(تصاویر) خانه توکیو؛ یک واحد جذاب 26 متری با مهندسی ژاپنی!

(تصاویر) خانه توکیو؛ یک واحد جذاب 26 متری با مهندسی ژاپنی!

خانه توکیو تنها 26 متر مربع وسعت دارد و یک الگوی معماری برای فضاهای کوچک و متراکم شهری را به نمایش می گذارد.

کد خبر : ۱۹۳۳۲۸
بازدید : ۱۹۱

استودیو ژاپنی  یونموری آرکیتکتس (Unemori Architects)  طی یکی از پروژه های خود، خانه ای جمع و جور را در شهر  توکیو  ساخته است. این پروژه به نام  "خانه توکیو"  شامل مجموعه پیچیده ای از حجم های پوشیده شده با فولاد مواج می شود. این  خانه  نوآورانه در زمینی کوچک و در محله ای پر جمعیت ساخته شده است.

خانه توکیو تنها 26 متر مربع وسعت دارد و یک الگوی معماری برای فضاهای کوچک و متراکم شهری را به نمایش می گذارد. حجم های خوشه ای که ساختار خانه را تعریف می کنند، یک وضعیت فضایی از ارتفاع های مختلف سقف و محیط های نیم طبقه را ایجاد کرده اند. ورودی ها و پنجره های بزرگ خانه اتمسفری باز و رو به بیرون را برای مقابله با ماهیت فشرده فضا ایجاد کرده اند.

15

استفاده هدفمند از تمام فضای کوچک خانه

معماران یونموری آرکیتکتس برای غلبه بر حداقل فضای موجود در بافت شهری تنگ، خانه توکیو را به عنوان یک ساختار معلق مد نظر قرار دادند. با انباشتن و همپوشانی حجم های مسکونی، تیم موفق شد تا بر چالش های ناشی از تراکم شهری غلبه کند. هر اتاقک یا سطح برای هدف خاصی اختصاص داده شده و آنها به گونه ای شکل گرفته اند تا فضاها با یکدیگر ترکیب شوند. تیم طراحی از بستن این اتاقک ها پرهیز کرده است که به بزرگتر شدن فضای داخلی پیوسته و مقابله با ماهیت جمع و جور خانه کمک می کند.

یونموری آرکیتکتس این  خانه  را با چارچوب هندسی ساختار یافته شکل داده است. برخی دیوارهای بیرونی خانه تا حدی عقب نشسته اند. این اقدام برای افزایش سطح دیوارهای بیرونی، ایجاد یک تراس بیرونی و در نتیجه، ارتفاع های سقف متفاوت که از 1.8 متر تا 4.7 متر متغیر هستند، انجام شده است. نمای خانه به طور کامل با فولاد مواج پوشیده شده و پنجره هایی بزرگ در آن ادغام شده اند. در فضای داخلی، چارچوب با ساختار چوبی نمایان دیده می شود که فضایی گرم را در تضاد با نمای سرد فلزی خانه ایجاد می کند.

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

منبع: عصر ایران
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید