اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد

اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد

اپل واچ با هشدار به یک زن درباره بالا بودن ضربان قلبش در خواب به نجات جان او کمک کرد.

کد خبر : ۱۳۸۵۱۲
بازدید : ۲۶۰

اپل واچ به یک زن هنگامی که در خواب بود هشدار بالا بودن ضربان قلب را داد که به نجات جان او کمک کرد.

«کیمی واتکینز»، پیش از این حادثه حال خوبی نداشت و گفت که احساس سرگیجه دارد. اما تصور او این بود که دلیل سرگیجه نخوردن غذاست. کیمی که احساس خوبی نداشت، چرت زد و انتظار اتفاقی را که افتاد نداشت. 

او گفت: حدود یک ساعت و نیم خواب بودم تا این که ساعتم مرا با این هشدار که ضربان قلبم برای مدت طولانی خیلی بالا رفته است، بیدار کرد. بیش از ۱۰ دقیقه قلبم خیلی تند می‌زد. 

ضربان قلب واتکینز با ۱۷۸ ضربه در دقیقه به اوج خود رسید، این عددی است که ورزشکاران معمولا فقط در زمان اوج عملکرد به آن می‌رسند. 

به گفته دکتر «ریچارد بکر»، متخصص قلب در کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی در بیمارستان تشخیص داده شد که واتکینز به آمبولی ریه مبتلا شده است.

دکتر بکر گفت: شانس زنده ماندن برای یک فرد مبتلا به این بیماری ۵۰ درصد است. آمبولی ریه خطرناک‌ترین بیماری برای جان فرد است، زیرا یک لخته خونی، رگ‌های خونی منتهی به ریه‌های راست و چپ را مسدود می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، بیمار از ضربان قلب نامنظم رنج می‌برد و این اتفاق می‌تواند منجر به سکته، لخته شدن خون و نارسایی قلبی شود.

کاربران اپل واچ می‌توانند فیبریلاسیون دهلیزی را از طریق ویژگی اعلان ریتم نامنظم (IRNF) و اپلیکیشن ECG تشخیص دهند.

در مورد واتکینز، او با افتخار اپل واچ را به دست می‌بندد و امیدوار است که تجربه او دیگران را متقاعد کند که آن‌ها نیز از این ساعت استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید