(ویدئو) انفجار موتور موشک آژانس فضایی ژاپن در حین آزمایش

(ویدئو) انفجار موتور موشک آژانس فضایی ژاپن در حین آزمایش

انفجار موتور محرکه موشک «اپسیلون اس» در سایت آزمایش آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، آخرین مورد از یک سری آزمایش‌های ناموفق است که بلندپروازی‌های فضایی ژاپن را به تعویق می‌اندازد.

کد خبر : ۱۴۲۱۰۹
بازدید : ۲۲۰

فرارو نوشت: یک مقام وزارت آموزش، علوم و فناوری ژاپن گفت: یک موتور محرکه موشک روز جمعه در جریان آزمایشی در ژاپن منفجر شد، اما هیچ آسیبی به‌دنبال نداشت.

انفجار موتور محرکه موشک «اپسیلون اس» در روز جمعه ۲۳ تیر، در سایت آزمایش آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA)، آخرین مورد از یک سری آزمایش‌های ناموفق است که بلندپروازی‌های فضایی ژاپن را به تعویق می‌اندازد.

یک مقام مسئول در وزارت علم و فناوری ژاپن در همین رابطه به رویترز گفت: انفجار حدود یک دقیقه پس از آزمایش موتور مرحله دوم رخ داد.

ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های ژاپنی نشان می‌دهد که شعله‌های آتش از کنار یک مرکز آزمایش بیرون می‌آیند قبل از این‌که ساختمان کوچک در شعله‌های آتش سوخته و سقف آن منفجر شود.

این اولین بار نیست که تلاش ژاپن برای توسعه فناوری‌های فضایی با شکست مواجه می‌شود.

راکت «اچ‌۳» جدید JAXA در اولین پرواز خود در ماه مارس، زمانی که موتور مرحله دوم آن طبق برنامه مشتعل نشد، منهدم شد. این به دنبال شکست موشک سوخت جامد «اپسیلون-۶» این آژانس ژاپنی در ماه اکتبر بود.

استارت‌آپ حمل‌ونقل قمری «تی ۹۳۴۸» که یک شرکت خصوصی ژاپنی است نیز، در آوریل گذشته و در تلاش برای اولین فرود نرم خود با سفینه Hakuto-R روی ماه، به سطح این قمر برخورد کرد.

حجم ویدیو: ۴.۳۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۴ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید