با این حال، این فرانچایز وفادارترین فن بیس در کل کهکشان را دارد و مطمئناً طرفداران قدیمی و هاردکور آن لایق دریافت پاسخ‌هایی قانع کننده در رابطه با دنیای مورد علاقه خود هستند

کد خبر : ۱۷۹۹۰۷
بازدید : ۱۵۳۷

از خواست‌گاه یودا گرفته تا خیزش محفل یکم، سوالاتی بی‌شمار در رابطه با حماسه‌ی جنگ ستارگان وجود دارد که هنوز پاسخی برای آن‌ها ارائه نشده است؛ این سوالات بی‌جواب، می‌توانند نقطه آغاز بسیار خوبی برای ساخت فیلم‌های جدید از این دنیا باشند.

فیلم‌هایی مثل Rogue One و سریال انیمیشنی The Clone Wars، در پر کردن جاهای خالیِ موجود در داستان‌های سری استار وارز عالی عمل کردند. با این حال هنوز هم در هر جهتی که فکرش را بکنید سوالات بی‌جواب بسیاری یافت می‌شود که طرفداران دوست دارند جوابی قانع کننده به آن‌ها بدهند.

این سوالات همچنین می‌توانند پایه‌های خوبی برای ساختن فیلم‌هایی قوی باشند. اتفاقات مهمی وجود دارد که به کانتکست آن‌ها به خوبی پرداخته نشده است و شخصیت‌های محبوبی هم هستند که می‌توانند به تنهایی موضوعی خوب برای فیلم‌هایی جداگانه باشند.

سازندگان استار وارز خیلی راحت می‌توانند بگویند که برای سرگرمی دارند این سری را ادامه می‌دهند و چیزی به کسی بدهکار نیستند؛ با این حال، این فرانچایز وفادارترین فن بیس در کل کهکشان را دارد و مطمئناً طرفداران قدیمی و هاردکور آن لایق دریافت پاسخ‌هایی قانع کننده در رابطه با دنیای مورد علاقه خود هستند. همچنین، سری استار وارز در چند فیلم قبلی خود به خوبی قبل عمل نکرده و مقداری از راه و رسالت خود دور شده است، که دلیلی دیگر می‌باشد برای ساختن فیلم‌های باکیفیت از محتوایی که هنوز دست نخورده باقی مانده.

10. جار جار بینکس

10-7-1024x512

چه خوشتان بیاید چه نه، شخصیت جار جار بینکس از شخصیت‌های مهم دو فیلم پیش درآمد اول سری استار وارز بود و پس از آن بطرز عجیبی از کل کهکشان محو می‌شود! در فیلم the Phantom Menace، جار جار نقشی حیاتی در دفع کردن یورش فدراسیون معاملات داشت. در فیلم Attack of the Clones نیز نقشی مهم به عنوان سناتور کهکشان ایفا کرد. در Revenge of the Sith اثری از او نبود و پس از آن تنها چند حضور کوتاه در انیمیشن سریالی The Clone Wars داشت. دیگر هیچ اثری از او در دنیای استار وارز وجود ندارد و انگار که کلاً از کهکشان محو شد!

جار جار در پروسه‌ی امپراطور شدن پالپاتین فریب خورد، با این حال او همیشه دروناً با جدای و گروه مقاومت بوده است. به نظر می‌رسید که جار جار، گونگان‌ها و مردم نابو در کنار شورشی‌ها در فیلم A New Hope باشند، مگر اینکه اتفاقی برای آن‌ها افتاده باشد. همین گمان‌ها و جاهای خالی سبب می‌شود که یک پایان‌بندی برای داستان جار جار بینکس الزامی باشد. فیلم می‌تواند همان سرنوشتی که برای او در سه گانه Aftermath اتفاق افتاد را به تصویر بکشند یا حتی داستانی جدید برای این شخصیت جفا شده در نظر بگیرند.

9. خیزش محفل یکم

9-7-1024x512

در فیلم Return of the Jedi، شخصیت‌های لوک، لئیا و دیگر شورشی‌ها نهایتاً توانسته بودند امپراطوری را شکست دهند و صلح را به کهکشان بازگردانند. با این وجود، زمانی که فیلم The Force Awakens را مشاهده کردیم این محفل یکم بود که در رأس امور قرار داشت و ده‌ها برابر از رژیم شیطانی قبلی بدتر بود! همچنین، شخصیت دارث سیدیوس هم در تمام مدت فیلم حضور داشت و امپراطوری دوره‌ی دومش را به چنان حکومت استبدادی تبدیل کرده بود که امپراطوری قبلی‌اش در مقام مقایسه بی‌خطر به‌نظر می‌رسید! سوالی که هیچ‌گاه پاسخ داده نشد این بود: چطور مقاومت اجازه داد که کار به اینجا بکشد و افسار امور به دست محفل یکم بیافتد؟

اکنون، اینطور به‌نظر می‌رسد که نیروهای مقاومت، وقتی که دو نیروی شیطانی در حال ظهور بودند انگار خواب بودند! آن‌ها حتی متوجه نشدند که محفل یکم در حال ساختن استارکیلر بیس (Starkiller Base) است؛ سلاحی که به وضوح حتی از دث استار (Death Star) نیز خطرناک‌تر می‌باشد. شدیداً به یک فیلم نیاز داریم که توضیح دهد محفل یکم چگونه تشکیل شد و جوری به این سوال پاسخ دهد که متوجه نقش مقاومت هم در آن بشویم! یکی از فرض‌هایی که همین الان هم مسخره به‌نظر می‌رسد، ظهور محفل یکم از طریق سنای کهکشانی می‌باشد؛ چرا که آن‌ها اصلاً اهل مذاکره به‌نظر نمی‌رسیدند.

8. بوبا فت

8-9-1024x512

سریال The Book of Boba Fett که در شبکه‌ی Disney+ پخش شد، سعی داشت تا داستان بوبا فت (Boba Fett)، جایزه بگیر مورد علاقه‌ی دنیای استار وارز را اصلاح کند؛ اما نهایتاً یک تجربه‌ی نه چندان راضی کننده به دست آمد که به‌نظر می‌رسید تیرِ سازندگان خطا رفته باشد. او در فیلم The Empire Strikes Back زمان چندانی به دست نیاورد و در فیلم The Return of the Jedi به شکلی غیر رسمی می‌توان گفت که شاهد حذف کردن او از صحنه بودیم. بدین ترتیب پرونده‌ی یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های سری استار وارز نصفه و نیمه رها شد. در سریال ساخته شده نیز شاهد زندگی بوبا فت پس از رهایی از گودال سرلک (Sarlac pit) بودیم و چیزی از زندگی او زمانی که در اوج قرار داشت، عاید بینندگان نشد.

ما در حال حاضر می‌دانیم که بوبا فت فرزند به حضانت گرفته شده‌ی یک جایزه بگیر افسانه‌ای به نام جانگو فت (Jango Fett) می‌باشد، اما جزئیات زندگی او از زمانی که سر پدرش با میس ویندو لایتزابرد (Mace Windu Lightsabered) بریده شد تا زمانی که هان سولو را در کربونیت گیر انداخت، نامشخص است و چیز زیادی درباره‌ی آن نمی‌دانیم. بوبا فت یکی از چهره‌های بدنام کهکشان است و مهارت‌های دیوانه‌واری در مبارزه از خود بروز می‌دهد؛ دیدن یک فیلم که در آن او یک ضد-قهرمانِ جایزه بگیر باشد مطمئناً تماشایی خواهد بود؛ چرا که شاهد گیر انداختن مجرمان زیادی توسط او در Outer Rim، در زمانی پیش از آغاز سه گانه‌ی اولیه خواهیم بود.

7. ظهور بن سولو

7-7

یکی از مواردی که سه گانه‌ی دنباله به خوبی آن را به نمایش گذاشت و از نقاط قوتش بود، بدون شک شخصیت کایلو رن (Kylo Ren) یا همان بن سولو (Ben Solo) می‌باشد. او به عنوان شخصیت منفی این سه گانه، کارکتری چند لایه و پیچیده بود که برای شناخت بهترِ شخصیت رنج کشیده‌اش می‌بایست به او نزدیک‌تر می‌شدیم. او پسر هان سولو و لئیا ارگانا بود که توسط لوک اسکای‌واکر با روش‌های مربوط به فورس تربیت شد، اما سرنوشت نهایتاً او را به نیمه‌ی تاریک کشاند. مقداری از پیش زمینه داستانی او در طول فیلم‌ها کاویده و بررسی می‌شود، اما چیزی که عمیق‌تر باشد و واقعیت شخصیت او را به طرفداران نشان بدهد وجود ندارد. می‌توان از پروسه‌ی تبدیل شدن بن سولو به کایلو رن یک فیلم خیلی خوب و داستانی تنش‌زا آفرید.

سه گانه‌ی اصلی سریِ استار وارز داستان تبدیل شدن آناکین اسکای‌واکر (Anakin Skywalker) به سیت لورد یا همان دارث ویدر را به نمایش می‌گذارند و سریال The Clone Wars نیز بطور کلی درباره‌ی دست‌آوردهای او به عنوان یک شوالیه‌ی جدای است. کایلو رن یکی از قوی‌ترین آموزگارانِ فورس می‌باشد و به احتمال زیاد ماجراجویی‌های زیادی در این قالب داشته است که می‌توانند موضوعی بسیار خوب برای صحنه‌های سینماتیک باشند. همچنین، به نمایش گذاشتن قصه‌ی کشمکش‌های درونی او و اینکه چطور در برابر خانواده‌ی خودش، لوک و مقاومت قرار می‌گیرد، می‌تواند احتمالاً سوژه‌ی بسیار خوبی برای ساختن یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های مربوط به استار وارز باشد.

6. سال‌های غیبت دارث سیدیوس

در دو فیلم ابتداییِ سه‌ گانه‌ی دنباله، اصلاً هیچ اشاره‌ای به بازگشت امپراتور نشد و زمانی هم که در The Rise of Skywalker او را دیدیم، دیگر سوپرایزِ بازگشت او خراب شده بود. امپراتور که او را با نام دارث سیدیوس (Darth Sidious) و شیو پالپاتین (Sheev Palpatine) هم می‌شناسیم، در Return of the Jedi، توسط دارث ویدر به ظاهر کشته شد. با این حال، 30 سال بعد شاهد ظهور دوباره‌ی او همراه با محفل نهایی (Final Order) بودیم.

در سه گانه‌ی پیش درآمد، شاهد قدرت دارک ساید بودیم که بین سیدیوس و آناکین مبادله شد؛ این قدرت به دارنده‌ی آن این اجازه را می‌دهد که از مرگ فرار کنند و باز زنده شوند. بدین ترتیب، زنده ماندن سیدیوس و بازگشت دوباره‌ی او قابل توجیه است، اما هیچ سرنخی درباره‌ی اتفاقات آن سی سال و سرگذشت امپراتور در دسترس نداریم که می‌توانند به خوبی محتوای کافی برای ساختن یک فیلم قدرت‌مند را فراهم کنند. مسائلی مثل قدرتِ بی حد و حصر او نیز نیازمند توجیه هستند. البته، مسئله‌ی مهم‌تر که بدون توجیه قانع کننده باقی مانده است، مسئله‌ی وارث و جانشین او می‌باشد؛ امپراتور فاش کرده است که پدر بزرگِ ری می‌باشد، اما او از چه طریقی توانسته بچه‌دار شود؟ کلون‌زایی؟ روش‌های دیگر؟ یک فیلم که مربوط به سال‌های غیبت دارث سیدیوس است، به خوبی می‌تواند درباره‌ی این مسائل روشن‌سازی کند.

5. خواست‌گاهِ استاد یودا

5-8-1024x598

استاد یودا، احتمالاً قوی‌ترین جدایِ موجود باشد و بخشی حیاتی از حماسه‌ی اسکای‌واکر بوده است. با این حال ما واقعاً هیچ چیزی درباره‌ی او نمی‌دانیم! نژاد او و سیاره‌ی خانه‌اش در طول فیلم‌های اصلی بدون توضیح باقی مانده است و همواره با عبارت «گونه‌ای نامشخص» درباره‌ی او روبرو شده‌ایم. البته که به راحتی می‌توانیم او را شخصیتی بدون خواست‌گاه مشخص در نظر بگیریم، اما ظاهر Grogu (بچه یودا) در سریال مندولرین نشان می‌دهد که یک نژاد خاص برای یودا وجود دارد.

یودا بسیار دوست داشتنی است و نبود توضیحات کافی درباره‌ی خواست‌گاهش، بهانه‌ای بسیار خوب برای ساختن یک فیلم جداگانه درباره او می‌باشد. بالاخره نژاد و اقلیم او کجاست؟ مردمش از کجا توانایی درمانی به دست می‌آورند؟ می‌دانیم که او اهل داگوبا (Dagobah) نیست، چون که یودا صرفاً برای پنهان شدن به آنجا رفته بود. پس جایی در این کهکشان بزرگ باید یک سیاره باشد که یوداها در آن زندگی می‌کنند. پیش از اینکه او در Return of the Jedi بمیرد، 800 سال در حال تمرین دادن جدای بوده است؛ به عبارت دیگر، چندین قرن محتوای ناشناخته درباره‌ی او وجود دارد که می‌تواند به خوبی یک سری جداگانه که قبل از سریِ پیش درآمد باشد را پوشش بدهد و ما را درباره‌ی خواست‌گاه استاد یودا و اقلیم او آشنا بسازد.

4. ملاقات دوباره با کاپیتان فاسما

4-10-1024x576

یکی از سنت‌های سری جنگ ستارگان، معرفی کردن شخصیت‌های منفی بسیار دوست داشتنی می‌باشد که خیلی زود هم آن‌ها را از صحنه حذف می‌کند! برای نمونه می‌توان به کاپیتان فاسما در تریلوژیِ دنباله اشاره کرد یا بوبا فت در سه گانه‌ی اصلی یا دارث مائول (Darth Maul) در سه گانه‌ی پیش درآمد. البته گفتنی است که دارث مائول پس از دو شقه شدن باز هم به دنیای استار وارز برگشت و همچنین بوبا فت هم از گودال سرلک جان سالم به در برد، پس هیچ دلیلی ندارد که فکر کنیم این بازگشت، برای فاسما دور از ذهن است!

یکی از مواردی که به غایت سبب خرسندی طرفداران خواهد شد، بدون شک ساختن یک فیلم جداگانه از این شخصیت خانم که شدیداً بی‌رحم است و در لباسی کروماتیک ظهور پیدا می‌کرد، است؛ چرا که او خیلی زود توانست به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد. مرگ غیر منتظره‌ی او به دستان فین در فیلم The Last Jedi، آنقدرها رضایت بخش نبود و نیاز به رستگاری در شخصیت فاسما به وضوح دیده می‌شد. او به عنوان اولین استورم‌تروپر زنی که توانسته سقف کریستالی کیبر را بشکند، شخصیتی قوی و الهام‌بخش دارد. با وجود اینکه استورم‌تروپرها ذاتاً جنگ‌جویان شاخصی نیستند، اما فاسما مهارت‌های کافی برای بوجود آوردن یک فیلم پر از صحنه‌های ماجراجویی و اکشن را داراست. بطور کلی، دیدن داستان این شخصیت خالی از لطف نخواهد بود.

3. قصه‌ی سیفو-دیاس

3-11-1024x574

یکی از جنبه‌های جذاب سه گانه‌ی پیش درآمد، سپاه کلون‌هایی بود که توسط یک جدایِ اسرار آمیز به نام سیفو-دیاس (Sifo-Dyas) رهبری می‌شد. در فیلم Attack of the Clones، شخصیت اوبی وان در تعقیب یک جایزه بگیر بود که می‌خواست ملکه آمیدالا (Queen Amidala) را به قتل برساند و بدین ترتیب به سیاره‌ی کامینو (Kamino) رهنمود شد. او در آنجا متوجه شد که این جایزه بگیر در واقع جانگو فت است و مهم‌تر از آن، یک جدایِ سابق در تلاش است تا ارتشی بسیار بزرگ از کلون‌ها برای ریپابلیک آماده سازد.

جذابیت شخصیت سیفو-دیاس و تلاش او برای ساختن این ارتش بزرگ غیر قابل انکار است، با این وجود این قصه واقعاً اسرار آمیز می‌باشد و جنبه‌های زیادی از آن مبهم باقی مانده است. اعضای کنسول‌گری جدای، چیز زیادی از او به خاطر نمی‌آورند و هیچ کس در بخش حساب‌ها متوجه هزینه‌های اضافی برای ساختن سپاه کلون‌ها نشده بود. به جز این‌ها، شخصیت سیفو-دیاس نیز مبهم باقی مانده؛ ما تنها می‌دانیم که او یک جدای مرد بوده و پیش‌تر، تحت نظارت کنت دوکو (Count Dooku) یا همان دارث تیرانوس (Darth Tyranus) تعلیم دیده است. این ماجرای اسرار آمیز به خوبی می‌تواند محتوای کافی برای ساختن یک فیلم محشر از سیفو-دیاس و جریانات سپاه کلون‌ها را فراهم کند.

2. سرگذشت هان و چویی در بین سه گانه ها

2-11-1024x576

فیلم Solo در میان طرفداران استار وارز جایگاهی مطلوب ندارد، با این حال توانست یک داستان اورجینال درباره‌ی رابطه‌ی هان‌ها و چوباکا (Chewbacca) ارائه کند که توضیحاتی مفصل درباره‌ی سفینه‌ی میلنیوم فالکون (Millennium Falcon) و چگونگی به دست آوردن کلت مدل BlasTech Industries DL-44، به طرفداران می‌داد. در رابطه با هان سولو، شاید به‌نظر برسد که به اندازه‌ی کافی درباره‌ی او دیده‌ایم و دیگر چیزی نمانده که بتوان به آن پرداخت. با این وجود، در سه‌گانه‌ی دنباله، او با چویی ماجراهای زیادی را دنبال می‌کند که ارزش از نزدیک دنبال کردن را دارند.

در فیلم The Force Awakens متوجه می‌شویم که هان و لئیا یک فرزند هم داشته‌اند که همان بن سولو بوده است. سپس در همین اثنا، او از خانواده‌اش جدا می‌شود و همراه با چویی کارِ قاچاق در کهکشان را دنبال می‌کند. طرفداران خیلی دوست دارند که این ماجراجویی‌ها که در زمانی بین سه گانه‌ها جریان دارند را دنبال کنند. واقعاً هم جالب خواهد شد داستان‌های هان و چویی را در فیلمی اختصاصی مشاهده کنیم. همچنین می‌توانیم درباره‌ی سال‌های گمشده‌ی لاندو کالریسیان (Lando Calrissian) اطلاعات بیشتری کسب کنیم. اگر چنین پروژه‌ای به وقوع بپیوندد، احتمال حضور حضور هریسون فورد نزدیک به صفر است، اما الدن ارنرایک (Alden Ehrenreich) کارش در فیلم Solo خوب بود و می‌تواند به خوبی از عهده‌ی نقش بربیاید.

1. چه بر سر بچه گروگو آمد؟

1-9-1024x577

پروژه‌های استار وارزِ مربوط به دیزنی در کیفیت نابرابر عمل کردند، با این حال نمی‌توان انکار کرد که سریال The Mandalorian واقعاً خوب عمل کرد؛ در این سریال، نه تنها شاهد بازی محشر پدرو پاسکال هستیم بلکه معرفی بچه یودا (گروگو) برای طرفداران واقعاً فوق‌العاده بود. زمانی که سریال در آن جریان دارد پس از سه گانه‌ی اصلی و قبل از دنباله‌ها می‌باشد.

ماندو یکی از خفن‌ترین و قوی‌ترین شخصیت‌های موجود در کهکشان است و گروگو هم قدرت‌های فوق‌العاده‌ی جدای دارد؛ با کمی تعمق شاید عجیب بنظر برسد که چرا این دو در مقاومت محفل یکم حضور نداشتند. به هر حال، یک فیلم از مندالورین در حال ساخت می‌باشد و خوشبختانه جان فاورو (John Favreau) بر ساخت آن نظارت دارد. اما از مسیری که ساختِ آن طی خواهد کرد اطلاعات چندانی در دسترس نیست و نمی‌دانیم فیلم واقعاً در چه باره‌ای می‌باشد. بهترین سناریو در رابطه با این دو شخصیت قدرت‌مند و مقاومت محفل یکم، احتمالاً عدم تمایل ماندو و جوان بودن گروگو برای درگیر شدن با قضایای مربوط به آن، می‌باشد.

جمع بندی

سری استار وارز، بدون شک یکی از پرطرفدارترین فرانچایزهای سینمایی در دهه‌های اخیر بوده است و همواره آثاری با محتوای مربوط به دنیای آن منتشر می‌شود. در این سری، شخصیت‌های بسیار جالبی حضور دارند که بخشی از هویت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یا به خوبی به آن‌ها پرداخته نشده است. در طول مقاله‌ای که خواندید، سعی کردیم ده‌ تا از بهترین گزینه‌های موجود برای ساختن فیلم‌های فرعی که طرفداران مطمئناً از آن‌ها لذت خواهند برد را به شما معرفی کنیم.

منبع: ویجیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید