معرفی سریال «گردن‌زنی»؛ یک درام جنایی پرخون

معرفی سریال «گردن‌زنی»؛ یک درام جنایی پرخون

این مجموعه جدید یک درام جنایی است و در همین دو قسمتی که از منتشر شده، در جذب مخاطب و انداختن قلاب مناسب برای اینکه تماشاچی سریال را دنبال کند، موفق بوده. البته هنوز برای اینکه نقد کاملی درباره این مجموعه نوشته شود، زود است.

کد خبر : ۲۰۷۳۲۳
بازدید : ۴۶

یکی از تازه‌ترین محصولات شبکه‌نمایش‌خانگی سریال «گردن زنی» است که به تازگی دو قسمت از آن منتشر شده است. این پلتفرم هم‌زمان سریال «داریوش‌» را هم منتشر می‌کند که فضایی کاملا متفاوت از «گردن‌زنی» دارد.

این مجموعه جدید یک درام جنایی است و در همین دو قسمتی که از منتشر شده، در جذب مخاطب و انداختن قلاب مناسب برای اینکه تماشاچی سریال را دنبال کند، موفق بوده. هنوز برای اینکه نقد کاملی درباره این مجموعه نوشته شود، زود است. در اینجا معرفی اجمالی درباره «گردن‌زنی» داریم، سریالی که این روزها نظر مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده.

داستان سریال «گردن زنی» از چه قرار است؟

در شب عروسی یک زوج جوان، مردی برای تسویه حساب با داماد، وارد خانه این زوج می‌شود و عروس و داماد را می‌کشد. مرد انگیزه ناموسی برای این کار دارد اما از دلارهای موجود در گاو صندوق خانه عروس هم نمی‌گذرد. با به میان آمدن پای خانواده‌ها و پلیس مشخص می‌شود، عروس و داماد با هم همسایه بوده‌اند و خانواده‌هایشان ارتباط قدیمی دارند.

ارتباطی که کم‌کم پرده از رازهای آن برداشته می‌شود. ریتم سریال تقریبا تند است، اما هنوز به دلیل گره‌افکنی در داستان، مدام دچار گسستگی دراماتیک می‌شود و باید منتظر بود و دید این گره‌ها در نهایت کجا به هم می‌پیوندند و باز خواهند شد. با پخش دو قسمت از سریال در برخی رسانه‌های غیررسمی شایعه‌ای منتشر شده که داستان «گردن‌زنی» واقعی است. اما در ابتدا و تیتراژ درباره این موضوع صحبت نشده.

56

عوامل ساخت سریال «گردن زنی»

عوامل اصلی سریال «گردن‌زنی»، یعنی کارگردان و تهیه‌کننده، اولین تجربه خود در زمینه سریال‌سازی را پشت سر می‌گذارند. سامان سالور از ابتدایی دهه ۸۰ به صورت مستمر در حال فیلمسازی است و برخی از آثارش مانند «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» در جشنواره‌های داخلی و خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفت. حالا او برای اولین‌بار کارگردانی یک سریال را برعهده گرفته. سالور با تجربه دو دهه کارگردانی، قاب‌بندی‌های خوبی ارائه می‌دهد و تا اینجای کار سعی کرده با حفظ ریتم، ساختار یک داستان درام جنایی را  تا حد معقول رعابت کند.

تهیه‌کننده «گردن‌زنی» علی قربان‌زاده است. او که بازیگری را از دهه ۷۰ شروع کرد و در سال‌های اخیر بیشتر در آثار دوست صمیمی‌اش سامان مقدم حضور داشت، حالا برای اولین‌بار نامش به عنوان تهیه‌کننده یک سریال بلند مطرح شده. در کنار اینها زامیاد سعدوندیان به عنوان نویسنده حضور دارد. او تجربه نوشتن فیلمنامه سریال را از دهه ۹۰ دارد. نویسندگی سریال‌های تلویزیونی «مسیر انحرافی»، «سقوط یک فرشته»، «دختران حوا» و «آمین» در کارنامه این نویسنده دیده می‌شود. سعدوندیان در مجموعه «آمین» تجربه نوشتن داستانی جنایی پلیسی را داشت. اما حالا سراغ یک جنایت خانوادگی و ناموسی رفته و باید دید با پیش‌رفت داستان، قصه «گردن‌زنی» به کجا ختم خواهد شد.

گروه بازیگران سریال «گردن زنی»

یکی از ویژگی‌های سریال «گردن‌زنی» این سات که مانند بسیاری از مجموعه‌های نمایش‌خانگی، ستاره محور نیست. گروه بازیگران بزرگی در این سریال حضور دارند، اما هیچ‌کدام ستاره نیستند که به واسطه حضور آنها مخاطب مجموعه را دنبال کند. دو بازیگر جوان «گردن‌زنی» الیکا ناصری و کیسان دیباج در قسمت اول کشته شدند و در ادامه داستان در فلاش‌بک‌ها حضور دارند.

دیگر بازیگر جوان و اصلی این سریال امین شعرباف است. او کار حرفه‌ای را با سریال «قورباغه» شروع کرد و پس از «مجنون لیلی» این سومین سریال نمایش‌خانگی است که حضور دارد. شعرباف در نقش بازپرس پرونده در سریال حضور دارد. البته هنوز پختگی لازم برای چنین نقشی در بازی او دیده نمی‌شود. اما با بازی با میمیک‌های صورت و اکت‌هایش تلاش کرده نقش بازپرس را باورپذیر ارائه دهد.

57

محمد ولی‌زادگان هم از بازیگران جوان سریال، در نقش بردیا یکی از برادران عروس حضور دارد. او اهل شرط‌بندی است و با ازدواج خواهرش هم مخالف بوده. ولی‌زادگان از بازیگرانی است که به تازگی وارد سریال‌ها شده و در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شود. اما آن ویژگی شر و ارازل بودن در به خوبی توانسته نشان بدهد. اما بازیگران میان‌سال اصلی این مجموعه رویا نونهالی، الهام پاوه‌نژاد، حسن معجونی و مهدی حسینی‌نیا هستند.

آنها نقش مادران و برادران عروس و داماد را برعهده دارند که در جریان این قتل وحشتناک باید علاوه بر سوگواری حواسشان به ماجراهایی که در حال اتفاق افتادن هستند، هم باشد. بازیگرانی که به واسطه سابقه بازیگری‌شان نقش‌هایی که برعهده دارند را پذیرفته و به پیش‌برد قصه کمک می‌کنند. دو بازیگر سینمای کمدی یعنی مهران غفوریان و بهنام تشکر هم در این مجموعه جنایی در نقش‌های جدی حضور دارند که فعلا تنها چند سکانس کوتاه از بازی آنها رونمایی شده و باید دید در ادامه در نقش‌های جدی و خلافکار چطور خواهئد بود.

58

اما شاید بازیگر اصلی سریال را بتوان پوریا رحیمی‌سام دانست. بازیگری که در سال‌های اخیر بازی‌های درست و حساب‌شده‌ای از او در سینما و نمایش‌خانگی دیده‌ایم. حالا او در نقش یک قاتل فراری در این سریال حضور دارد و در همین دو قسمت نشان داده از پس نقش یک قاتل سابقه‌دار هم بر می‌آید. رحیمی‌سام به واسطه سابقه تئاتری طولانی و بازی رئالی که دارد اجتمالا یکی از برگ‌های برنده «گردن‌زنی» خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید