(تصاویر) معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند

(تصاویر) معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند

برخی از سریال‌های جذاب تلویزیونی پس از پایان یافتن تمامی فصل‌ها تازه توسط مخاطبین کشف شده و به محبوبیتی دو چندان دست پیدا می‌کنند.

کد خبر : ۱۸۵۱۵۴
بازدید : ۳۷

هر ساله شاهد پخش و آغاز به کار مجموعه‌های تلویزیونی‌ مختلفی در ژانرهای گوناگون هستیم که از طریق شبکه‌ها و سرویس‌های استریم در دسترس مخاطبین و علاقه مندان به این مدیوم قرار گرفته که در کمال تعجب برخی از آن‌ها علی‌رغم کیفیت بالایی که دارند اما آنطور که می‌بایست و شایسته هستند، مورد استقبال قرار نگرفته و چه بسا به فراموشی سپرده می‌شوند.

اینجاست که اهمیت سرویس‌های استریم بیش از پیش نمایان می‌شود؛ سرویس‌هایی همچون نتفلیکس، دیزنی پلاس و هولو که با خریداری حق پخش مجموعه تلویزیونی‌های قدیمی و پایان یافته، آن‌ها را باری دیگر به مرکز توجه مخاطبین تبدیل کرده و سبب می‌شوند تا آثاری که مدت‌ها پیش پایان یافته‌اند، به محبوبیت دو چندانی دست پیدا نمایند تا حدی که گاهاً برخی از آن‌ها حتی به ترند روز شبکه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده و رکوردهای قابل توجهی را به ثبت می‌رسانند.

در مقاله امروز نیز به سراغ معرفی ۱۲ سریال جذاب و تماشایی رفته‌ایم که هر یک در زمان پخش خود با وجود برخورداری از کیفیتی ستودنی اما آن‌طور که می‌بایست دیده نشده و پس از اتمام به دلایل گوناگون، تازه توسط مخاطبین عام کشف شده و بینندگان گسترده‌ای را به خود جذب کردند.

مجموعه تلویزیونی The Office

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

اساساً سریال The Office به عنوان یک کمدی بریتانیایی آغاز به کار کرد که در نهایت نسخه آمریکایی آن با شهرتی غیرمنتظره و بسیار پرسر و صدا روبرو شد.

نسخه آمریکایی این مجموعه با ۹ فصل بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ به پخش درآمد و دفتر تولید کاغذی به نام داندر مفلین را به تصویر می‌کشید که با روایت مستندگونه‌ای، زندگی کارمندانش را به تصویر کشیده و موقعیت‌های کمدی جذابی را رقم می‌زد؛ اثری که به لطف برخورداری از بازیگرانی افسانه‌ای همچون استیو کرل اساساً نوع متفاوتی از کمدی را به ارمغان آورد که مدیوم تلویزیون تا به امروز مشابهی همچون آن را به خود ندیده است. شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، محبوبیت The Office به یکباره اوج گرفت و در سرویس استریم نتفلیکس به میزان ۵۷ میلیارد دقیقه مورد تماشا قرار گرفت.

مجموعه تلویزیونی Breaking Bad

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

می‌توان گفت که Breaking Bad مهمترین و نخستین پروژه‌ای بود که وجه درام و جدی برایان کرانستون را به معرض نمایش گذاشت که در دوران پخش سریال کمدی Malcolm in the Middle به فراموشی سپرده شده بود.

اثری درام و مافیایی حول محور معلم شیمی بی دست و پایی که به سرطان دچار شده و برای آن که خانواده‌اش پس از مرگ او به فقر دچار نشوند، با همراهی شاگرد سابقش دست به تولید مواد مخدر می‌زند که ورودشان به این حوزه آن‌ها را با وقایعی مرگبار و غیرمنتظره روبرو می‌کند. Breaking Bad با ۵ فصل یک شاهکار تلویزیونی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ میلادی با اضافه شدن به سرویس نتفلیکس محبوبیتی غیرقابل تصور پیدا کرد تا حدی که فصل چهارم افزایش تعداد بینندگان سرسام‌آوری پیدا نموده و رکوردهای قابل توجهی را به ثبت رسانده است. محبوبیتی که در نهایت به ساخت اسپین‌آف سینمایی به نام El Camino: A Breaking Bad Movie و پیش درآمدی تحت عنوان Better Call Saul منجر شد که همگی از کیفیتی مثال زدنی بهره برده‌اند.

مجموعه تلویزیونی The Golden Girls

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

متاسفانه در طی سال‌های اخیر تابوهای اجتماعی و فرهنگی عجیب و غریبی در هالیوود همه‌گیر شده که شاید از لحاظ اخلاقی بتوان آن‌ها را یک ابتذال خطاب کرد اما در سمت دیگر ماجرا موجب محبوبیت بیش از پیش آثاری همچون The Golden Girls نیز شده است.

اثری کمدی با ۷ فصل حول محور زنان مسنی که در یک خانه کنار یکدیگر به زندگی پرداخته و در روزمره با اتفاقات و وقایع مختلفی روبرو می‌شوند که در زمان خود نامزد دریافت ۶۸ جایزه امی شده است. اثری که به صورت کلی جذاب و سرگرم‌کننده به شمار می‌رود اما طی سال‌های اخیر به طرز عجیبی مورد توجه قرار گرفته و برخی از المان‌ها و ویژگی‌هایش با ترندهای این روزهای جوامع هم‌خوانی پیدا کرده که موجبات محبوبیت دو چندانش را فراهم نموده است. آن هم در شرایطی که ستاره این مجموعه به نام بتی وایت در سال ۲۰۲۱ و در ۹۹ سالگی از دنیا رفت و توجهات را بیش از پیش به سمت The Golden Girls معطوف نمود.

مجموعه تلویزیونی Friends

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

مجموعه تلویزیونی ۱۰ فصلی Friends یکی از آثار محبوب دهه ۱۹۹۰ میلادی به شمار می‌رود که تاثیر به سزایی در جایگاه امروز ژانر کمدی سیتکام داشته است.

با این حال تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن سبب شد تا پس از پایان در سال ۲۰۰۴ میلادی همچنان حس و حال زنده‌ای داشته و انگار نه انگار که سریالی پایان یافته محسوب می‌شود. برخورداری از شخصیت‌های دوست داشتنی و همزاد پنداری با آن‌ها سبب گشته تا با گذشت ۲ دهه همچنان Friends محبوبیت و جایگاه والای خود را حفظ کرده باشد تا حدی که قسمت‌های پایانی همچون The Last One هنوز هم مورد تماشا قرار گرفته و به عنوان یکی از پربیننده‌ترین قسمت‌های تاریخ تلویزیون در نظر گرفته شده است. محبوبیتی که در سال ۲۰۲۱ میلادی سبب شد تا گردهمایی خاطره‌انگیزی با حضور بازیگران Friends رقم بخورد که تا ابد در یاد بینندگان و طرفدارانش باقی خواهد ماند.

مجموعه تلویزیونی Arrested Development

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

سریال Arrested Development شاید که در زمان خود بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ میلادی به مانند باقی کمدی‌های تلویزیونی مورد توجه قرار نگرفت اما در عین حال شرایط شهرت و محبوبیت بازیگرانی همچون جیسون بیتمن و مایکل سرا را فراهم کرده است.

علی‌رغم پخش ۳ فصل جذاب و منتقد پسند اما Arrested Development آن بازدید و توجهی که لیاقتش را داشت، دریافت نمی‌کرد تا این که مدتی بعد در سال ۲۰۱۳ میلادی کمپانی نتفلیکس وارد میدان شد و فصل چهارم را با تکیه بر المان‌های نمادینی همچون ارائه داستانی مضحک، خلق موقعیت‌های کمدی احمقانه و در عین حال برخورداری از بازیگران اصلی تولید کرد که به احیای موفقی تبدیل شد و بالاخره سیل مخاطبین را به سمت این مجموعه روانه کرد. احیایی موفقیت آمیز تا حدی که پس از گذشت بیش از ۱ دهه همچنان سرویس استریم نتفلیکس پذیرای Arrested Development بوده و مخاطبین پرتعدادی را به خود اختصاص داده است.

مجموعه تلویزیونی Firefly

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

به جرات می‌توان گفت که Firefly یکی از دست کم گرفته شده‌ترین سریال‌های تمام تاریخ مدیوم تلویزیون به شمار می‌رود که به طرز عجیبی با پخش تنها یک فصل پایان یافت و برخلاف بسیاری از هم‌تایانش آن‌طور که می‌بایست مورد توجه واقع نشد.

سال ۲۰۰۲ میلادی دوره و زمانه‌ای محسوب می‌شد که خبری از سرویس‌های استریمی نبود که بتواند موجبات احیای این مجموعه تلویزیون را فراهم نماید؛ اثری علمی تخیلی و بسیار جذاب در بستری از آینده‌ای بسیار دور که بشر به منظومه جدیدی ورود کرده و خدمه ۹ نفری یک سفینه فضایی در شرایطی که خود را در محیطی کاملاً ناشناخته و مرموز پیدا می‌کنند، با اتفاقاتی مختلف روبرو شده و به شیوه‌های گوناگون به چالش کشیده می‌شوند. Firefly از ایده‌های جذابی بهره می‌برد که بعدها به یک اثر کالت تبدیل شد و طرفداران خاص خود را پیدا نمود تا در نهایت به سرویس‌های استریمی همچون هولو راه پیدا کرد و به شکلی دیر هنگام بازخوردی که لایقش بود را دریافت نمود.

مجموعه تلویزیونی Futurama

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

زمانی که به سریال Futurama نگاه می‌کنیم، با اثر پرفراز و نشیبی طرف هستیم که در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۳ میلادی بارها و بارها پخش آن توقیف شده و محبوبیتش موجبات احیای آن را فراهم کرده است.

اثری که بارها و بارها ساخت و پخش آن لغو شده و هربار قدرتمندتر از همیشه به صحنه بازگشته تا طرفدارانش را به وجد بیاورد. مجموعه تلویزیونی سیتکام و علمی تخیلی Futurama در ابتدا به عنوان اسپین‌آفی از The Simpsons با حال و هوای فضایی در نظر گرفته می‌شد که عدم برخورداری از هویتی مستقل سبب شد تا آنطور که باید توسط مخاطبین تحویل گرفته نشود. با این حال در طی فصل‌های بعدی هویت مستقل خود را پیدا کرد و به طبع مسیر جداگانه‌ای را در پیش گرفت تا در مقایسه با The Simpsons روایتی پخته‌تر و شخصیت‌های متنوع‌تری را ارائه کرده و با بازخورد و استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو شود. جالب است که همین توقیف و لغوهای چندین و چندباره Futurama باعث محبوبیت و دیده شدنش توسط مخاطبین شده و به نوعی حکم یک تبلیغ غیرمنتظره را برایش داشته است.

مجموعه تلویزیونی How I Met Your Mother

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

در طی ۲ الی ۳ دهه گذشته کمدی و سیتکام‌های مختلفی به پخش در تلویزیون درآمده که هیچکدام از آن‌ها به اندازه آثاری همچون Friends و How I Met Your Mother تبدیل به ترند و نماد فرهنگی در بین مخاطبیشنان نشده‌اند.

در حالی که پایان بندی مجموعه تلویزیونی How I Met Your Mother با حواشی و دو دستگی همراه بوده اما به صورت کلی با اثر به شدت جذاب و دوست داشتنی طرف هستیم که به مرور در طی فصل‌هایش بر تعداد بینندگانش افزود تا در نهایت با فصل آخر یک رویداد بزرگ را در مدیوم خود رقم بزند که در سال ۲۰۱۴ میلادی حسابی سر و صدا به راه انداخت و شگفتی‌ساز ظاهر شد. محبوبیتی که نه تنها کمپانی نتفلیکس را مجاب کرد تا با قرار دادن این مجموعه بر روی سرویس خود به رکورد قابل توجهی از تعداد بینندگان در طی سال‌های بعدی دست پیدا نماید، بلکه حتی موجبات تولید اسپین‌آفی به نام How I Met Your Father را نیز فراهم کرد که البته از کیفیتی به مانند مجموعه اصلی برخوردار نبود و پش از پخش تنها ۲ فصل برای همیشه به خاطرات پیوست.

مجموعه تلویزیونی Freaks And Geeks

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

سریال Freaks and Geeks که در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به پخش درآمد، به طرز عجیبی علی‌رغم جذابیت‌ها و روایت متفاوت کمدی‌اش تحویل گرفته نشد و به معنای واقعی کلمه توسط مخاطبین تلویزیون نادیده گرفته شد.

اثری با میزبانی برخی از بزرگان حال حاضر هالیوود همچون ست روگن و جیمز فرانکو که با پخش تنها یک فصل لغو شد و فرصتی برای روایت داستان منحصر به فرد کمدی و درام خود پیدا نکرد. با این حال چند سال بعد یعنی در ۲۰۰۴ با فراگیری دی‌وی‌دی‌ بین خانواده‌ها، بالاخره Freaks and Geeks فرصتی برای خودنمایی پیدا کرد و با استقبال مخاطبین روبرو شد که البته دیگر فایده‌ای نداشت و با سریالی لغو شده طرف بودیم که در اواسط دهه ۲۰۱۰ میلادی نیز با پخش بر روی سرویس استریم نتفلیکس تعداد بینندگان قابل توجهی را به سمت خود جذب نمود. مایه تاسف است که سریالی همچون Freaks and Geeks با برخورداری از ایده‌های داستانی بسیار جذاب و تازه، عملاً تلف شد و فرصتی برای نمایش المان‌های منحصر به فردش پیدا نکرد.

مجموعه تلویزیونی Suits

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

پس از معرفی چندین و چند سریال کمدی، نوبت به Suits می‌رسد که جلوه متفاوتی از رویارویی‌های قانونی را در بستری از روایت درام به تصویر کشید تا به اثری به شدت جذاب و اعتیاد آور تبدیل شود.

سریالی ۹ فصلی که اگرچه در سال ۲۰۱۹ میلادی پایان یافت اما با قرار گرفتن بر روی سرویس استریم نتفلیکس و ثبت رکورد تعداد بینندگانی عجیب و غریب که حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، نشان داد که پتانسیل‌هایش پایان نداشته و همچنان می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد تا حدی که شرایط را برای ساخت اسپین‌آفی به نام Suits: LA مهیا کرده است. شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که جدایی یکی از بازیگران اصلی به نام مگان مارکل و ازدواج وی با شاهزاده هری، دوک ساسکس منجر به تبلیغ ناخواسته ولی پرسر و صدا برای Suits شد که در هنگام پخش بر تعداد بینندگان بیش از پیش افزوده است.

مجموعه تلویزیونی Schitt’s Creek

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

برخلاف اثر ارزشمندی همچون Freaks and Geeks که فرصت پیدا نکرد تا خودی نشان دهد، در سمت مقابل Schitt’s Creek به عنوان نمونه بارز سریالی محسوب می‌شود که زمان پیدا کرد تا بلکه بتواند جای پای خود را در مدیوم تلویزیون محکم کرده و به طبع استقبالی که می‌بایست را دریافت نماید.

یک کمدی سیتکام متفاوت حول محور خانواده‌ای ثروتمند و دغدغه‌های عجیب و غریب آن‌ها که با ۶ فصل بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی به نمایش درآمد و در جشنواره‌هایی همچون گلدن گلوب حسابی درخشان ظاهر شد. در حالی که Schitt’s Creek از ترند و تابوهای بعضاً مبتذلی در طول دوران پخش خود بهره می‌برد اما به صورت کلی اثر ارزشمند و سرگرم‌کننده‌ای محسوب می‌شود که به لطف بازپخش از طریق سرویس استریم نتفلیکس با تعداد بینندگان قابل توجهی روبرو شد به حدی که حکم یک تبلیغ بزرگ را برای فصل پایانی‌اش داشت؛ فصلی که به یک باره با حجم عظیمی از بینندگان روبرو شد و رکوردهای قابل توجهی را به ثبت رساند.

مجموعه تلویزیونی Community

معرفی سریال‌های جذابی که پس از پایانشان بر سر زبان‌ها افتاده‌اند - گیمفا

در نهایت این مقاله را با کمدی متفاوت و نادیده گرفته شده دیگری به نام Community به پایان می‌رسانیم که در زمان پخش خود با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد که شرایطی را مهیا کرد تا پس از پایان مجموعه اصلی، بر سر زبان‌ها افتاده و به محبوبیت دست پیدا نماید.

از مشکلات مرتبط با تیم نویسندگی گرفته تا پخش آن از طریق یاهو! اسکرین که به معنای واقعی کلمه حماقتی جبران ناپذیر از سوی سازندگانش محسوب می‌شود، همگی دست به دست یکدیگر داده تا Community علی‌رغم برخورداری از ۶ فصل اما پتانسیل‌هایش نادیده گرفته شده و از تولید فصل‌های بیشتر جا بماند. با این وجود از سال ۲۰۱۶ و به لطف بازپخش‌های متعدد بالاخره مخاطبین تلویزیونی ایده‌های جذاب و منحصر به فرد این سریال را درک کرده و به سمت آن جذب شدند تا پس از مدت‌ها انتظار شاهد خبر ساخت پروژه‌ای سینمایی حول محور Community باشیم که آغاز پروسه تولید آن در سال ۲۰۲۴ میلادی تایید شده است.

منبع:گیمفا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید