(عکس) اگر صاحب یکی از این گوشی های سامسونگ هستید، باید به فکر تعویض آن باشید

(عکس) اگر صاحب یکی از این گوشی های سامسونگ هستید، باید به فکر تعویض آن باشید

سه محصول قدیمی سامسونگ در ماه جاری از چرخه پشتیبانی نرم افزاری این کمپانی خارج شدند. بنابراین اگر صاحب هریک از این سه گوشی سامسونگ هستید، چاره‌ای جز تعویض آن‌ها نخواهید داشت.

کد خبر : ۱۹۴۶۰۷
بازدید : ۱۰۰

سامسونگ مدت‌هاست که نام خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران عرصه گوشی‌های اندرویدی مطرح کرده و همواره حضوری پررنگ در لیست بهترین گوشی های پرچمدار یا میانرده بازار دارد. در گذشته سامسونگ عملکرد چندان درخشانی در ارائه آپدیت برای محصولات مختلف خود نداشت.

با این حال امروزه اکثر محصولات این کمپانی با تضمین دریافت طولانی‌مدت آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی روانه بازار می‌شوند. در عین حال حتی در این شرایط نیز هر ساله تعدادی از گوشی های سامسونگ از چرخه آپدیت خارج شده و کاربران آن‌ها چاره‌ای جز تعویض آن‌ها نخواهند داشت.

به گزارش گجت نیوز ، این ماه، قرعه به نام سه دستگاه نسبتا قدیمی سامسونگ افتاده و پشتیبانی نرم افزاری آن‌ها به پایان رسیده است. بنابراین اگر صاحب هریک از این گوشی‌ها هستید، باید بدانید که دیگر قادر به دریافت آپدیت‌های اندروید و بسته‌های امنیتی سامسونگ نخواهید بود.

کاربران کدام گوشی های سامسونگ از چرخه آپدیت خارج شده‌اند؟​

57_11zon (24)

پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی سامسونگ از سه گوشی زیر در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ به پایان رسیده و از این به بعد کاربران این گوشی‌ها قادر به دریافت بروزرسانی نخواهند بود:

گلکسی A51 5G
گلکسی A41
گلکسی M01
بنابراین سه گوشی بالا از این به بعد در معرض آسیب و خطرات نرم افزاری متعددی قرار خواهند داشت و کاربران آن‌ها چاره‌ای جز تعویض گوشی‌شان نخواهند داشت.

اگر گوشی سامسونگ قدیمی خود را تعویض نکنیم چه خطراتی تهدیدمان خواهند کرد؟
خارج شدن از چرخه آپدیت نرم افزاری و امنیتی به معنای آن است که گوشی‌های یاد شده از این به بعد ضمن آنکه ممکن است با مشکلاتی نظیر باگ‌های نرم افزاری یا افت عملکرد در گذر زمان روبرو شوند، در برابر آسیب‌های امنیتی جدید نیز عملا بی‌دفاع خواهند بود.

58_11zon (25)

از طرف دیگر سه دستگاه مورد اشاره همچنین قابلیت‌های جدید اندروید و رابط کاربری وان یو آی را نیز دریافت نخواهند کرد و تجربه‌شان از اندروید رفته‌رفته محدودتر خواهد شد.

بنابراین اگر نگران امنیت اطلاعات گوشی خود هستید یا تمایل دارید جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل اندروید را تجربه کنید حتما فکر ارتقای گوشی سامسونگ خود باشید. در عین حال اگر قصد دارید همچنان از گوشی قدیمی خود استفاده کنید، راهکارهای زیر می‌توانند به ارتقای امنیت شما کمک قابل توجهی کنند.

سعی کنید اپلیکیشن‌های خود را حتما از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.
معیارهای امنیتی مختلف را به بهترین شکل رعایت نمایید. برای مثال از رمزهای پیچیده و قوی استفاده کنید، احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید و هرگز روی لینک‌هایی که به‌طور کامل نمی شناسید کلیک نکنید.

کدام محصولات سامسونگ بیشترین پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی را دارند؟

اکثر محصولات پرچمدار یا میان رده اخیر سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدتی دارند؛ به‌طوری که حداقل بازه پشتیبانی از گوشی‌های این کمپانی حدود چهار یا پنج سال است. با این وجود هرچه محصول جدیدتری خریداری کنید، پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تری در انتظارتان خواهد بود.

59_11zon (20)

در حال حاضر، سری پرچمداران گلکسی S24 با تضمین دریافت هفت نسخه بعدی اندروید و هفت سال بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی در بازار حاضر بوده و تا سال ۲۰۳۱ تحت پشتیبانی سامسونگ قرار خواهند داشت. به‌طور مشابه، گوشی میان رده گلکسی A55 نیز تا پنج سال دیگر (سال ۲۰۲۹) تحت پشتیبانی سامسونگ قرار داشته و تمامی بروزرسانی‌های امنیتی و نرم افزاری را دریافت خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید