(ویدئو) بزرگترین ساختمان جهان که با پرینتر چاپ شده است!

(ویدئو) بزرگترین ساختمان جهان که با پرینتر چاپ شده است!

شرکت ساختمانی پرینتِد فارمز مستقر در فلوریدا می‌گوید به تازگی چاپ بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان را در ولینگتون فلوریدا به پایان رسانده است.

کد خبر : ۱۴۲۵۸۲
بازدید : ۱۰۱۷

فرادید| یک اصطبل لوکس اسب با وسعت ۱۰۱۰۵ فوت مربع با استفاده از چاپگر سه بعدی COBOD BOD2 اخیرا در فلوریدای آمریکا چاپ شده است! این تاسیسات ۱۳ فوت ارتفاع، ۱۵۵ فوت طول و ۸۳ فوت عرض دارد. 

به گزارش فرادید، این ساختمان با پنج حرکت چاپگر کامل شد که دو طرف آن دو بار کامل شد و قسمت میانی در یک فاز اجرا شد. 

COBOD می‌گوید دیوارهای سه بعدی این سازه دارای یک حفره و شکاف هوا هستند که حکم خنک‌کننده‌ی طبیعی ساختمان را دارند. این سازه برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی غیرعادی فلوریدا، از جمله گردبادها و طوفان‌های استوایی ساخته شده است. 

Untitled

فیلیپ لاند-نیلسِن، یکی از بنیانگذاران COBOD می‌گوید: «پرینتِد فارمز در تکمیل این سازه‌ی عظیم، کار قابل توجهی انجام داده است و این پروژه دوباره ثابت کرد که چاپ سه بعدی چگونه صنعت ساخت و ساز را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد.» 

مسئولان شرکت می‌گویند: «COBOD مفتخر است که تامین‌کننده فناوری برای یک پروژه رکوردشکن دیگردر حوزه پرینت سه بعدی در خاک ایالات متحده است، موفقیتی که اندکی پس از اتمام نخستین ساختمان دو طبقه با چاپ سه بعدی در ایالات متحده در تگزاس حاصل شد که آن هم با استفاده از BOD2 ۳D انجام شد. ما به ویژه مفتخریم که چاپگرهای سه بعدی ما برای طیف وسیعی از کاربردها علاوه بر مسکن که مورد استفاده غالب صنعت است، کاربردی است.»

پرینت فارمز نخستین ساختمان پرینت سه بعدی را هم که یک واحد ذخیره‌سازی ۷۸۴ فوت مربعی بود، در سال ۲۰۲۱ در فلوریدا چاپ کرد. هدف این استارت‌آپ این است که چاپ سه بعدی مقرون به صرفه و سریع را به استانداردی برای پروژه‌های ساخت و ساز در هر اندازه تبدیل کند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید