چرا شامپو بدون سولفات کف نمیکنه؟

چرا شامپو بدون سولفات کف نمیکنه؟

در حالی که فرمول‌ های بدون سولفات ممکن است نسبت به شامپوهای معمولی در برابر کف مقاوم ‌تر باشند، اما در از بین بردن کثیفی و چربی بیش از حد از پوست سر شما به همان اندازه مؤثرند. هنگام خرید شامپو این اطمینان را داشته باشید که آنها (چه با سولفات چه بدون سولفات) یک پک کامل از مزایای تغذیه ‌کننده و تقویت کنندگی را ارائه بدهند.

کد خبر : ۱۸۲۵۶۶
بازدید : ۳۶

هیچ چیز بهتر از یک حمام خوب، یک روز بد مو یا بطور کلی حال بد را از بین نمی ‌برد. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، استفاده از فرمول بدون سولفات هنگام شستن موها با چالش‌هایی همراه است. جایی که انتظار کفی که معمولاً با احساس تمیزی برابری می‌کند، برآورده نمیشود.

در حالی که فرمول‌ های بدون سولفات ممکن است نسبت به شامپوهای معمولی در برابر کف مقاوم ‌تر باشند، اما در از بین بردن کثیفی و چربی بیش از حد از پوست سر شما به همان اندازه مؤثرند. هنگام خرید شامپو این اطمینان را داشته باشید که آنها (چه با سولفات چه بدون سولفات) یک پک کامل از مزایای تغذیه ‌کننده و تقویت کنندگی را ارائه بدهند. اما اینکه چرا شامپو بدون سولفات کف نمیکنه؟ دقیقا به دلیل همین عامل حذف سولفات از ترکیبات این محصولات است.

سولفات ها نوعی ترکیب شیمیایی هستند که هنگام واکنش اسید سولفوریک با یک ماده شیمیایی دیگر تشکیل می شوند. آنها می توانند راه موثری برای تمیز کردن باشند، اما اغلب باعث خشکی مو و پوست می شوند. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که موهای وز و مجعد دارند؛ برای محافظت از موهای خود شامپوهای بدون سولفات را انتخاب می کنند.

شامپوی بدون سولفات sulfate free چیست؟

شامپوی بدون سولفات همانطور که از نامش پیداست، یک شامپویی است که بدون سولفات ساخته شده است. اما سولفات ها دقیقا چیست؟

سولفات ها پاک کننده های شیمیایی هستند. این مواد تمیزکننده به ایجاد بافت حباب‌دار و کف‌کننده کمک می‌کنند، به همین دلیل است که در شامپوها، ژل‌های دوش و ژل‌های اصلاح یافت می‌شوند. مردم اغلب از نظر بصری به دنبال کف و حباب‌ ها می‌گردند تا احساس کنند موهایشان تمیز می‌شود حتی اگر کف صابونی کاملاً ضروری نباشد. رایج ترین انواع سولفات ها در شامپوها سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لوریل سولفات (SLES) هستند. سولفات ها دارای معایبی هستند، به همین دلیل است که باید به دنبال تغییر به شامپوهای بدون سولفات باشید.

معایب شامپو فاقد سولفات

اولین چیزی که باید بدانید این است که سولفات های موجود در شامپوها خطرناک نیستند. با این حال، آنها می توانند به روش های زیر به مو و پوست سر شما آسیب برسانند. 2 دلیلی که نباید از شامپو فاقد سولفات استفاده کرد عبارتند از:

1.تمیزی بیش از حد و از بین بردن روغن‌ های ضروری کف سر

استفاده بیش از حد از یک چیز خوب می تواند باعث عدم تعادل در پوست سر و موهای شما شود. برخی از افراد به دلیل اینکه شامپو بدون سولفات کف نمیکند، مقدار بیشتری از آن استفاده میکنند. تا حدی که کف و حباب های سفید رنگ را ببینند. اگر این کار را کنید، می توانید خشکی، وز، از دست دادن درخشندگی، ریزش مو و تولید بیش از حد روغن را تجربه کنید. بیش از حد چربی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست سر شما سعی می‌کند از دست دادن مواد مورد نیازش را جبران کند و شروع به ترشح سبوم مازاد میکند. که این خود عامل چرب و کثیف شدن زودهنگام موهاست.

2.افزایش احتمال تحریک پوست سر

این ماده شیمیایی روغن‌های ضروری و رطوبت مو را از بین می‌برند و این می‌تواند پوست سر شما را در وضعیت سختی قرار دهد. هنگامی که از سولفات ها استفاده می کنید، می توانید پوست سر خشک و تحریک شده را تجربه کنید. اگر در حال حاضر دچار حساسیت پوست سر هستید، باید شامپوهای سولفات فری را با گزینه هایی مانند شامپو بیوتین کلاژن اوجی ایکس جایگزین کنید.

ثصقف

فواید شامپو بدون سولفات

1.ملایمت

اگر پوست سر حساسی دارید، توصیه میکنیم این مدل شامپوها را امتحان کنید. این یک پاک کننده ملایم با ایجاد کف کمتر به پوست سر یا پوست اطراف خط موی شما آسیبی نمی رساند.

2.حالت دهنده

آیا در جستجوی محصولاتی هستید که موهای شما را نرم و صاف می کند؟ خبر خوب! شامپوی فاقد سولفات حالت دهنده است.

3.مناسب موهای مجعد

این محصولات برای موهای مجعد عالی است زیرا نسبت به سایر انواع مو به حالت دهنده بیشتری نیاز دارند. دختران فرفری ممکن است متوجه شوند که شامپوهای بدون سولفات به وضوح فر، کاهش موخوره و صافی کمک می کنند. شامپو ضد وز مو discipline اچ اس لاین مناسب این دسته از افراد است.

1231

نحوه استفاده از شامپوهای سولفات فری

بسیاری از مردم وقتی به شامپوهای بدون سولفات روی می آورند ناامید می شوند زیرا مانند سایر محصولات عمل نمی کند. همانطور که در بالا ذکر شد، شامپوهای بدون سولفات کف بسیار کمتری دارند. حباب هایی که ممکن است انتظار داشته باشید را نخواهید دید. در اینجا مراحلی وجود دارد که هنگام استفاده از شامپوهای بدون سولفات باید انجام دهید.

  • موها و پوست سر خود را کاملاً با آب خیس کنید. قبل از شروع شستشو، موهای شما باید کاملاً از آب اشباع شود.
  • مقدار کمی (2 تا 5 پمپ) شامپو را به پوست سر و ریشه خود بزنید.
  • شامپو را از پوست سر تا طول موهایتان (از ریشه تا ساقه) بمالید. از پشت پوست سر خود شروع کنید.
  • حدود 1 دقیقه برای این کار وقت بگذارید.
  • اجازه دهید محصول به مدت 1 تا 2 دقیقه بماند.
  • برای ایجاد کف اضافی، آب بیشتری اضافه کنید نه مقدار شامپوی بیشتری.
  • به طور کامل آبکشی کنید.
  • نرم کننده را فراموش نکنید، به خصوص اگر موهای فر یا وزی دارید.

توجه: وقتی برای اولین بار از شامپوی بدون سولفات استفاده می کنید، کف زیادی نمی بینید. این به این دلیل است که شما در موهای خود تجمع بیشتری دارید و محصول به شدت برای تمیز کردن موهای شما کار می کند. وقتی موهای شما تمیزتر باشد و تجمع کمتری داشته باشد، کف بیشتری خواهید دید.

چگونه بفهمیم یک شامپو فاقد سولفات است؟

بسیاری از برندها بدون سولفات بودن محصولاتشان را تبلیغ می کنند زیرا می دانند این چیزی است که مشتریانشان به دنبال آن هستند. با این حال، می‌توانید با انواع سولفات ‌های مضر موجود در ترکیبات محصولات مراقبت از مو آشنا شوید. به عنوان مثال، رایج ترین آنها، سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است. اگر لیست مواد تشکیل دهنده را خوانده اید و هیچ یک از این مواد ذکر نشده است، احتمالا شامپو فاقد سولفات است.

آیا از شامپوی بدون سولفات میتوان به صورت مداوم استفاده کرد؟

بله، شامپوهای بدون سولفات را می توان به طور مرتب استفاده کرد. در واقع، برخلاف شامپوهای مبتنی بر سولفات، شما در معرض خطر بسیار کمتری برای خشک شدن موهای خود هستید، بنابراین آنها می توانند گزینه ای عالی برای افرادی باشند که دوست دارند بیشتر پاکسازی کنند.

هم چنین برای افرادی که موهای رنگ شده دارند، بهترین پیشنهاد برای تثبیت رنگ و ماندگاری بیشتر آن است.

جمع بندی:

الیاف مو از حدود 90 درصد پروتئین تشکیل شده است که در صورت از دست رفتن آنها می تواند به شدت بر سلامت مو تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که وقتی مو در معرض سدیم دودسیل (نوع خاصی از سولفات) قرار می‌گیرد، احتمال ریزش پروتئین دو برابر بیشتر است. سولفات ها می توانند پروتئین را از موهای شما جدا کنند. به همین خاطر توصیه به استفاده از شامپوهای بدون سولفات میشود حتی اگر کف کمتری داشته باشند که به هیچ وجه نشانه عدم قدرت آنها در پاکسازی نیست. توجه داشته باشید که نحوه استفاده از آنها کمی با شامپوهای قبلیتان فرق دارد و برای کسب بهترین نتیجه به درستی آنها را اعمال کنید.

 

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید