شناسایی دو میلیون کهکشان جدید در جهان

دانشمندان انگلیسی هنگام طراحی یک نقشه سه بعدی از کیهان، دو میلیون کهکشان و ستاره را به یکباره کشف کردند.

محققان دانشگاه دورهام دو میلیون کهکشان جدید را در جهان کشف کردند.

در این مطالعه از ابزار طیف‌سنجی انرژی تاریک دیزی برای گرفتن هزاران تصویر از آسمان شب استفاده شد و محققان دانشگاه دورهام میلیون‌ها جرم فراکهکشانی را در حین بررسی نرخ انبساط جهان مشاهده کردند.

اولین دسته از داده‌ها برای این مطالعه از بیش از ۳۵۰۰ تصویر از آسمان شب گرفته شده در یک دوره ۶ ماهه، در اولین مرحله از پروژه نقشه برداری بیش از ۴۰ میلیون کهکشان و ستاره بدست آمد.

کارلوس فرینک، استاد دانشگاه دورهام، می‌گوید که این طیف‌سنج بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ای است که تاکنون انجام شده است و به دنبال پاسخی برای برخی از سؤالات اساسی علم، مانند "جهان ما از چه چیزی ساخته شده است؟ چطور به چیزی که الان هست تبدیل شده است؟ آینده چه چیزی در انتظار ماست"؟

ستاره شناسان دورهام در این همکاری بزرگ بین المللی نقش پیشرو دارند و در خط مقدم تلاش‌ها برای تفسیر روان داده‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط ابزار دیزی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران