(ویدئو) سامانه پاتریوت آمریکایی در کی‌یف با موشک‌ هایپرسونیک روسیه منهدم شد

(ویدئو) سامانه پاتریوت آمریکایی در کی‌یف با موشک‌ هایپرسونیک روسیه منهدم شد

در حملات بامداد امروز یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم شد.

کد خبر : ۱۳۳۴۳۸
بازدید : ۴۵

عصر ایران نوشت: با توجه به ادعای وزارت دفاع روسیه مبنی بر هدف قرار دادن سایت استقرار سامانه پاتریوت در کیف ، مشخصا هدف حمله دیشب خود سایت استقرار سامانه پدافندی پاتریوت بوده است.

کانال پارتیزان در تشریح این خبر نوشت: با انتشار فیلم های ثبت شده از وقایع دیشب کیف و مقایسه با فیلم دوربین های لایو استریم این شهر و تطبیق زمانی آن ها می توان با قطعیت بالا به سناریوی زیر رسید:

با توجه به شلیک حداقل ۳۰ تیر موشک PAC-3 طی زمان دو دقیقه، پاتریوت نیز در کل زمان مقابله ای که در اختیار داشته سعی کرده از خودش دفاع کند ولی با توجه به ویدیو لایو استریم و ویدیوی دیگر ثبت شده با گوشی، حدود پنج الی شش دقیقه بعد از شلیک موشک های پدافندی مستقر در کیف و در حالی که صرفا سیستم های دفاع نزدیک گپارد در حال فعالیت هستند، دو پرتابه قدرتمند شهر کیف را مورد اصابت قرار می دهند که محل اصابت یکی از آن ها دقیقا سایت شلیک موشک های پاتریوت ( ثبت شده در دوربین لایو استریم) و دیگری با فاصله از آن و در جای دیگری از شهر کیف است که با انطباق حدودی و با توجه به موقعیت شلیک موشک ها ، به نظر محل استقرار سامانه پدافندی دیگری بوده است.

روسیه: سامانه پاتریوت آمریکایی در کی‌یف با موشک مافوق صوت کینژال منهدم شد

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در حملات بامداد امروز یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم کردند.

بنا به این گزارش ساعاتی پیش شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد ارتش روسیه بار دیگر بامداد امروز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشت: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپادها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی «حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.در این حملات دست‌کم سه نفر مجروج شدند.»

این مقام نظامی اوکراینی مدعی شد پدافند هوایی اوکراین تمام موشک‌های مهاجم را رهگیری و منهدم کرده، اما ارتش روسیه می‌گوید موشک‌های به اهداف موردنظر اصابت کردند.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند.

سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می دهد.

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی ها آموزش خواهند داد.

به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی‌گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد».

بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند.

مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند.

وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

حجم ویدیو: ۷.۱۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۶ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید