(ویدئو) همه چیز درباره MH-139A Grey Wolf، هلیکوپتر جدید آمریکا

(ویدئو) همه چیز درباره MH-139A Grey Wolf، هلیکوپتر جدید آمریکا

برای نیروی هوایی ایالات متحده، UH-1 Huey توانست نیازهای این سرویس را برای حمل و نقل VIP در سراسر جهان برآورده کند و برای چندین دهه از نیازهای امنیتی میادین موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) پشتیبانی کند.

کد خبر : ۲۰۱۰۲۸
بازدید : ۲۱

این هفته، نیروی هوایی ایالات متحده اولین فروند از دستکم ۴۲ فروند هلیکوپتر چند ماموریتی MH-139A Grey Wolf خود را دریافت کرد، بر اساس قراردادی که بوئینگ پیمانکار اصلی آن، با مشارکت لئوناردو، سازنده جهانی هلیکوپتر است. MH-139Aهای بوئینگ در نقش گشت امنیتی و هلیکوپترهای ترابری VIP برای نیروی هوایی ایالات متحده خدمت خواهند کرد.

14

جایگزینی چند UH-1 Huey بدون تاریخ مصرف

برای نیروی هوایی ایالات متحده، UH-1 Huey توانست نیازهای این سرویس را برای حمل و نقل VIP در سراسر جهان برآورده کند و برای چندین دهه از نیازهای امنیتی میادین موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) پشتیبانی کند.

با این حال، MH-139A با سرعت کروز ۲۶۷ کیلومتر در ساعت و برد ۱,۴۲۴ کیلومتر، برد و سرعت بیشتری را در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار می دهد. آنطور که عظیم خان، مدیر اجرایی و مدیر برنامه MH-139 در بیانیه بوئینگ گفت:

«این هواگرد مستقیماً از تلاش‌های نوسازی نیروی هوایی ایالات متحده پشتیبانی می‌کند. تحویل این دارایی برای ناوگان MH-139A برای آینده امنیت ملی بسیار مهم است زیرا گرگ خاکستری نقش مهمی در سه گانه هسته ای ایالات متحده برای دهه های آینده ایفا خواهد کرد».

15

پایگاه نیروی هوایی مالستورم در مونتانا اولین هلیکوپتر MH-139A تولیدی را دریافت خواهد کرد. با این حال، سایر پایگاه های نیروی هوایی، مانند پایگاه نیروی هوایی فیرچایلد در ایالت واشنگتن، هلیکوپترهای قدیمی UH-1 Huey خود را برای آموزش بقا حفظ خواهند کرد، زیرا برخی از UH-1 ها عمر مفید کافی برای انجام ماموریت های مورد نیاز نیروی هوایی ایالات متحده را دارند.

اما MH-139A در تعداد کم خریداری می شود در حالی که فراتر از انتظارات بودجه ای است. این اتفاق چطور افتاد؟

بررسی Nunn-McCurdy که از سال ۱۹۸۲ مورد نیاز است، برای زمانی است که یک برنامه وزارت دفاع ایالات متحده از سقف هزینه ای خاصی فراتر رود. در مورد MH-139A، هزینه هر واحد به دلیل کاهش تعداد MH-139A خریداری شده به حدی بوده که بررسی هزینه های برنامه ضروری شده است.

برای اینکه یک برنامه بتواند از چنین بررسی جان سالم به در ببرد، باید برای امنیت ملی ضروری باشد – مانند حفاظت از سایت های ICBM، باید برنامه ای برای کنترل هزینه ها وجود داشته باشد، و در نهایت، برآورد هزینه های جدید باید معقول باشد.

16

به ادعای مجله نیروهای هوایی و فضایی در ۳۰ آوریل، این نقض “بسیار حیاتی” یا فراتر از ۳۰ درصد است و وزیر دفاع را ملزم می کند که نیاز به ادامه برنامه را تأیید نماید. این طرح شامل خرید تنها ۴۲ فروند MH-139A است که برای پشتیبانی از ماموریت، استقرار یک اسکادران آموزشی در آلاباما و انجام آزمایش کافی است.

بدین ترتیب تمام ۸۰ فروندی که قرار بود همه UH-1های قدیمی را بازنشسته کنند تا در کل ۱.۱ میلیارد دلار صرفه جویی شود، تولید نخواهند شد. بنابراین تعداد نهایی MH-139 که نیروی هوایی ایالات متحده قصد خرید آن را دارد در حال تغییر است.

درباره MH-139A Grey Wolf

هلیکوپتر درباره MH-139A Grey Wolf ساخت بوئینگ بر اساس هلیکوپتر AW139 ساخت لئوناردو ساخته شده است. نکته اینکه لئوناردو کارخانه ای در فیلادلفیا، پنسیلوانیا دارد، بنابراین این هلیکوپتر ساخت ایالات متحده است.

سپس بوئینگ این AW139 ها را می گیرد و به عنوان یکپارچه ساز اصلی عمل می کند و تجهیزات نظامی مانند سیستم هشدار موشک AN/AAR-47، مجموعه توزیع کننده اقدامات متقابل AN/ALE-47، پایه ها برای نگه داشتن مسلسل ها، سیستم دوربین مادون قرمز برای پرواز در تاریکی، یک بالابر و افزودن زره به بدنه را به آن اضافه خواهد کرد.

17

سخن پایانی

هلیکوپتر MH-139A Grey Wolf، هلیکوپتر منتخب جدید نیروی هوایی ایالات متحده است. ساکت تر، قوی تر و برد طولانی تر با جدیدترین تجهیزات آویونیک و دفاع موشکی. اما در تلاش برای صرفه جویی ۱.۱ میلیارد دلاری به طور کلی؛ هزینه هر فروند به اندازه ای است که کنگره و وزارت دفاع ایالات متحده باید آینده برنامه ای را بررسی کنند که بوئینگ، لئوناردو و سایر شرکای صنعتی MH-139A می توانند آن را موفقیت آمیز بدانند.

منبع: روزیاتو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید