(تصاویر) هواپیمایی که ۵۰ دقیقه‌ای از لندن به نیویورک می‌رود

(تصاویر)  هواپیمایی که ۵۰ دقیقه‌ای از لندن به نیویورک می‌رود

«اسکای مگنتار» (SKY Magnetar) نامی که از یک نوع ستاره نوترونی گرفته شده است، نیمی هواپیما و نیمی موشک است که ۱۱۲ متر طول دارد و فضایی برای حدود ۱۲۰ مسافر دارد.

کد خبر : ۱۳۳۷۸۲
بازدید : ۴۷

هواپیمای «مگنتار» مافوق صوت می‌تواند از لندن به نیویورک در ۵۰ دقیقه با سرعت در ساعت پرواز کند. در این گزارش این هواپیما را مورد بررسی اجمالی قرار داده‌ایم.

به نقل از روزنامه سان، این هواپیمای باورنکردنی که بیشتر شبیه به یک موشک به نظر می‌رسد تا یک هواپیمای مسافربری، روزی خواهد توانست جای هواپیماهای امروزی را برای سفر به نیم‌کره‌ها و نیمه‌های زمین و مسافت‌های طولانی پر کند و مردم را ظرف ۳۰ تا ۵۰ دقیقه به دورترین نقاط ببرد.

طراحی‌های این هواپیما نشان می‌دهد که می‌تواند به سرعت ۶۷۵۸ کیلومتر در ساعت، یعنی بیش از سه برابر سرعت کنکورد برسد.

15

مگنتار با سرعتی در حدود ۷ هزار کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد

این بدان معناست که شما می‌توانید مسیر هوایی از لندن به نیویورک را تنها در ۵۰ دقیقه پرواز کنید. رکورد قبلی پرواز در این مسیر، ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه بود. طراحی این هواپیما شبیه یک فضاپیما است، با بدنه ای براق که دارای چهار بال و دو موتور عظیم است.

«اسکای مگنتار» (SKY Magnetar) نامی که از یک نوع ستاره نوترونی گرفته شده است،  نیمی هواپیما و نیمی موشک است که ۱۱۲ متر طول دارد و فضایی برای حدود ۱۲۰ مسافر دارد.

بر اساس طرح اولیه این هواپیما، مسافران هوایی در ردیف‌های دو در دو در کابین باریک و تحت فشار می نشستند. در حالی که امید می رود بتوان با آنها به صورت لوکس رفتار کرد، «اسکار وینیلس» طراح هواپیما توضیح داد که وی پنجره‌ها را هنوز در طرح خود نیاورده است.

16

اسکای مگنتار فاصله لندن تا نیویورک را ظرف ۵۰ دقیقه خواهد پیمود

او معتقد است که با توجه به سرعت‌ و فشار موجود بر هواپیما، داشتن پورت‌های گرد کوچک در بالای کابین مانند یک کپسول فضایی ایمن تر است.

این هنرمند مفهومی، اهل اسپانیا، امیدوار است که هر صندلی دارای یک صفحه پنجره مجازی باشد تا مسافران را سرگرم کند. با این حال شاید نشستن در این هواپیما در کوتاه مدت چندان هم سخت نباشد چرا که حتی طولانی ترین سفرها در «اسکای ماگنتار» مانند یک پرش کوتاه به نظر می رسد.

17

نیمی از بدنه مگنتار هواپیما و نیمه دیگر آن موشک خواهد بود

این هواپیما توسط دو خلبان و هوش مصنوعی کنترل می‌شود. امید می رود «اسکای مگنتار» بردی معادل ۱۲۰۰۰ کیلومتر داشته باشد. به این معنی که از نظر تئوریک بتواند در کمتر از دو ساعت به هر نقطه از جهان برسد.  برای رسیدن به سرعت‌های خیره کننده، «اسکار وینیلس» بر مفهوم موتورهای «سیکل ترکیبی» تکیه می کند.

این فناوری آزمایشی ممکن است در هواپیمای فوق سری X-۴۳ ناسا استفاده شده باشد. که با سرعت‌ مافوق صوت نزدیک به ۱۰ ماخ (۱۰۶۲۱ کیلومتر در ساعت)  رسیده بود.

اسکار همچنین امیدوار است که از مفهوم توربین های «بدون پره» مانند توربین هایی که توسط کمپانی دایسون  توسعه یافته استفاده کند.

18

مگنتار ۱۲۰ مسافر را در خود جای می‌دهد

او همچنین امیدوار است که این هواپیما دوستدار محیط زیست نیز باشد، زیرا انرژی آن به جای سوخت سنتی جت از هیدروژن تامین می شود. «اسکار» یک طراح جاه طلب است او توضیح می‌دهد که در طراحی‌ از ترکیبی از فناوری مدرن و فناوری‌های نظری آینده استفاده می کند.

او قبلا رویای ساخت و سازهایی مانن « اچ اس پی ماگناوم» (HSP Magnavem)، یک هواپیمای عظیم هسته‌ای دو طبقه و «هایپر استینگ» (Hyper Sting)، یک هواپیمای مافوق صوت دو برابر سریع‌تر از کنکورد را در سر داشت.

با این حال، تاکنون هیچ کس متعهد به ساخت و آزمایش یکی از ماشین‌های هیولایی اسکار نشده است. اما اسکار امیدوار است که طرح‌های او همچنان بحث را در مورد سفرهای هوایی مافوق صوت و مافوق صوت پیش ببرد.

او در این باره گفت: «از زمان بازنشستگی کنکورد، علاقه به سفرهای مافوق صوت افزایش یافته است و چندین هواپیمای فوق سریع در دست توسعه هستند یا مفاهیم مخرب جدیدی ظاهر می شوند. اما، ما می‌توانیم گزینه‌های سریع‌تری برای سفر داشته باشیم، علاقه به سفرهای مافوق صوت نیز افزایش یافته است. صنعت هوانوردی در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند پروژه‌هایی را انجام دهد که ما را به هر دو واقعیت آینده نزدیک‌تر کند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید