(ویدیو) ناوهای هواپیمابر ژاپن در جنگ جهانی دوم

(ویدیو) ناوهای هواپیمابر ژاپن در جنگ جهانی دوم

ژاپن اولین کشوری بود که یک ناو هواپیمابر که از ابتدا به عنوان یک ناو هواپیمابر طراحی شده بود را وارد خدمت کرد. ناو هوشو | Hōshō | 鳳翔 به معنای پرواز ققنوس در سال 1922 وارد خدمت شد.

کد خبر : ۱۶۲۱۶۱
بازدید : ۳۳۷۶
ایده ناو هواپیمابر اولین بار از سوی غربی‌ها مطرح شد و آمریکا اولین کشوری بود که با تبدیل یک رزم ناو به ناو هواپیمابر، از آن در نقش هواپیمابر در نیروی دریایی خود استفاده کرد. همچنین اولین تلاش‌ها برای ساخت یک ناو هواپیمابر واقعی از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت.
 
با این حال ژاپن اولین کشوری بود که یک ناو هواپیمابر که از ابتدا به عنوان یک ناو هواپیمابر طراحی شده بود را وارد خدمت کرد. ناو هوشو | Hōshō | 鳳翔 به معنای پرواز ققنوس در سال 1922 وارد خدمت شد.
 
انگلیسی‌ها دو سال پیش از ژاپنی‌ها کار ساخت اولین ناو هواپیمابر را آغاز کردند، اما ژاپن ناو خود را دو سال زودتر از انگلیسی‌ها عملیاتی کردند.
 
ژاپن ابر قدرت دریایی بود و بیش از هر کشور دیگری،‌ حتی آمریکا، ناو هواپیمابر داشت؛ ناوهایی که به واسطه عدم برخورداری از ساختارهای دفاعی مناسب، اغلب‌شان در طول جنگ جهانی دوم هدف قرار گرفتند و غرق شدند. تصاویر این ناوهای هواپیمابر و طول ساختارشان را می‌بینید.

منبع: تابناک

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید