رونمایی از ریلمی جی‌تی۵ (Realme GT5)؛ گوشی جدید چینی چه مشخصاتی دارد؟

رونمایی از ریلمی جی‌تی۵ (Realme GT5)؛ گوشی جدید چینی چه مشخصاتی دارد؟
کد خبر : ۱۴۹۷۹۱
بازدید : ۱۶۹

گوشی جدید ریلمی جی‌تی۵ (Realme GT5) با چیپست قدرتمند کوالکام و شارژ سریع ۲۴۰واتی در چین معرفی شد. این گوشی از حالت ویژه‌ای موسوم به Burning Mode بهره می‌برد که به‌کمک یک ماژول فن می‌تواند استفاده از حداکثر سرعت فرکانس تراشه را ممکن کند.

ریلمی، پیشتر، با جی‌تی۳ از شارژ سریع ۲۴۰واتی رونمایی کرده بود، اما آن دستگاه از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کرد. حالا ریلمی جی‌تی۵ ترکیب این سرعت شارژ شگفت‌آور با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی گوشی ریلمی جی‌تی۵

ریلمی می‌گوید کاربران می‌توانند در ریلمی جی‌تی۵ سرعت فرکانس سی‌پی‌یو را از داخل سیستم تغییر دهند. این محصول در واقع یک حالت Burning Mode دارد که از طریق یک ماژول فن که به بدنه وصل می‌شود به خنک‌سازی دستگاه کمک می‌کند و استفاده از حداکثر توان پردازنده را ممکن می‌کند.

ریلمی جی‌تی۵ همچنین از باتری ۴۶۰۰میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. این شرکت مدت‌زمان لازم برای شارژ صفر تا صددرصدی این باتری را اعلام نکرده، اما تضمین داده است که پس از ۱۶۰۰ چرخه شارژ همچنان به ۸۰درصد از ظرفیت باتری دسترس خواهید داشت؛ به‌علاوه، گفته شده است که با ۳۰ ثانیه شارژ گوشی می‌توانید حدود دو ساعت تماس تلفنی برقرار کنید.

ریلمی جی‌تی۵ یک نسخه دیگر با شارژ سریع ۱۵۰واتی هم دارد که از باتری ۵۲۴۰میلی‌آمپرساعتی برخوردار است و می‌توانید ظرف ۱۸ دقیقه صفر تا صددرصد ظرفیت آن را پر کنید.

در قاب عقب گوشی جدید ریلمی، دوربین سه‌گانه‌ای در کنار ماکت یک چیپست اسنپدراگون دیده می‌شود. در کنار این چیپست، چهار چراغ آر‌جی‌بی هم وجود دارد که می‌تواند به انتخاب شما ۲۶ رنگ مختلف را به‌نمایش درآورد.

ریلمی جی‌تی۵ دارای یک دوربین اصلی ۵۰مگاپیکسلی IMX890، یک دوربین فوق‌عریض ۸مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲مگاپیکسلی است؛ در جلو هم یک دوربین ۱۶مگاپیکسلی قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، می‌توانیم به مادون قرمز، ان‌اف‌سی، وای‌فای ۷، اندروید ۱۳ و جی‌پی‌اس سه‌فرکانسه اشاره کنیم.

ریلمی جی‌تی۵ در مدل پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت تقریبی ۴۱۰ دلار به بازار چین عرضه می‌شود. گفتنی است که نسخه مجهز به شارژ سریع ۲۴۰واتی تنها در پیکربندی یک‌ترابایتی این دستگاه با قیمت ۵۵۰ دلار به بازار می‌آید. فعلاً چیزی درباره عرضه جهانی این محصول اعلام نشده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید