بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی جونگ ایل وو؛ از «افسانه خورشید و ماه» تا «هائچی»

بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی جونگ ایل وو؛ از «افسانه خورشید و ماه» تا «هائچی»

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی جونگ ایل وو را مرور می‌کنیم؛ بازیگری که تعداد قابل توجهی از نقش‌هایش مربوط به سریال‌هایی با موضوعات تاریخی و افسانه‌ای هستند.

کد خبر : ۲۰۵۱۵۰
بازدید : ۴۰۲۲۷

فرادید| جونگ ایل وو بازیگر 36 سالۀ کره‌ای است که در سن 18 سالگی وارد عرصۀ بازیگری شد و سه سال بعد توانست اولین نقش اصلی خود را در سریال «بازگشت ایلجیما» به دست بیاورد.

به گزارش فرادید؛ توانایی بازیگری ایل وو در نقش‌ها و ژانرهای مختلف او را به بازیگری تبدیل کرده که طی دو دهۀ اخیر حضوری ثابت و پررنگ در صنعت سرگرمی کره داشته است. در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های او را مرور می‌کنیم.

1. بازگشت ایلجیما (2009)

ایلجیما

ایلجیما (با بازی جونگ ایل وو) فرزند یک ازدواج مخفیانه میان مردی از یک خاندان اشرافی و یک زن خدمتکار ساده است. پس از تولد، برای حفظ آبروی خانواده پدری‌اش، او را زیر یک درخت آلو رها کرده‌اند و به همین دلیل همه او را به اسم ایلجیما (شاخه درخت آلو) می‌شناسند.

ایلجیما توسط خانواده‌ای که در قلمرو پادشاهی چین زندگی می‌کنند به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود و پس از آنکه ریشه‌های خود را در کره پیدا می‌کند، به سرزمین مادری‌اش بازمی‌گردد تا به خاطر مردم عادی با بی‌عدالتی و ظلم مبارزه کند. او در هر جا که برای برقراری عدالت ظاهر می‌شود، یک شاخه از درخت آلو به جای می‌گذارد. ایلجیما یک زندگی منزوی و پنهانی دارد و چهره‌اش را پشت نقاب مخفی می‌کند اما در همین حال دلباختۀ دختری از یک خاندان اشرافی می‌شود.

2. 49 روز (2011)

49

جونگ ایل وو در این سریال رمانتیک نقش یک شخصیت ماورائی و روح‌مانند به نام «برنامه‌ریز» را بازی می‌کند که مسئول هدایت ارواح به دنیای پس از مرگ است. او تازه 5 ماه است که این مسئولیت را به عهده گرفته و هیچ خاطره‌ای از اینکه در زمان زندگی‌اش چه کسی بوده ندارد. اما وقتی یک کارگر شیفت شب به اسم «سونگ یی کیونگ» (با بازی لی یو وون) تصمیم به خودکشی می‌گیرد، اتفاقاتی رخ می‌دهد که برنامه‌ریز را نهایتا به آگاهی دربارۀ گذشته و زندگی خودش می‌رساند.

3. افسانۀ خورشید و ماه (2012)

ماه

این سریال ماجرای عشق پر فراز و نشیب میان پادشاه چوسان به اسم لی هوان (با بازی کیم سو هیون) و دختر اشراف‌زاده‌ای به اسم یئون وو (با بازی هان گا-این) را روایت می‌کند. جونگ ایل وو در این سریال نقش برادر بزرگتر پادشاه را بازی می‌کند که به دلیل اینکه مادرش یک همسر صیغه‌ای بوده، از جانشینی محروم شده است. در عین حال او در عشق به یئون وو نیز رقیب برادر کوچکتر و تاجدار خودش است.

4. خاطرات نگهبان شب (2014)

نگهبان

جونگ ایل وو در این سریال نقش یک شاهزادۀ مطرود به اسم رین را بازی می‌کند. شاهزاده رین زمانی از کاخ تبعید شده است که پدرش پادشاه هه‌جونگ، تحت تأثیر یک طلسم شوم، ملکه را کشته و سپس خودکشی کرده است. دوازده سال بعد، رین که حالا بزرگ شده و توانایی دیدن ارواح را دارد، تلاش می‌کند تا گروهی از جنگجویان موسوم به «نگهبانان شب» را که در گذشته با ارواح و شیاطین مبارزه می‌کردند، دوباره دور هم جمع کند.

5. هائچی (2019)

هائچی

در این سریال جونگ ایل وو نقش «شاهزاده یونینگ» را بازی می‌کند که در واقع فرزند «دونگ‌یی» بود و در تاریخ کره به عنوان یک پادشاه مردمی شناخته شده است. او از مادری با اصل و نسب غیراشرافی متولد شده و بیرون از قصر بزرگ شده است و بنابراین خیلی‌ها در دربار نمی‌خواهند اجازه بدهند که او بعد از برادرش بر تخت پادشاهی بنشیند. اما چند شخصیت مختلف با پس‌زمینه‌های مختلف اجتماعی دور هم جمع می‌شوند تا برای اصلاح امور چوسان، یونینگ را به سلطنت برسانند.

6. بوسام؛ سرنوشت را بدزد (2021)

بوسام

جونگ ایل وو در این سریال با ظاهری کمی نامرتب (و البته جذاب) در نقش ولگردی به نام «با وو» بازی می‌کند که با انجام سنت «بوسام» (یعنی دزدیدن زنان بیوه و بردن آن‌ها به خانۀ خواستگارانشان) کسب درآمد می‌کند. اما وقتی یک بار او به اشتباه زن دیگری را که در واقع دختر پادشاه است می‌رباید، اوضاع پیچیده می‌شود.

7. آفرین، کارِت درسته (2022)

آفرین

اِن سون وو (با بازی جونگ ایل وو) فردی فوق‌العاده باهوش، ورزشکار و گاهی کمی مغرور است. او مالک و مدیر شرکت اِن کانگ است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کره به حساب می‌آید. او همچنین به صورت مخفیانه یک دفتر کارآگاهی خصوصی را اداره می‌کند.

از طرف دیگر دون سه-را (با بازی کوون یوری) دختر نسبتا فقیر است که با یک جور توانایی فوق‌العادۀ بینایی به دنیا آمده است. او برای پنهان کردن این وضعیت همیشه عینک به چشم دارد و اغلب اوقات از توانایی خود برای کمک مخفیانه به مردم استفاده می‌کند. اِن سون وو و دون سه-را به طور اتفاقی با هم آشنا می‌شوند و در حالی که با هم به حل پرونده‌ها می‌پردازند، رابطه‌شان به‌ تدریج به سمت عاشقانه شدن پیش می‌رود.

۱۳۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید