(عکس) هرآنچه باید درباره «ایف»، فیلم جدید رایان رینولدز بدانید

(عکس) هرآنچه باید درباره «ایف»، فیلم جدید رایان رینولدز بدانید

فیلم کمدی فانتزی «ایف» گروهی از بازیگران را گرد هم آورده که در کنار یکدیگر به همراه مفهوم و ایده جذاب فیلم، ترکیب بسیار دل‌نشینی ایجاد کرده‌اند. درنهایت «ایف» به پارامونت راه پیدا کرد، همان پارامونتی که پس از «یک مکان ساکت» به دنبال تکرار همکاری موفق خود با کرازیسنکی بود.

کد خبر : ۱۹۴۵۸۷
بازدید : ۲۳

جان کرازینسکی از زمان حضور در سریال موفق «آفیس» (The Office) که ۹ فصل به طول انجامید، سخت کار کرده تا کارنامه هنری خود را با نقش‌های اصلی قوی در پروژه‌هایی مانند فیلم جنگی «۱۳ ساعت» (۱۳ hours) ساخته مایکل بی و سریال پرمخاطب شبکه آمازون پرایم، «جک رایان» (Jack Ryan) متنوع کند. با این وجود تأثیرگذارترین بخش جدید کارنامه او ورود به حرفه کارگردانی بوده است و فیلم «ایف» (IF) جدیدترین پروژه‌ی او به حساب می‌آید.

کرازیسنکی پیش از این فیلم کمدی-درام «خانواده هولار» (The Hollars) را کارگردانی کرده بود و کتاب «مصاحبه‌های کوتاه با مردان کریه» (Brief Interviews With Hideous Men) از دیوید فاستر والاس را اقتباس کرده بود؛ اما این موفقیت فیلم «یک مکان ساکت» (A Quiet Place) در سال ۲۰۱۸ بود که باعث شد کرازیسنکی در میان کارگردانان رده‌بالای هالیوودی قرار بگیرد. موفقیت بی‌سابقه این فیلم ترسناک علمی-تخیلی به تولید یک دنباله و توسعه چند اسپین‌آف منجر شد و برای کرازیسنکی یک قرارداد خوب با پارامونت را به ارمغان آورد. فیلم «ایف» (IF) یا همان‌طور که در ابتدا خطاب می‌شد، «دوستان خیالی» (Imaginary Friends) جدیدترین فیلم کرازیسنکی است که او را در کنار رایان رینولدز به عنوان بازیگران و تهیه‌کننده قرار می‌دهد. کرازیسنکی نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است.

فیلم کمدی فانتزی «ایف» گروهی از بازیگران را گرد هم آورده که در کنار یکدیگر به همراه مفهوم و ایده جذاب فیلم، ترکیب بسیار دل‌نشینی ایجاد کرده‌اند. درنهایت «ایف» به پارامونت راه پیدا کرد، همان پارامونتی که پس از «یک مکان ساکت» به دنبال تکرار همکاری موفق خود با کرازیسنکی بود.

داستان فیلم «ایف» درباره چیست؟

119

این فیلم درباره بی است؛ یک دختر جوان با بازی کیلی فلمینگ که تجربه‌های آسیب‌زایی را پشت‌ سر گذاشته. تجربه‌هایی که باعث شده بی یک قدرت منحصر به فرد به دست بیاورد: او می‌تواند دوست‌های خیالی افراد دیگر را ببیند؛ دوست‌های خیالی‌ای که پس از بزرگ شدن افراد، به حال خود رها شده‌اند. کال همسایه بی است که نقشش را رایان رینولدز ایفا می‌کند. او نیز توانایی مشابهی دارد و به عنوان یک بزرگسال سعی می‌کند بی را راهنمایی کند. رینولدز این فیلم را یک فیلم لایو اکشن پیکساری توصیف کرده است که او و جان کرازینسکی سال‌ها روی آن کار کرده‌اند.

جان کرازینسکی، کارگردان فیلم «ایف» درباره آن گفته است: «فیلم «دوستان خیالی» فقط درباره این مخلوقات دوست‌داشتنی نیست، آن‌ها درواقع یادآور امیدها، رویاها و جاه‌طلبی‌های ما هستند. من می‌خواستم نتیجه‌گیری مردم از این فیلم اعتقاد پیدا کردن به چیزی بزرگ‌تر و زیبا باشد.»

خلاصه رسمی پارامونت برای فیلم «ایف»: «ایف» درباره دختری است که متوجه می‌شود توانایی دیدن دوستان خیالی مردم را دارد. او از این ابرقدرت استفاده می‌کند تا این دوستان خیالی رها شده را با بچه‌های جدیدی همراه کند.

چه بازیگرانی در فیلم «ایف» به ایفای نقش پرداخته‌اند؟

120

گروه تولید «ایف» یک ترکیب حماسی با تعدادی از هیجان‌انگیزترین ستاره‌های امروز هالیوود تهیه‌ کرده‌اند که حتی جان کرازینسکی نیز به آن اعتراف کرده؛ طبق گفته او هرگز قرار نیست گروه بازیگرانی بهتر از گروه بازیگران «ایف» داشته باشد.

کیلی فلمینگ در نقش بی و رایان رینولدز در نقش کال شخصیت‌هایی هستند که توانایی دیدن دوست‌های خیالی را دارند و بازیگران اصلی این فیلم لایو اکشن به شمار می‌آیند. باقی بازیگران لایو اکشن فیلم شامل جان کرازینسکی در نقش پدر بی، فیونا شاو در نقش مادربزرگ بی، آلن کیم در نقش بنجامین و بابی مونیهان در نقش بزرگسالی است که دوست خیالی خود را رها کرده. لیزا کولون زایاس نیز در فیلم حضور دارد.

رهبری گروه صداپیشگان فیلم کسی نیست جز استیو کارل، نامزد جایزه اسکار که در نقش دوست خیالی بزرگ و بنفش‌رنگ پشمالویی به نام بلو صداپیشگی می‌کند؛ کارل پیش‌تر در سریال «آفیس» در کنار کرازینسکی بازی کرده بود.

همچنین فیبی والر بریج در نقش بلوسم، برنده اسکار لوئیس گوست جونیور در نقش لوئیس، برنده جایزه اسکار مت دیمون در نقش سانی، جان استوارتدر نقش ربات، همسر جان کرازیسنکی و نامزد جایزه اسکار امیلی بلانت در نقش تک‌شاخ، مایا رادولف در نقش الی، برنده جایزه اسکار سم راکول در نقش سگ ابرقهرمان، سباستین مانیسکو در نقش موش شعبده‌باز، نامزد جایزه اسکار ریچارد جنکینز در نقش معلم هنر، کریستوفر ملونی در نقش کازمو، آکوافینا در نقش بابل، همسر رایان رینولدز بلیک لایولی در نقش اکتوکت، برنده جایزه اسکار جورج کلونی در نقش مرد فضایی، متیو ریوس در نقش شبح، نامزد جایزه اسکار بردلی کوپر در نقش آیس و درنهایت امی شومر در نقش آدامس خرسی.

سازندگان «ایف» چه کسانی هستند؟

جان کرازینسکی کارگردانی این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای که خودش نوشته، برعهده داشته و همچنین از طریق کمپانی خود، یعنی Sunday Night Productions تهیه‌کنندگی فیلم را انجام داده. رایان رینولدز همچنین از طریق کمپانی خود Maximum Effort و قرارداد کلی هر دو آن‌ها با پارامونت، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته. آلیسون سیگر و اندرو فرم نیز در کنار جورج دیویی، الکسا زینز گینزبرگ و جان جی. کلی تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم «ایف» بوده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید