۱۰ بازیگر سرشناسی که دستمزدهای هنگفت و باورنکردنی را برای نقشی خاص نپذیرفتند

۱۰ بازیگر سرشناسی که دستمزدهای هنگفت و باورنکردنی را برای نقشی خاص نپذیرفتند

در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ بازیگر سرشناسی آشنا می کنیم که پیشنهادهای وسوسه کننده و قابل توجه برای ایفای یک نقش را نپذیرفته و شاید بعداً از تصمیم خود پشیمان شدند.

کد خبر : ۱۹۴۱۳۳
بازدید : ۳۲۵

پیمایش دنیای پیچیده هالیوود برای بازیگران کار آسانی نیست، و وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد یک پروژه بالقوه برای انجام (یا رد کردن) می رسد، ستاره های سینما اغلب از تصمیمات خود پشیمان شده اند.

واقعاً هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا یک فیلم در باکس آفیس موفق یا شکست خورده خواهد بود وجود ندارد، و گاهی اوقات بازیگران وقتی از حضور در یک پروژه سینمایی صرف نظر می کنند انگار که به یک گلوله جا خالی داده اند. برعکس، همچنین ممکن است که با نپذیرفت یک نقش، یک فرصت بزرگ را از دست بدهند.

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

مت دیمون وقتی فاش کرد که با رد کردن پیشنهاد حضور در فیلم علمی تخیلی آواتار ، شاهکار جیمز کامرون، دستمزد قابل توجهی را از دست داده است، خبرساز شد، درست مانند راسل کرو، بازیگر برنده جایزه اسکار، زمانی که پیشنهاد حضور در سه گانه ارباب حلقه ها اثر جیمز کامرون را رد کرده و بدین ترتیب نه تنها مقدار قابل توجهی پول را نادیده گرفت بلکه نقشی که می توانست مسیر حرفه ایش را نجات دهد را نیز نپذیرفت.

در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ بازیگر سرشناسی آشنا می کنیم که پیشنهادهای وسوسه کننده و قابل توجه برای ایفای یک نقش را نپذیرفته و شاید بعداً از تصمیم خود پشیمان شدند.

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۱۰- مت دیمون

پیشنهاد ۱۰ درصد از سود فروش فیلم Avatar را رد کرد

مت دیمون با بازی در فیلم‌های پرفروش بیگانه نیست، زیرا در فیلم‌های موفقی مانند Saving Private Ryan، سری فیلم های Bourne و سه گانه Ocean ظاهر شده است، اما یک سری فیلم حماسی ممکن است برای همیشه نقطه دردناکی برای این بازیگر برنده اسکار باقی بماند: سری فیلم های آواتار جیمز کامرون. در هالیوود، ستارگان سینما دائماً تولیدات بزرگ سینما را رد کرده و به دیگری واگذار می کنند (که می‌تواند هم یک موهبت و هم یک نفرین باشد)، با این حال تعداد کمی از آن‌ها به چنین پیشنهاد دستمزد سودآوری نه گفته‌اند که دیمون برای بازی در این فیلم علمی تخیلی مشهور و موفق دریافت کرده بود.

خود کامرون با دیمون تماس گرفت و به این بازیگر کهنه‌کار ۱۰ درصد از سود فیلم را پیشنهاد دهد تا نقش شخصیت اصلی جیک سالی را بازی کند. دیمون علیرغم علاقه به فیلمنامه و تمایل به همکاری با این کارگردان برجسته، نتوانست به تیم آواتار بپیوندد، زیرا در آن زمان به حضور در فیلم‌های جیسون بورن متعهد بود و از نظر اخلاقی نمی‌توانست فرانچایز را در آن شرایط ترک کند.

آواتار بیش از ۲.۹ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت و پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران شد، با این حال به نظر می‌رسد که دیمون اکنون تنها می تواند به این اشتباه بخندند. این بازیگر در حالی که در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ حضور یافته بود، چنین گفت: «یک فیلم کوچک به نام آواتار به من پیشنهاد شد، جیمز کامرون ۱۰ درصد از فروش آن را به من پیشنهاد داد. نام من در تاریخ ثبت خواهد شد… شما هرگز بازیگری را نخواهید دید که پیشنهاد پول بیشتر را رد کند».

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۹- جری ساینفلد

پیشنهاد ۱۱۰ میلیون دلار برای ادامه سریال Seinfeld را نپذیرفت

سریال کمدی ساینفلد که به طور گسترده ای به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و بهترین سریال های تاریخ تلویزیون شناخته می شود، در طول ۹ فصل هیجان انگیزش در نگاه منتقدان و تماشاگران بسیار پرطرفدار بود و هر هفته بینندگان را با طنز و شلنگ تخته های عجیب و غریب خود به وجد می آورد. این کمدی که توسط لری دیوید و جری ساینفلد ساخته شد، به عنوان «نمایشی درباره هیچ» شناخته می شد و داستان گروهی نامتجانس از دوستان اهل منهتن را دنبال می‌کرد که اوج و فرودهای زندگی روزمره شان را تجربه می‌کردند. پس از تسلط بر نرخ تماشا در طول دوران انتشار موفق خود و کسب جوایز بی‌شماری از جمله ۱۰ جایزه امی تایم و سه گلدن گلوب، تیم بازیگران ساینفلد تصمیم گرفتند خداحافظی کرده و آخرین هنرنمایی خود را در سال ۱۹۹۸ انجام دادند.

با این حال، اگر NBC می توانست، این کمدی برای یک سال دیگر و فصل دهم ادامه می یافت. این شبکه به جری ساینفلد ۱۱۰ میلیون دلار پیشنهاد داد تا برای یک فصل دیگر بازگردد، که رکورد ۵ میلیون دلار برای هر اپیزود بود، با این حال این کمدین این معامله پرسود را رد کرد. وارن لیتلفیلد، رئیس بخش سرگرمی NBC درباره تصمیم ساینفلد گفت: «ما به او ۵ میلیون دلار برای هر قسمت پیشنهاد دادیم. ما خیلی جدی بودیم. چیزی که روی میز گذاشتیم بی سابقهبود. ما با مبلغی سرسام آور وارد آنجا شدیم و اطمینان فوق العاده ای وجود داشت که هیچ کس نمی تواند این مبلغ را رد کند. او نزد من آمد و گفت: “من زندگی ندارم، ازدواج نکرده ام، بچه ندارم.” ما همه تلاشمان را کردیم، او را وسوسه کردیم اما در نهایت این تصیمیم کیفیت زندگی بود».

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۸- کیانو ریوز

پیشنهاد ۱۲ میلیون دلار دستمزد برای فیلم Speed 2: Cruise Control را رد کرد

کیانو ریوز مدت‌ها قبل از بازی در نقش یک قاتل بسیار ماهر در فرنچایز هیجان‌انگیز جان ویک ، با حضور در فیلم هیجان‌انگیز سرعت، روی جایگاه قهرمان اکشن خود کار می‌کرد. این فیلم هیجان انگیز دهه ۹۰ی نه تنها ساندرا بولاک را به عنوان یک ستاره زن نقش اول به هالیوود معرفی کرد، بلکه به تماشاگران سینما نیز نشان داد که ریوز می تواند بر دنیای اکشن تسلط داشته باشد و آن را آسان جلوه دهد. Speed ​​بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه فروخت و یکی از فیلم های محبوب سینما شد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

همچنین این فیلم برنده دو جایزه اسکار شد و به عنوان یک اثر برجسته در این ژانر مورد تحسین قرار گرفت. استودیو سازنده با امید به سرمایه گذاری بر موفقیت عظیم فیلم اورجینال، علیرغم اینکه کارگردان، یان دی بونت، احساس می کرد این یک “داستان یکباره” و بدون پتانسیل واقعی برای ادامه است، تصمیم گرفت دنباله آن را بسازد.

این کارگردان بر اساس قراردادی که بسته بود موظف به کارگردانی دنباله بود. بولاک در ابتدا پیشنهاد حضور در Speed ​​۲: Cruise Control را رد کرد، اما در نهایت آن را پذیرفت، با این حال ریوز تکرار نقش جک تراون که می توانست دستمزدی ۱۲ میلیون دلاری برایش در پی داشته باشد را نپذیرفت. این بازیگر فیلمنامه دنباله را دوست نداشت، پس از بازی در فیلم اصلی احساس امنیت مالی می کرد، همچنین در آن زمان احساس نمی کرد که برای بازی در یک فیلم اکشن دیگر از لحاظ ذهنی و فیزیکی آماده باشد. او بعداً گفت که استودیو فاکس از تصمیم او برای رد این پیشنهاد “عصبانی” شده و حتی برای خدشه دار کردن شهرتش علیه او “تبلیغات” انجام داده است. این تصمیم ریوز هوشمندانه بود، زیرا Speed ​​۲: Cruise Control یک بمب باکس آفیس بود و از آن زمان به عنوان یکی از بدترین دنباله های ساخته شده تاریخ سینما شناخته می شود.

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۷- مایکل کیتون

پیشنهاد ۱۵ میلیون دلاری برای ایفای دوباره نقش بروس وین در Batman: Forever را نپذیرفت

مایکل کیتون با ایفای نقش نمادین بروس وین شنل پوش در فیلم بتمن در سال ۱۹۸۹، چهره هالیوودی خود را کاملاً متحول کرد. علیرغم اینکه در ابتدا با واکنش تند طرفداران بتمن در هنگام اعلام نتیجه فرآیند انتخاب بازیگران مواجه شد، زمانی که این فیلم کلاسیک موردانتظار ابرقهرمانی در نهایت در سینماها نمایش داده شد، مخالفان از نتیجه حیرت زده شده و ساکت شدند. تماشاگران از بازی رواقی و شکنجه‌آمیز کیتون در نقش این شخصیت افسانه‌ای دی‌سی شگفت‌زده شدند و بتمن به فروش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس در سراسر جهان رسید. کیتون در نهایت نقش خود را در دنباله‌ی بازگشت بتمن در سال ۱۹۹۲ تکرار کرده و با برتون در ادامه‌ی پرسروصدایی که لحن تندتر و تیره‌تری به خود گرفته و پنگوئن و زن گربه‌ای را معرفی می کرد، همراه شد.

وقتی برتون برای کارگردانی سومین فیلم به نام Batman Forever کنار گذاشته و جوئل شوماخر جایگزین او گردید، کیتون فیلمنامه و مسیری که فیلم در پیش گرفته بود را دوست نداشت. به او ۱۵ میلیون دلار پیشنهاد شد تا بار دیگر نقش بروس وین را به تصویر بکشد، اما پس از مخالفت با دیدگاه شوماخر، این پروژه را ترک کرد. کیتون متعاقباً با وال کیلمر جایگزین شد. این بازیگر در سال ۲۰۲۲ به درگیری خود با این کارگردان فقید پرداخت و در مصاحبه ای فاش کرد: «یکی از چیزهایی را به خاطر می آورم که باعث شد این پروژه را ترک کنم این بود که گفتم “اوه پسر، من نمی توانم این کار را انجام دهم.” او از من پرسید، “من نمی فهمم چرا همه چیز باید اینقدر تاریک و همه چیز اینقدر غمگین باشد” و من گفتم: “یک دقیقه صبر کن، آیا می دانی چگونه این مرد بتمن شده؟” آیا داستانش را خوانده ای …خیلی ساده است.»

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۶- دیو چپل

پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری برای ادامه نمایش Chappelle’s Show را رد کرد

کنار گذاشتن یک امپراتوری کمدی چند میلیون دلاری انتخاب آسانی نیست و وقتی دیو چپل در سال ۲۰۰۵ به طور ناگهانی به سریال پرطرفدار خود یعنی Chappelle’s Show پایان داد، هم رسانه ها و هم طرفداران حیرت زده شدند. پس از خنداندن تماشاگران به مدت دو فصل با شخصیت‌های بدیعی مانند تایرون بیگومز معتاد و ترون کارتر کوکائین فروش، این مجری هنگامی که در طول تولید فصل سوم این پروژه را ترک کرده و برای تعطیلات به آفریقای جنوبی رفت، جهان را شوکه کرد. صنعت سرگرمی و روزنامه‌ها به سرعت گمانه زنی کردند که چپل یا مشکل روانی دارد یا با مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند، با این حال این کمدین قبلاً در مورد نارضایتی خود از مسیر کلی برنامه و میزان استرسی که برای او ایجاد می‌کرد، صحبت کرده بود. او به خاطر نگرانی‌های حرفه‌ای و اخلاقی‌اش و خسته شدنش از شو چپل، با تهیه‌کنندگان صحبت کرده بود، که باعث این خروج بی سابقه در حین تولید شد.

چپل در طول این سفر حیاتی و دوری از هالیوود به مجله تایم گفت: با آمدن به اینجا، حواس‌پرتی‌های شهرت را ندارم. این باعث می‌شود که غرورم را تعدیل کنم. من به آدمی که شده ام علاقه دارم. من می خواهم متعادل باشم و صنعت هالیوود مکانی برای زیاده روی هاست. می خواهم به خوبی تعادلم را حفظ کنم. باید نیت هایم را دوباره بررسی کنم، رفیق». ترک این نمایش به این معنی بود که چپل قرارداد ۵۰ میلیون دلاری با کمدی سنترال را رد می‌کرد و تصمیم غافلگیرکننده او برای کناره‌گیری منجر به اختلاف شدیدی با همکار همیشگی اش، نیل برنون، که در نویسندگی و کارگردانی این برنامه مشارکت داشت، شد. ظاهراً چپل به برنون درباره تصمیم خود اطلاع نداده بود، که باعث تنش در روابط آنها شد و باعث گردید که برنون مجبور شود طرح‌های خود را برای ساخت فصل سوم و آخر جمع کند.

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۵- شان کانری

پیشنهاد ۳۵۰ میلیون دلاری به اضافه ۱۵ درصد از فروش کلی فیلم ارباب حلقه ها را رد کرد

به عنوان یکی از نمادهای تاریخ سینما، شان کانری، بازیگر برجسته و بسیار مورد احترامی بود که در طول دوران حرفه ای درخشان خود برنده جایزه اسکار و سه گلدن گلوب شد، به ویژه به این خاطر که اولین بازیگری بود که نقش مامور مخفی افسانه ای، جیمز باند را روی پرده بازی کرد. زمانی که پیتر جکسون تصمیم به اقتباس حماسی خود از رمان فانتزی تالکین، ارباب حلقه ها، گرفت، کانری اولین انتخاب برای نقش گندالف، حکیم و جادوگر قدرتمند ایستاری بود که هابیت جوان، فرودو بگینز را راهنمایی می کند. جکسون و استودیو سازنده، قراردادی پرسود برای بازی در نقش گندالف به این بازیگر کهنه کار ارائه کردند و به کانری ۳۰ میلیون دلار و سهم ۱۵ درصدی از درآمد گیشه فیلم را پیشنهاد دادند. سه گانه ارباب حلقه ها در سراسر جهان ۲.۹۸۱ میلیارد دلار فروخت و در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین فرانچایزهای سینمایی در تمام دوران شناخته می شود.

اگر کانری با بازی در نقش گندالف موافقت می کرد، تقریباً ۴۴۷ میلیون دلار برای مشارکت خود در این سه گانه به دست می آورد. با این حال، او در نهایت این نقش را رد کرد زیرا داستان آن را درک نمی کرد. سال‌ها بعد پس از اتمام سه‌گانه ارباب حلقه ها، کانری همچنان بر تصمیم خود مبنی بر امتناع از بازی در این فیلم ایستاده و بر اینکه نمی‌توانست مفهوم این سری فیلم را درک کند، ثابت قدم مانده بود. در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۲ با نیوزیلند هرالد، این بازیگر از ایان مک کلین (که در نهایت نقش گندالف را بازی کرد) تمجید کرده و در مورد انتخاب خود گفت: «من کتاب را خواندم. فیلمنامه را خواندم. فیلم را دیدم. هنوز آن را درک نمی کنم. یان مک کلن، معتقدم، در این نقش شگفت انگیز است.»

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۴- جودی فاستر

پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری برای تکرار نقش کلاریس استارلینگ در فیلم Hannibal را نپذیرفت

سکوت بره‌ها ، شاهکار ترسناک روان‌شناختی جاناتان دمی در سال ۱۹۹۱، تماشاگران را در بهت و وحشت روی صندلی هایشان نیم خیز کرده بود، در حالی که با نگرانی کلاریس استارلینگ، کارآموز اف‌بی‌آی را تماشا می‌کردند که درگیر یک بازی موش و گربه پیچیده با یک قاتل سریالی آدمخوار، دکتر هانیبال لکتر بودند. این اقتباس بزرگ سینمایی از رمان توماس هریس در مراسم اسکار تاریخ ساز شده و به سومین و جدیدترین فیلمی تبدیل شد که این جایزه معتبر را در تمام پنج دسته اصلی دریافت کرد.؛ هم جودی فاستر و هم آنتونی هاپکینز هر دو جایزه اسکار را برای بازی درخشان خود در این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به خانه بردند. یک دهه پس از حکمرانی The Silence of the Lambs هم در فصل باکس آفیس و هم در فصل جوایز، استودیو سازنده تصمیم گرفت دنباله هریس در سال ۱۹۹۹، با نام هانیبال را نیز به روی پرده سینما ببرد، به این امید که فاستر و هاپکینز را دوباره در نقش هایشان داشته باشد.

اگرچه هر دو بازیگر به بازگشت احتمالی ابراز علاقه کرده بودند، فاستر در نهایت به چند دلیل دیگر نقش خود را در نقش کلاریس استارلینگ تکرار نکرد: او از قبل به پروژه دیگری تعهد داشت و با محتوای بسیار خشن رمان چندان موافق بود. کناره‌گیری دمی از کارگردانی دنباله نیز بر تصمیم فاستر تأثیر گذاشت و در نهایت پیشنهاد ۲۰ میلیون دلار دستمزد برای بازی در هانیبال را رد کرد. پس از آن جولین مور این نقش را بر عهده خواهد گرفت. فاستر در سال ۲۰۰۵ به Games Radar گفت: «دلیل رسمی که من هانیبال را بازی نکردم این بود که داشتم فیلم دیگری را انجام می دادم، Flora Plum [پروژه ای بسیار قدیمی که هنوز فیلمبرداری نشده است]. بنابراین زمانی که آن فیلم در حال فیلمبرداری بود، باید خیلی محترمانه و با مهربانی می گرفتم که در دسترس نیستم. اما کلاریس برای من و جاناتان بسیار مهم بود، واقعاً مهم بود، و می‌دانم که گفتن آن عجیب به نظر می‌رسد، اما هیچ‌کدام از ما نمی‌توانستیم او را بد به تصویر بکشیم».

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۳- جیم پارسونز

پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری برای ادامه سریال Big Bang Theory را رد کرد

پس از ۱۲ سال بازی در نقش فیزیکدان نظری دمدمی مزاج و باهوشی به نام شلدون کوپر در کمدی تحسین برانگیز The Big Bang Theory، ستاره اصلی سریال، جیم پارسونز احساس کرد که دوران او در این کمدی خوشایند به پایان رسیده است. این سریال کمدی معروف در مورد کوپر و دوست و فیزیکدان همکارش، لئونارد هافستاتر بود، در شرایطی که آنها و دوستانشان زندگی اجتماعی شان خارج از حرفه های آکادمیکشان را می گذرانند و در عین حال با پیشخدمت زیبایی به نام پنی که به همسایگی آن ها می آید دوست می شوند. پارسونز پس از بازی در این سریال به مدت ۱۲ فصل، آماده تغییر مسیر به سمت فرصت های حرفه ای جدید بود.

در سال ۲۰۱۸، به پارسونز قرارداد جدیدی به ارزش ۵۰ میلیون دلار برای بازی در فصل ۱۳ و ۱۴ تئوری بیگ بنگ پیشنهاد شد، اما او در نهایت پیشنهاد چاک لور خالق این سریال را رد کرد. سپس این تهیه‌کننده برجسته تلویزیون، پس از دور هم خوانی سناریو، همه بازیگران را به اتاقش دعوت کرد و به پارسونز اجازه داد تا پس از ۱۲ فصل، تصمیم خود را برای پایان دادن به حضورش در این کمدی را با چشم های اشکبار به همبازی‌هایش اطلاع دهد. لور گفته بود که بدون سه بازیگر اصلی (پارسونز، جانی گالکی و کالی کوکو) به سریال ادامه نخواهد داد و علیرغم تلاش برای تغییر نظر پارسونز، او بر تصمیم خود ماند. این بازیگر «قدردانی شدید» خود را از بازیگران و عوامل فیلم ابراز کرد و در یک پست اجتماعی نوشت: سخت است (واقعاً غیرممکن است) بپذیریم که این تصویر اولین قسمت از ۲۴ قسمت پایانی است که ما برای آن فیلمبرداری خواهیم کرد. می تواند در این زمان بداند.»

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۲- ویل فرل

پیشنهاد ۲۹ میلیون دلاری برای بازی در Elf 2 را رد کرد

به عنویک ان فیلم کلاسیک کریسمسی مطلق و یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین بازی‌های ویل فرل، فیلم موفق Elf در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های کریسمسی برای طرفداران فصل جشن از راه رسید و یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کریسمسی در تمام دوران شد. در این فیلم الهام بخش و دوست‌داشتنی، فرل به طرزی دوست داشتنی نقش شخصیت عجیب و غریب بادی را به تصویر می‌کشد که توسط الف‌ها بزرگ شده و در بزرگسالی به نیویورک سیتی می‌رود تا پدر بیولوژیکی اش (جیمز کان) را پیدا کند. بعد از تبدیل شدن به یک پیروزی بزرگ از نظر منتقدان و در زمینه فروش، میراث مثبت Elf باعث شد شایعاتی در مورد یک دنباله بالقوه دست به دست شود. در حالی که جان فاورو و جیمز کان، کارگردان و بازیگر این فیلم برای بازگشت به دنباله وجود داشت، ظاهراً فرل تحت تأثیر سناریو دنباله قرار نگرفت و احساس کرد که این سناریو تنها تکرار سناریو فیلم اورجینال است.

این ستاره دوست داشتنی برنامه Saturday Night Live ، تصمیم خود را در مورد Elf 2: Buddy Saves Christmas بارها بیان کرده و در سال ۲۰۱۳ در Watch What Happens Live اظهار داشت: «تنها فکر می کنم اگر بخواهم جوراب شلواری الف را بپوشم کمی رقت انگیز به نظر می رسد. بادی الف میانسال». این بازیگر دوست داشتنی برنامه Saturday Night Live در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر در سال ۲۰۲۱ تصمیم خود را مبنی بر رد کردن ۲۹ میلیون دلار دستمزد را توضیح داده و گفته که اگر پیشنهاد بازی در قسمت دوم را می پذیرفت، حس می کرد خلاف قطب نمای اخلاقی اش بود. وی به این نشریه گفت: من باید این فیلم را از نقطه نظری صادقانه تبلیغ می‌کردم، که چیزی اینجوری می شد: “اوه نه، خوب نیست. فقط نمی توانستم آنقدر پول را رد کنم” و با خودم گفتم آیا می توانم آن کلمات را بگویم؟ فکر نمی‌کنم بتوانم، بنابراین حدس می‌زنم که نمی‌توانم فیلم را بازی کنم».

10 بازیگری که دستمزدهای قابل توجهی را رد کردند

۱- راسل کرو

پیشنهاد ۱۰ درصد از سود ارباب حلقه ها (حدود ۱۰۰ میلیون دلار) را رد کرد

راسل کرو، بازیگر برنده جایزه اسکار، مانند شان کانری دیگر برنده جایزه اسکار، فرصت دریافت دستمزدی قابل توجه را در صورت پیوستن به سه گانه «ارباب حلقه ها» ساخته پیتر جکسون از دست داد. کرو یکی از معدود بازیگران مرد طراز اول هالیوود بود که برای بازی در نقش آراگورن در این سری فیلم های هیجان انگیز در نظر رفته شده بود، پس از اینکه استوارت تاونسند به دلیل اینکه جکسون متوجه شد که برای این نقش خیلی جوان است، به فکر بازیگر جایگزین افتاد. سپس تهیه‌کنندگان برای به خدمت گرفتن کرو در این نقش قدرتمند و قهرمان به او فشار آوردند، با این حال این ستاره سینما برنامه‌های دیگری داشت. اگر کرو بازی در این مجموعه پرفروش را می پذیرفت، برای ایفای نقش آراگورن حدود ۱۰۰ میلیون دلار (۱۰ درصد از درآمد سه گانه) به دست می آورد. این هنرپیشه به دلیل ترس از کلیشه ای شدن نقش هایش، این پیشنهاد را رد کرد، زیرا احساس می کرد این شخصیت شبیه نقش او در فیلم گلادیاتور است.

همچنین کرو معتقد بود که او اولین انتخاب جکسون برای تصاحب این نقش نیست و در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۹ به هاوارد استرن گفت: “فکر نمی‌کردم پیتر جکسون من را در آن فیلم بخواهد. داشتم با او تلفنی صحبت می‌کردم، مثل این بود که فکر نمی‌کنم او حتی بداند من چه فیلم هایی بازی کرده‌ام، […] فقط می‌دانستم که غریزه ام به من می گوید او شخص دیگری را در سر داشت… که معلوم شد ویگو است و باید به او اجازه داده شود بازیگری را که می‌خواهد استخدام کند.» همانطور که قبلا گفته شد، این سه گانه فانتزی حماسی در باکس آفیس به فروش ۲.۹۸۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرد که دستمزدی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای کرو در پی می داشت. استرن از این بازیگر پرسید که آیا از تصمیم خود برای نه گفتن به این فرنچایز پشیمان است یا نه، که کرو پاسخ داد: «هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده ام».

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید