مغزهای سفید در ساحل ولز!

مغزهای سفید در ساحل ولز!

یک زوج اهل ولز حین قدم زدن در ساحل جزیرۀ انگلسی (Anglesey) اشیاء اسرارآمیزی شبیه مغز سفید یافتند (تصویر بالا).

کد خبر : ۱۳۱۶۴۳
بازدید : ۵۱

فرادید| اشیائی عجیب شبیه ردیفی از مغزها در ساحل بریتانیا ظاهر شده‌اند. این تازه‌ترین مورد از میان موجودات عجیبی است که آب دریا تاکنون با خود به ساحل آورده است. مردم گزارش دادند هفته‌ی پیش در ساحل انگلسی چیزی دیدند که شبیه ردیفی از مغزها بوده است.

به گزارش فرادید؛ زوجی که با این شئ مواجه شدند از مشاهده‌ی توده‌های این ماده‌ی سفید و عجیب شگفت‌زده شدند. آن‌ها عکس‌هایی را که از این پدیده گرفته بودند در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و مردم با دیدن آن‌ها نظرات مختلفی را مطرح کردند. 

P3080261

(کپسول‌های تخم صدف حلزونی)

برخی حدس زدند این‌ها در واقع توده‌های کف حاصل از امواج هستند که روی ساحل باقی مانده‌اند. اما یکی از متداول‌ترین حدسیات این بود که این توده ممکن است کپسول‌های تخم صدف حلزونی باشد. صدف حلزونی بزرگ‌ترین حلزون در دریاهای بریتانیا است و توپ‌های خشک‌شده‌ی کپسول‌های خالی حلزون دریایی معمولاً به شکل خطی در ساحل یافت می‌شوند. 

به نقل از The Wildlife Trust، صدف حلزونی در بستر شنی دریا زیر نقطه جزر زندگی می‌کند و در بستر دریا در یک توده‌ی اسفنجی تا ۲۰۰۰ کپسول تخم‌گذاری می‌کند. آب دریا این تخم‌ها را پس از شکسته شدن با خود به ساحل می‌آورد. 

سسس

(توده‌ای از صدف‌های گردن‌غازی)

کشفیات عجیب دیگر در سواحل بریتانیا شامل توده‌های بزرگ نوعی صدف نادر موسوم به صدف گردن‌غازی می‌شود که سال پیش در سواحل پمبروکشایر سروکله‌شان پیدا شد. شاخک‌های بلند، صورتی و کرم‌مانند آن‌ها که در برخی کشورهای اروپایی یک خوراک لذیذ به حساب می‌آید، برای بسیاری دیگر از مردم فرازمینی به نظر می‌رسد!

مترجم: زهرا ذوالقدر
۰
نظرات بینندگان
  • مازیار ارسالی در

    سلام مجله عکسای روز رو فعال کنید دمتون گرم داداش گلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید