15 فیلم مارول که کودکان هم می‌توانند تماشا کنند

15 فیلم مارول که کودکان هم می‌توانند تماشا کنند

برخی از فیلم‌های مارول همچنان در مرز باریکی قرار دارند. همه فیلم‌های مارول برچسب خشونت علمی تخیلی را دارند که معمولا به معنای جایگزینی گلوله‌ها و خونریزی با لیزرها و انفجارها است. در همه این فیلم‌ها مبارزات فیزیکی و پرتحرکی وجود دارد که درجات مختلفی از خشونت را نشان می‌دهند. در حالی که خون‌ریزی به خراش‌ها و جراحت‌های جزئی محدود می‌شود. با این وجود، بسیاری از فیلم‌ها به سمت ملایم‌تری از PG-13 متمایل می‌شوند و حتی برخی با رده PG تولید شده‌اند، زیرا از مضامین تاریک دوری می‌کنند.

کد خبر : ۲۱۰۶۱۷
بازدید : ۹

فیلم ددپول و ولورین با با شکستن مرزها به عنوان اولین فیلم‌های R-rated (مناسب برای بالای 18 سال) در دنیای سینمایی مارول (MCU) و همچنین فیلم‌هایی مثل نگهبانان کهکشان ۳ که مرزهای رده سنی PG-13 را به چالش می‌کشند. ممکن است این احساس را ایجاد کنند که تعداد مجموعه فیلم مارول مناسب کودکان کمتر شده‌اند.

با این حال، مارول همچنان تمایل دارد تا فیلم‌هایش تا حد ممکن برای کودکان مناسب باشند. اگر نه به منظور جذب حداکثری مخاطبان، حداقل برای اطمینان از این که داستان‌ها و دنیای مشترک شخصیت‌هایش برای همه گروه‌های سنی قابل فهم و هماهنگ باقی بماند. به همین دلیل، بسیاری از صحنه‌های فیلم‌های مارول به دلیل بیش از حد خشن یا تاریک بودن حذف شده‌اند.

با این حال، برخی از فیلم‌های مارول همچنان در مرز باریکی قرار دارند. همه فیلم‌های مارول برچسب خشونت علمی تخیلی را دارند که معمولا به معنای جایگزینی گلوله‌ها و خونریزی با لیزرها و انفجارها است. در همه این فیلم‌ها مبارزات فیزیکی و پرتحرکی وجود دارد که درجات مختلفی از خشونت را نشان می‌دهند. در حالی که خون‌ریزی به خراش‌ها و جراحت‌های جزئی محدود می‌شود. با این وجود، بسیاری از فیلم‌ها به سمت ملایم‌تری از PG-13 متمایل می‌شوند و حتی برخی با رده PG تولید شده‌اند، زیرا از مضامین تاریک دوری می‌کنند. 

۱۵. انتقام جویان (The Avengers)

فیلم مارول انتقام جویان

  • امتیاز IMDB فیلم: ۸ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۴۳ دقیقه
  • کارگردان: جاس ویدون

داستان فیلم انتقام جویان ۱ حول محور تهدید بزرگی می‌چرخد که زمین را به خطر می‌اندازد. لوکی برادر ناتنی ثور به زمین بازمی‌گردد و با همکاری نیروهای بیگانه‌ای به نام چیتاوری سعی می‌کند تا کنترل زمین را به دست بگیرد. او از قدرت مکعب تسرکت، یک منبع انرژی بسیار قدرتمند و مرموز، برای باز کردن دروازه‌ای بین بُعدی استفاده می‌کند تا ارتش چیتاوری را به زمین بیاورد.

در مواجهه با این تهدید جهانی، سازمان شیلد (S.H.I.E.L.D) به رهبری نیک فیوری تصمیم می‌گیرد تا تیمی از ابرقهرمانان را تشکیل دهد. این تیم شامل برخی از محبوب‌ترین قهرمانان مارول نظیر: آیرون من، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک، بلک وید و هاوک آی. با این حال، چالش‌های زیادی وجود دارد تا این قهرمانان با توانایی‌ها و شخصیت‌های مختلف بتوانند در کنار هم قرار بگیرند و تیمی منسجم تشکیل دهند.

این فیلم مارول از مجموعه انتقام جویان نقطه عطفی بود که کمک کرد دنیای سینمایی مارول  به موفق‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ تبدیل شود. شخصیت‌های رنگارنگ و طنز فراوان این فیلم را به یکی از فیلم‌های ضروری برای تمام سنین تبدیل کرده است.

۱۴. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷.۴ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۳۳ دقیقه
  • کارگردان: جان واتس

پیتر پارکر، نوجوانی اهل کویینز نیویورک که پس از گرفتن قدرت‌های خارق‌العاده به عنوان مرد عنکبوتی شناخته می‌شود، حالا پس از تجربه اولین نبردش در کنار انتقام‌جویان، باید به زندگی روزمره خود بازگردد. اما این بازگشت به مدرسه برای پیتر چندان ساده نیست. او که حالا مزه قهرمان بودن را چشیده، تمام وقت خود را در انتظار تماس دوباره از طرف تونی استارک می‌گذراند و در همین حال با چالش‌های زندگی عادی یک نوجوان روبرو است؛ مثل امتحانات مدرسه، دوستانش و رابطه با دختر مورد علاقه‌اش، لیز آلن.

فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه بر ماهیت جوان و پرانرژی قهرمان اصلی خود تمرکز دارد و با این کار، از پرداختن به مضامین پیچیده‌تر و بالغ‌تر سایر فیلم‌های مارول مانند آیرون من یا پلنگ سیاه فاصله می‌گیرد. اگرچه این فیلم مارول کاملا خالی از مضامین بزرگسالانه نیست  چرا که در نهایت بر محوریت چالش‌های یک نوجوان که با ابرشروران قاتل دست و پنجه نرم می‌کند می‌چرخد.

اما به طور کلی مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه به‌عنوان سبک‌ترین فیلم تام هالند در نقش مرد عنکبوتی و یکی از بهترین فیلم‌های این شخصیت شناخته می‌شود. همچنین تماشاگران جوان‌تر به احتمال زیاد احساس نزدیکی بیشتری با بازیگران اصلی این فیلم خواهند داشت تا با شخصیت‌های بالغ‌تر دنیای سینمایی مارول.فیلم

۱۳. مرد عنکبوتی ۲ (Spider-Man 2)

فیلم مارول مرد عنکبوتی ۲

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷.۵ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۲۷ دقیقه
  • کارگردان: سام ریمی

سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی یکی از آثار مهم و تأثیرگذار در مسیر تحول فیلم‌های ابرقهرمانی به شمار می‌رود. این مجموعه با کنار گذاشتن عناصر طنزآمیز و سطحی که تا آن زمان در فیلم‌های ابرقهرمانی رایج بود، به سمت اقتباس‌های جدی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر از شخصیت‌های کمیک حرکت کرد. سم ریمی که بیشتر به خاطر فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود، در این سری فیلم‌ها نیز از نشان دادن خشونت و مضامین فکری عمیق دریغ نکرده است، هرچند که این کار را به اندازه‌ای انجام داد که سه‌گانه به‌ویژه اولین فیلم‌ها توانستند رتبه PG-13 را حفظ کنند.

از میان این سه فیلم مارول، مرد عنکبوتی ۲ از بقیه ملایم‌تر است و تنها فیلمی در این سه‌گانه است که در بریتانیا رتبه PG دریافت کرد. یکی از دلایل این امر شاید این باشد که شخصیت اتو اوکتاویوس (دکتر اختاپوس) کمتر از شخصیت‌های شرور دیگر مانند گرین گابلین و ونوم ترسناک است. دکتر اوکتاویوس که در ابتدا یک دانشمند بسیار مهربان و خوش‌اخلاق بود، قربانی خشونت ذاتی بازوهای مکانیکی خود می‌شود.

با این حال، همین بازوها هستند که در نبرد نهایی فیلم، ضربات سنگینی به پیتر پارکر وارد می‌کنند. فیلم مرد عنکبوتی ۲ همچنین حاوی یک صحنه نسبتا عاشقانه بین پیتر و مری جین (MJ) است که با این‌که تا حدی احساسات بالغانه را به نمایش می‌گذارد. اما در محدوده رده‌بندی PG-13 باقی می‌ماند. در حالی که صحنه بوسه معروف و نمادین در حالت وارونه بین این دو شخصیت، در اولین فیلم مرد عنکبوتی رخ داد.

۱۲. نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy)

  • امتیاز IMDB فیلم: ۸ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۲۲ دقیقه
  • کارگردان: جیمز گان

داستان این فیلم مارول حول گروهی از شخصیت‌های غیرمعمول می‌چرخد که شامل پیتر کوئیل که خودش را استارلرد می‌نامد. یک دزد فضایی که به طور تصادفی گوی قدرتی بسیار مهم را به دست می‌آورد. او با مجموعه‌ای از شخصیت‌های جالب و عجیب شامل گامورا، دراکس نابودگر راکت راکون و گروت، درختی باهوش و سخن گو تیمی تشکیل می‌دهد.

مانند تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول فیلم نگهبانان کهکشان نیز دارای صحنه‌های اکشن پرتنشی است؛ اما خشونت موجود در آن چندان شدید نیست. این فیلم کمدی و پر از شوخی‌های بامزه است که تقریبا در تمام طول فیلم ادامه دارد. برخی از این شوخی‌ها بیشتر به مخاطبان بزرگسال اشاره دارند، اما به احتمال زیاد از درک کودکان عبور می‌کنند. در فیلم چندین بار از الفاظ نسبتا زشت استفاده می‌شود؛ اما هرگز به حدی نمی‌رسد که ناپسند و زننده باشد.

نگهبانان کهکشان یک ماجراجویی احساسی برای تمام اعضای خانواده است و نشان می‌دهد که چگونه گروهی از موجودات کاملا متفاوت می‌توانند کنار یکدیگر بیایند و چیزی بزرگ‌تر را تشکیل دهند. مفهوم خانواده‌ پیدا شده در این فیلم به عنوان قلب تپنده آن عمل می‌کند و بازیگران فیلم نیز بسیار دوست‌داشتنی هستند. کودکان قطعا عاشق شخصیت‌های گروت و راکت خواهند شد.

۱۱. مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷.۴ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۳۰ دقیقه
  • کارگردان: جان واتس

در این فیلم، پیتر پارکر پس از رویدادهای بزرگ و غم‌انگیز پایان بازی، به شدت نیاز به استراحت دارد. او تصمیم می‌گیرد که از زندگی ابرقهرمانانه خود فاصله بگیرد و همراه با دوستان مدرسه‌ای‌اش به یک سفر تفریحی اروپایی برود. پیتر امیدوار است که در این سفر بتواند از مسئولیت‌های سنگین مرد عنکبوتی دور شود و لحظاتی آرام و بی‌دغدغه را سپری کند. اما دقیقاً برعکس اتفاق می‌افتد.

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه تقریبا از نظر شدت خشونت هم‌سطح فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه است. این اولین فیلم مرد عنکبوتی است که خارج از نیویورک اتفاق می‌افتد و همین باعث می‌شود حس یک سفر خارج از کشور را به بیننده منتقل کند، در حالی که پیتر پارکر تلاش می‌کند در میان قهرمان‌بازی‌هایش، از تعطیلات خود لذت ببرد.

در این فیلم مارول چند صحنه اکشن هیجان‌انگیز وجود دارد که یکی از آن‌ها شامل نسخه زامبی‌شده مرد آهنی است که ممکن است برای کودکان کوچک‌تر ترسناک باشد. فیلم دارای محتوای تلویحی و اشاراتی به مسائلی است که نوجوانان با آن‌ها مواجه می‌شوند. موضوعات فیلم درباره تبدیل شدن به شخصیتی مستقل و کشف هویت خود است که برای هر کسی قابل‌درک خواهد بود. شخصیت‌ها هرکدام به‌نوبه‌خود جذاب و دوست‌داشتنی هستند.فیلم

۱۰. چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

چهار شگفت انگیز

  • امتیاز IMDB فیلم: ۵.۷ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۰۶ دقیقه
  • کارگردان: تیم استوری

داستان فیلم با گروهی از دانشمندان آغاز می‌شود که برای انجام یک مأموریت فضایی راهی فضا می‌شوند. اعضای این گروه شامل رید ریچاردز نابغه علمی و رهبر گروه، سوزان استورم برادرش جانی استورم و بن گریم هستند. در حین ماموریت فضایی، آن‌ها با یک پرتو کیهانی برخورد می‌کنند که نه تنها باعث بازگشت آن‌ها به زمین می‌شود، بلکه زندگیشان را به‌طور غیرقابل برگشتی تغییر می‌دهد.

فیلم چهار شگفت‌انگیز در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و مانند بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی اواسط دهه ۲۰۰۰، طنزی تند و کنایه‌آمیز در آن به چشم می‌خورد. اگرچه فیلم عمدتا برای کودکان مناسب است، اما صحنه‌ای وجود دارد که جسیکا آلبا در صحنه پل، پس از نامرئی بودن، در لباس زیر ظاهر می‌شود. این صحنه از نظر محتوای حساس، بدترین بخش فیلم است.

داستان این فیلم مارول همانند کمیک‌های قبلی‌اش، درباره گروهی از افراد است که پس از یک حادثه، زندگیشان به‌طور کامل تغییر می‌کند و آن‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. اگرچه این افراد گاهی با هم دعوا و بحث می‌کنند؛ اما در نهایت یک خانواده‌اند. چندین صحنه اکشن جذاب در طول فیلم گنجانده شده، اما در مقایسه با سایر فیلم‌های ابرقهرمانی، هیچ‌کدام بیش از حد شدید نیستند

۹. ثور (Thor)

ثور

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۱۴ دقیقه
  • کارگردان: کنت برانا

داستان فیلم با معرفی پادشاهی اسطوره‌ای آسگارد و خانواده سلطنتی آن آغاز می‌شود. پادشاه آسگارد، اودین حکمرانی خردمند و باتجربه است که دو پسر دارد: ثور و لوکی. ثور، که وارث تاج و تخت است، به عنوان جنگجویی نیرومند و مغرور معرفی می‌شود، اما رفتارهای بی‌فکرانه‌اش به خصوص در آغاز فیلم، مشکل‌ساز می‌شود.

فیلم ثور، برخلاف فیلم‌هایی مانند مرد آهنی یا کاپیتان آمریکا، بیشتر در دنیای فانتزی قرار دارد و به همین دلیل صحنه‌های اکشن آن معمولا به آن شدت نیست. البته لحظات خشونت‌آمیز هم وجود دارد؛ اما بیشتر این صحنه‌ها با چکش ثور اتفاق می‌افتند که باعث می‌شود صحنه‌های اکشن بیشتر جنبه سرگرم‌کننده داشته باشند تا شدید و خشونت‌آمیز. محور اصلی داستان ثور درباره یافتن ارزش در درون خود است، که می‌تواند برای بیشتر بینندگان به عنوان یک پیام کلیدی به یاد بماند.

در طول این فیلم مارول شوخی‌های بزرگسالانه‌ای هم وجود دارد، اما هیچ‌کدام نامناسب یا زننده نیستند و تقریباً برای همه مناسب‌اند. یک داستان عاشقانه نیز در طول فیلم بین ثور و جین جریان دارد که شیرین و دلنشین است و نشان می‌دهد که این دو واقعاً به یکدیگر اهمیت می‌دهند. لحظات طنز فیلم نیز تقریباً در سراسر آن مناسب و به جا هستند.

۸. کاپیتان مارول (Captain Marvel)

فیلم مارول کاپیتان مارول

  • امتیاز IMDB فیلم: ۶.۸ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۲۴ دقیقه
  • کارگردان: آنا بودن

فیلم کاپیتان مارول داستانی درباره منشأ و شکل‌گیری قدرت‌های خارق‌العاده کارول دانورز است. داستان فیلم در سال ۱۹۹۵ اتفاق می‌افتد و برخلاف بسیاری از فیلم‌های دیگر مارول که بیشتر در زمان حال روایت می‌شوند بازگشتی به گذشته دارد. فیلم با کارول که به عنوان یک سرباز از نژاد کری به نام ورس در سیاره‌ای دور زندگی می‌کند، آغاز می‌شود. او بخشی از یک گروه نخبه به نام استارفورس است و تحت رهبری یون راگ آموزش می‌بیند.

فیلم کاپیتان مارول، داستان منشا یکی از قدرتمندترین قهرمان‌های دنیای سینمایی مارول  را روایت می‌کند. با وجود این که شخصیت کارول دانورز قدرت‌هایی فوق‌العاده دارد؛ اما این قدرت‌ها بیشتر حول محور شلیک‌های انرژی متمرکز است (به جای استفاده از یک لباس آهنی موشک‌پران، برای مثال) و به همین دلیل خشونت به تصویر کشیده شده در کاپیتان مارول چندان بالا نیست. دشمنان توسط انفجارهای انرژی دانورز به اطراف پرتاب می‌شوند نه به صورت کامل از بین می‌روند یا تکه‌تکه نمی‌شوند. همچنین، سلاح‌های بیگانه‌ای که علیه او استفاده می‌شوند، به سختی خطی روی این قهرمان برجای می‌گذارند.

تم‌های اصلی این فیلم مارول بر خودشناسی، استقلال، و تحمل تاکید دارند. هرچند شخصیت گوس دربیشتر فیلم به شکل یک گربه زنجبیلی دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود، صحنه‌هایی که در آن شاخک‌های عجیب و غریب از دنیای جیبی در معده‌اش بیرون می‌آیند ممکن است برای تماشاگران جوان کمی ترسناک باشد، اما این صحنه‌ها به وضوح به صورت کمدی به تصویر کشیده شده‌اند.

۷. مارول‌ها (The Marvels)

فیلم مارول مارول‌ها

  • امتیاز IMDB فیلم: ۵.۵ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۰۵ دقیقه
  • کارگردان: نیا داکوستا

با بازگشت کارول دانورز، خلبان نیروی هوایی که پس از دستیابی به قدرت‌های کیهانی، به یکی از قوی‌ترین ابرقهرمان‌های مارول تبدیل شده است، شروع می‌شود. این بار، داستان به همکاری او با دو شخصیت دیگر از دنیای مارول می‌پردازد: مونیکا رمبورو کامالا خان. هر سه این شخصیت‌ها به نحوی از توانایی‌های نوری و انرژی بهره‌مند هستند و سرنوشت آن‌ها در این فیلم به هم گره خورده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این فیلم مارول، تبادل قدرت‌ها بین شخصیت‌ها است. هر بار که یکی از آن‌ها از قدرت‌های خود استفاده می‌کند، به طور غیرمنتظره‌ای با یکی از دو نفر دیگر جابجا می‌شود. این پدیده عجیب، هم چالش‌های طنزآمیزی ایجاد می‌کند و هم شخصیت‌ها را وادار می‌کند که به هم بیشتر اعتماد کنند و با یکدیگر هماهنگ شوند.

این تبادل قدرت نه تنها به جذابیت فیلم اضافه می‌کند، بلکه به توسعه روابط میان شخصیت‌ها نیز کمک می‌کند. داربن، شرور اصلی فیلم، جایی است که عناصر تاریک‌تر فیلم به نمایش گذاشته می‌شود. هرچند سلاح جهانی او که یک چکش است، فقط برای شلیک انرژی و دستکاری کیهانی به کار می‌رود. در مقایسه با فیلم قبلی، مارول‌ها در استفاده از الفاظ ناپسند احتیاط بیشتری دارد و با نمایش یکی از بامزه‌ترین صحنه‌های فیلم، هرگونه ترس از فلرکن‌ها (گربه‌های فضایی) را از بین می‌برد.

۶. مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man And The Wasp: Quantumania)

مرد مورچه‌ای و زنبورک

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۱۸ دقیقه
  • کارگردان: پیتون رید

داستان این فیلم مارول، ماجراجویی‌های اسکات لنگ و هوپ ون دین را دنبال می‌کند که این بار با ورود به دنیای زیراتمی و کوانتومی، با تهدیدات جدیدی روبرو می‌شوند. دنیایی که در آن قوانین فیزیک که ما در آن زندگی می‌کنیم، بی‌اعتبار است و هر لحظه می‌تواند با پدیده‌های شگفت‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی روبرو شود. این جهان زیراتمی پر از موجودات عجیب‌وغریب، تکنولوژی‌های فوق پیشرفته و خطرات پنهان است که قهرمانان ما باید برای زنده ماندن در آن تلاش کنند.

صحنه‌های پایانی فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک می‌توانند بسیار پرتنش باشند؛ اما آنقدر به کلیشه‌های علمی تخیلی آمیخته‌اند که مرزهای انیمیشن محض را درنوردیده‌اند. بسیاری از صحنه‌های خشونت‌آمیز شامل لیزرها، موجودات بیگانه‌مانند و مورچه‌های غول‌پیکر و فوق‌هوشمند می‌شود. در حالی که ظاهر شخصیت موداک می‌تواند حتی برای بزرگسالان هم کمی آزاردهنده باشد. او خیلی زود به عنوان منبع دیگری برای طنز معرفی می‌شود؛ در فیلمی که به طور کلی کمدی است و شوخی‌های آن اغلب لحظات سنگین‌تر را متعادل می‌کنند. یک نبرد نهایی میان مرد مورچه‌ای و کانگ در پایان فیلم بسیار پراضطراب است و ممکن است نیاز به احتیاط بیشتری داشته باشد.فیلم

۵. مرد مورچه‌ای (Ant-Man)

فیلم مارول مرد مورچه‌ای

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷.۲ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۱۸ دقیقه
  • کارگردان: پیتون رید

داستان اسکات لنگ را دنبال می‌کند؛ یک دزد ماهر با قلبی طلا. اسکات پس از گذراندن دوران زندان، تلاش می‌کند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کند و به‌ویژه، رابطه‌ای مستحکم‌تر با دختر کوچک خود برقرار کند. اما با ورود به خانه‌ی دانشمند معروف، هنک پیم سرنوشت او برای همیشه تغییر می‌کند. هنک پیم، مخترع ذرات پیم، اسکات را انتخاب می‌کند تا با استفاده از لباس مرد مورچه‌ای، به قهرمانی تبدیل شود که بتواند در برابر تهدیدات مخفی و بزرگ ایستادگی کند.

فیلم مرد مورچه‌ای به عنوان یکی از کمدی‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول، به خصوص در نمایش خشونت و مرگ بسیار سبک است. یکی از صحنه‌های نسبتاً خشن فیلم، جایی است که یک دانشمند به شکل یک توده ژلاتینی تبدیل می‌شود؛ صحنه‌ای که در عین حال که کوتاه و گذراست، کمی ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد. در فیلم مرد مورچه‌ای از مقداری ناسزاگویی هم استفاده شده است، اما این میزان به هیچ عنوان اغراق‌آمیز نیست.

در سایر صحنه‌ها، دعواهای تن به تن در لباس‌های محافظ انجام می‌شود و تقریبا هیچ نشانی از خون یا جراحت‌های شدید به نمایش در نمی‌آید. از طرفی، حال و هوای شاد و مفرح فیلم مرد مورچه‌ای آن را به گزینه‌ای عالی برای تماشای خانوادگی تبدیل کرده است. وجود طنزی که بین نسل‌های مختلف می‌تواند جذاب باشد، باعث شده که این فیلم یکی از بازیگوشانه‌ترین قسمت‌های دنیای سینمایی مارول باشد.

 

۴. چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره‌ای (Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer)

چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره‌ای

  • امتیاز IMDB فیلم: ۵.۶ از ۱۰
  • مدت زمان: ۹۲ دقیقه
  • کارگردان: تیم استوری

فیلم چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای به ماجرای چهار قهرمان اصلیمی‌پردازد. آن‌ها در حال آماده شدن برای ازدواج ریچارد و سوزان هستند که ناگهان با تهدیدی جدید از فضا روبه‌رو می‌شوند. موج‌سوار نقره‌ای، یک موجود مرموز و قدرتمند، به زمین می‌آید و نشانه‌هایی از وقوع یک فاجعه بزرگ را به ارمغان می‌آورد.

موج‌سوار نقره‌ای که در واقع نماینده‌ای از گالاکتوس، یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم مارول است، وظیفه‌اش این است که سیارات را بلعیده و انرژی آن‌ها را جذب کند. گالاکتوس به عنوان یک ابرغول‌پیکر که به صورت یک ابر دندانه‌دار و شبیه به یک موجود فضایی غیرقابل تصور ظاهر می‌شود، تهدیدی جدی برای کره زمین به حساب می‌آید. در طول فیلم، چهار شگفت‌انگیز باید با این تهدید جدید روبه‌رو شوند و از سیاره خود و بشریت محافظت کنند.

اگرچه دنباله‌ی چهار شگفت‌انگیز شاید یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی باشد که بیشترین انتقادها را دریافت کرده، اما همچنان برای مخاطبان جوان سرگرم‌کننده است و نسبت به فیلم اول، مجوز سنی پایین‌تری دریافت کرده است. یکی از عناصر ترسناک فیلم، حضور شخصیت شرور بزرگ، گالاکتوس، است که در این اقتباس به شکل یک ابر غول‌پیکر فضایی با دهانی پر از دندان ظاهر می‌شود (چیزی که بسیاری از طرفداران مارول را ناامید کرد). به غیر از این، فیلم به خوبی شایسته‌ی رده‌بندی سنی پایین خود است.

۳. مرد عنکبوتی: به درون به دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse)

فیلم مارول مرد عنکبوتی: ورود به دنیای عنکبوتی

  • امتیاز IMDB فیلم: ۸.۴ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۱۶ دقیقه
  • کارگردان: پیتر رمزی، باب پرسیچتی

این انیمیشن و دنباله آن، با انیمیشن زیبا و خیره‌کننده خود، به خوبی نمایانگر دسترسی آسان به رده‌بندی سنی مناسب است. این فیلم یکی از بهترین تلاش‌های سونی برای به تصویر کشیدن شخصیت مرد عنکبوتی است که توانسته مخاطبانی از تمام سنین را جذب کند. این فیلم در عین حال که لحظات طنز و سرگرم‌کننده‌ای دارد، به مضامین سنگین‌تری نیز می‌پردازد.

یکی از این لحظات جدی، مرگ عموی مایلز مورالس است که با شلیک گلوله کشته می‌شود و مایلز شاهد این صحنه دردناک است. با این حال، این لحظه به شکلی بیش از حد خشونت‌آمیز نمایش داده نمی‌شود و در واقع به عنوان نقطه عطفی در مسیر قهرمانی و بلوغ مایلز عمل می‌کند. در مجموع، مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی یک فیلم سرگرم‌کننده، احساسی و پر از شوخی‌های جذاب برای تمامی نسل‌ها است که تماشاگران می‌توانند از آن لذت ببرند.

 

۲. ۶ ابر قهرمان (Big Hero Six)

۶ ابر قهرمان

  • امتیاز IMDB فیلم: ۷.۸ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۰۲ دقیقه
  • کارگردان: دان هال

داستان انیمیشن درباره‌ی یک پسر نوجوان به نام هیرو هامادا است. او در شهر آینده به نام سان فرانسوکیو زندگی می‌کند؛ شهری که ترکیبی از فرهنگ‌های شرقی و غربی، به‌خصوص ژاپن و آمریکا، است. هیرو یک نوجوان با استعداد در زمینه رباتیک است که پس از از دست دادن برادر بزرگترش تاداشی در یک حادثه غم‌انگیز، زندگی‌اش دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود.

هیرو پس از این واقعه با رباتی دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیز به نام بیمکس که توسط برادرش طراحی شده بود، آشنا می‌شود. بیمکس یک ربات درمانگر است که وظیفه اصلی‌اش مراقبت از سلامت افراد است و با ظاهری ساده، نرم و شبیه یک بادکنک بزرگ سفید، قلب بینندگان را به سرعت به خود جذب می‌کند. رابطه عمیق میان هیرو و بیمکس از نکات برجسته و احساسی انیمیشن است که داستان را به سوی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز هدایت می‌کند.

در ادامه، هیرو و بیمکس با گروهی از دوستان باهوش و نابغه هیرو، شامل گوگو تاماگو، فرد، واسابی و هانی لمون، یک تیم ابرقهرمانانه تشکیل می‌دهند. این گروه با استفاده از علم و فناوری سعی دارند پرده از رازهای مربوط به حادثه مرگ برادر هیرو بردارند و با شخصیتی مرموز و شیطانی که از فناوری‌های مخرب استفاده می‌کند، مبارزه کنند.

۱. مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across The Spider-Verse)

فیلم مارول مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی

  • امتیاز IMDB فیلم: ۸.۶ از ۱۰
  • مدت زمان: ۱۴۰ دقیقه
  • کارگردان: اثر جمعی از کارگردانان

ادامه داستان شخصیت مایلز مورالز است، نوجوانی از محله بروکلین که حالا به عنوان اسپایدرمن جدید دنیای خودش شناخته می‌شود. مایلز در قسمت اول توانست جایگاه خود را به عنوان یک اسپایدرمن محکم کند و اکنون با چالش‌های بزرگتری در دنیای چندجهانی روبه‌رو می‌شود. او باید با انواع نسخه‌های مختلف اسپایدرمن‌ها از دنیاهای موازی روبه‌رو شود و با تهدیداتی که در این دنیاها به وجود آمده است مقابله کند.

داستان از جایی شروع می‌شود که مایلز درگیر مشکلات شخصی و ابرقهرمانی خود است و همچنان سعی دارد تعادلی میان زندگی نوجوانی و مسئولیت‌های اسپایدرمن بودن پیدا کند. در این بین، گوئن استیسی که یکی از دوستان نزدیک و متحدان مایلز است، دوباره وارد داستان می‌شود و او را به یک ماجراجویی جدید در دنیای چندجهانی دعوت می‌کند.

سبک هنری این فیلم مارول، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است. سازندگان از تکنیک‌های متنوع انیمیشن و سبک‌های هنری خاص استفاده کرده‌اند تا هر دنیای موازی را با ظاهر و حس متفاوتی به نمایش بگذارند. از رنگ‌ها و جزئیات گرافیکی گرفته تا نحوه حرکت شخصیت‌ها، همه چیز به طور خلاقانه طراحی شده است تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مخاطب ایجاد کند. ترکیب این سبک‌های هنری، انیمیشن را به یک اثر بصری خارق‌العاده تبدیل کرده که هر فریم آن مانند یک اثر هنری است.

سخن آخر

دنیای سینمایی مارول پر از فیلم‌هایی است که برای تماشای خانوادگی مناسب هستند. از طنز و ماجراجویی گرفته تا پیام‌های اخلاقی و الهام‌بخش، این فیلم‌ها می‌توانند هم کودکان و هم بزرگسالان را سرگرم کنند. انتخاب فیلم‌هایی که خشونت کمتری دارند و بیشتر بر روی ارزش‌هایی همچون دوستی، همکاری و مسئولیت‌پذیری تمرکز دارند، می‌تواند تجربه تماشای خانوادگی را لذت‌بخش‌تر کند. بنابراین، اگر به دنبال یک فیلم مارول مناسب برای تماشای جمعی با خانواده هستید، لیست بالا می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید