گزارشی درباره 6 فیلمی که پروانه ساخت آن‌ها تازه صادر شده؛ از «اخراجی‌ها» تا «زوزه»

گزارشی درباره 6 فیلمی که پروانه ساخت آن‌ها تازه صادر شده؛ از «اخراجی‌ها» تا «زوزه»

در ساعت اولیه روز 27 شهریور اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری از صدور پروانه نمایش برای 6 فیلم خبر داد. مسعود ده نمکی، ابوالقاسم طالبی همراه با مهران احمدی و امید شمس کارگردانانی هستند که پروانه ساخت فیلم‌های جدید آن‌ها صادر شده که در این میان ده‌نمکی قرار است قسمت چهارم «اخراجی‌ها» را بسازد که گفته می‌شود پیش درآمدی است بر قسمت اول آن، ضمن آنکه امید شمس هم پروانه فیلم «زوزه» را دریافت کرده تا آن را با بازی امیر جدیدی جلوی دوربین ببرد.

کد خبر : ۲۰۶۴۵۱
بازدید : ۲۹

در خبر ارسال شده از سوی سازمان سینمایی فیلم‌های«بام بالا ۲» به کارگردانی آرش معیریان ، «دوزنده کفشهایش» به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی، «آقای زالو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهران احمدی ، «مرخصی» به تهیه‌کنندگی حسین مهکام و کارگردانی عادل معصومیان ، « اخراجی ها ۴» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی ، «زوزه» به کارگردانی امید شمس پروانه ساخت دریافت کرده‌اند که به زودی وارد مرحله تولید خواهند شد. اما با نگاهی دقیق‌تر به برخی از این آثار نکات قابل توجهی به چشم می‌خورد.

19

«یتیم خانه ایران» تا به اینجا آخرین ساخته سینمایی ابوالقاسم طالبی است که از ساخت آن 8 سال می‌گذرد.

ابوالقاسم طالبی که جز فیلمسازان طیف اصولگرا طبقه‌بندی می‌شود ، در این سال‌ها به سمت سوژه‌های ملتب و حساسی رفته که ماحصلش فیلم‌هایی چون «آقای ریس جمهور»، «دست‌های خالی» و از همه مهمتر «قلاده‌های طلا» بود. او بعد از ساخت فیلم تاریخی «یتیم‌ خانه ایران» که در سال 1395 اکران شد ، از سینما فاصله گرفت و به سمت سریال سازی رفت.

او از سال 1398 ساخت سریال «هفت سر اژدها» در آن زمان «طلاق» نام داشت را با موضوع بررسی مفاسد اقتصادی و نقش آقازادها جلوی دوربین برد. سریالی که ساخت آن 5 سال به طول انجامید و سرانجام در رمضان و نوروز 1403 روی آنتن شبکه سه رفت. او حالا بعد از گذشت 8 سال قرار است پشت دوربین سینما برود و فیلم «دوزنده کفش‌هایش» را کارگردانی کند. فیلمی که قطعا موضوعی جنجالی خواهد داشت.

20

گفته می‌شود «اخراجی‌ها 4» پیش درآمدی بر قسمت اول این مجموعه فیلم است.

«اخراجی‌های 4» دومین نکته لیست جدید منتشر شده از سوی سازمان سینمایی است. مسعود ده نمکی از سال 1385 و با ساخت فیلم «اخراجی‌ها» به شهرت زیادی رسید. این فیلم یکی از آثار پرفروش تاریخ سینمای ایران است. اما پس از آن ده‌نمکی دو قسمت دیگر را هم در ادامه «اخراجی‌ها» ساخت که هیچ‌کدام موفقیت فیلم اول را تکرار نکرد و به دلیل سوگیری‌های سیاسی حتی مخاطب را دلزده کرد.

در دهه 90 ده‌نمکی سراغ داستانی دیگر رفت و یک فیلم دنباله‌‌دار با نام «رسوایی» ساخت و بعد از آن هم «معراجی‌ها» و «زندانی‌ها»، که این آخری‌ها نتوانست به مانند کارهای سابق او فروش خوبی در گیشه داشته باشد. ده نمکی بعد از شکست تجاری «زندانی‌ها» به سریال سازی روی آورد و در این مدت دو سریال «آزادی مشروط» و «رستگاری» را ساخت.

او حالا برای احیای خود در سینما سراغ برند معروف «اخراجی‌ها» رفته و قصد دارد قسمت چهارم آن را بسازد. اکبر عبدی چندی پیش در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد که نسخه جدید «اخراجی‌ها» پیش درآمدی است بر قسمت اول که داستان آن در دهه 60 اتفاق می‌افتد.

21

مهران احمدی 5 سال بعد از ساخت «شگ بند» سومین فیلم خود با نام «آقای زالو» را کارگردانی می‌کند.

دیگر فیلمسازان حاضر در این لیست مهران احمدی و امید شمس هستند. احمدی سال 1398 «سگ‌بند» را ساخت. فیلمی که به دلیل شیوع کرونا با دو سال تاخیر اکران شد، اما توانست موفقیت فیلم قبلی او یعنی «مصادره» را تا حدودی تکرار کند. از اسم «آقای زالو» اینطور بر می‌آید که این ساخته احمدی هم کمک باشد. 

اما امید شمس که یکی از پدیده‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «ملاقات خصوصی» بود، حالا انگار قرار است دومین فیلم خود را بعد از سه سال با نام «زوزه» بسازد. او در اثر اول خود هم در فیلمنامه نویسی از برادران ارک کمک گرفته بود و حالا هم  دو نویسنده جوان را در کنار خود دارد. او بازیگر نقش اصلی فیلمش را انتخاب کرده که کسی نیست جز «امیرجدیدی».

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید