نحوه آماده کردن چهار مدل لقمه سالم و خانگی برای تغذیه کودکان مدرسه‌ای

نحوه آماده کردن چهار مدل لقمه سالم و خانگی برای تغذیه کودکان مدرسه‌ای

اگر دوست دارید کودکان شما خوراکی‌های خوشمزه و سالم خانگی را برای تغذیه به مدرسه ببرند، حتما این مطلب را بخوانید.

کد خبر : ۱۴۸۷۳۰
بازدید : ۲۲۷

فرادید| گرچه کودکان امروز بیشتر به خوراکی‌های ممنوعه و مضر مثل انواع چیپس و پفک و کیک و آبیموه‌های بازاری علاقه دارند، شما می‌توانید با خلاقیت و ابتکار لقمه‌های خوشمزه و سالم خانگی را در منزل برای آنها تهیه کنید و مطمئن باشید که بچه‌ها از خوردن آن لذت می‌برند.

به گزارش فرادید، در این مطلب می‌خواهیم 4 مدل لقمه سالم و مقوی خانگی را برای مدرسه کودکان به شما کاربران گرامی معرفی کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.  

hummus-wraps-and-veggies-for-toddler

1ـ لقمه با پایه پنیر

همانطور که می‌دانید پنیر یکی از صبحانه‌های اصیل و پرطرفدار است که معمولا کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند بهتر است همراه با گردو یا گوجه و خیار مصرف شود. برای تهیه این لقمه خوشمزه و مقوی یک عدد نان لواش یا تافتون را روی سینی بگذارید؛ سپس مقداری پنیر (بهتر است پنیر مورد علاقه بچه‌ها باشد) را روی آن بمالید. حالا کمی گوجه و خیار ریز خرد شده و کمی گردوی خرد شده را روی سطح نان و پنیر پخش کنید و سپس نان را بپیچید.

2ـ لقمه با پایه شکلات صبحانه

شکلات صبحانه یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌ها در میان بچه‌هاست که معمولا دست رد به سینه آن نمی‌زنند. برای تهیه این لقمه خوشمزه و پر از انرژی ابتدا نان لواش یا تافتون را روی سینی بگذارید؛ سپس کمی موز حلقه شده، مقداری فندق یا گردوی خرد شده هم روی آن بپاشید و بعد لقمه را بپیچید.

3ـ لقمه با پایه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از مقوی‌ترین صبحانه‌هاست که می‌تواند برای مدت طولانی بچه‌ها را سیر و پر انرژی نگه دارد. برای تهیه این لقمه بسیار گرم و انرژی‌زا ابتدا یک عدد نان لواش یا تافتون را روی سینی بگذارید؛ سپس مقداری کره بادام زمینی را روی سطح نان بمالید و کمی عسل، کشمش و بادام خام خرد شده روی آن بپاشید و بعد لقمه را بپیچید. می‌توانید کشمش یا بادام را باتوجه به ذائقه کودکان با گردو یا فندق خرد شده جایگزین کنید.

4ـ لقمه با پایه تخم مرغ آب‌پز

همانطور که می‌دانید تخم مرغ آبپز برای کودکان بسیار مقوی و سرشار از انرژی است. برای تهیه این لقمه خوشمزه و مقوی ابتدا نان لواش یا تافتون را روی سینی بگذارید؛ سپس تخم مرغ آبپز خرد شده را روی سطح نان پخش کنید. حالا مقداری زیتون بدون هسته خرد شده و کمی خیارشور و گوجه خرد شده را روی سطح نان بریزید و بعد لقمه را بپیچید. 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید