با این نقشه تعاملی، محل زندگی خود را در دوران دایناسورها ببینید

با این نقشه تعاملی، محل زندگی خود را در دوران دایناسورها ببینید

وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی شده که دارای یک تجربه تعاملی از کره زمین است و کاربران می‌توانند در آن شهر محل زندگی خود را پیدا کرده و سپس ببینند که در زمان دایناسورها و همچنین دوره‌های باستانی دیگر، در کجا و چه وضعیتی قرار داشته است.

کد خبر : ۱۳۲۰۳۳
بازدید : ۳۹

دانشمندان یک تجربه تعاملی از کره زمین ساخته‌اند که نحوه تکامل و تغییر زمین باستانی به سیاره‌ای که اکنون وجود دارد را نشان می‌دهد.

وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی شده که دارای یک تجربه تعاملی از کره زمین است و کاربران می‌توانند در آن شهر محل زندگی خود را پیدا کرده و سپس ببینند که در زمان دایناسورها و همچنین دوره‌های باستانی دیگر، در کجا و چه وضعیتی قرار داشته است. همچنین این وب‌سایت، تغییرات قاره‌های زمین در طول دوره‌های زمانی مختلف و همچنین نحوه پوشیده‌شدن زمین توسط یخ را نشان می‌دهد.

«ایان وبستر»، مهندس سابق گوگل که این وب‌سایت را راه‌اندازی کرده است، توضیح می‌دهد که این نقشه با استفاده از داده‌ها و تحقیقات «دانشگاه آریزونا شمالی» ایجاد شده است.

با این وب‌سایت می‌توانید دوره‌های مختلف زمین، ازجمله زمانی که دایناسورها زندگی می‌کردند، زمانی که منقرض شدند و حتی زمانی را که اولین گل‌ها یا خزندگان به‌وجود آمدند، بررسی کرد.

علاوه‌بر‌این، نحوه تکامل و تغییر زمین باستانی به سیاره‌ای که اکنون وجود دارد نیز با این کره تعاملی نشان داده می‌شود. همچنین گزینه‌های مختلفی برای نمایش ابرها، روشن‌تر کردن آن‌ها و حتی نشان‌دادن خط استوا وجود دارد.

موقعیت شهر تهران در دوره‌های باستانی زمین

14

به عنوان مثال، موقعیت شهر تهران در 750 میلیون سال قبل مانند تصویر زیر است که سرتاسر آن را آب و اقیانوس پوشانده.

15

در حدود 240 میلیون سال پیش نیز اولین خشکی‌ها در منطقه تهران امروزی شکل گرفتند و تقریباً از 20 میلیون سال پیش شاهد کشور ایران به شکل امروزی خود (همان گربه معروف) هستیم.

ازجمله دیگر ویژگی‌های این کره تعاملی می‌توان به قابلیت چرخش آن اشاره کرد که می‌توان مانند یک کره واقعی آن را به جهت‌های مختلف چرخاند. همچنین نشان می‌دهد که کدام دایناسورها در نزدیکی منطقه‌ای که جستجو کرده‌اید، زندگی می‌کرده‌اند و چه فسیل‌های را در یک منطقه می‌توان پیدا کرد.

بنابراین اگر تا‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که محل زندگی شما در دوران باستان زمین چگونه بوده است، اکنون می‌توانید با کمک این نقشه به سؤالات خود پاسخ دهید.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید