کشف صدها فسیل‌ جانوران دریایی ماقبل تاریخ در حیاط یک مدرسه

کشف صدها فسیل‌ جانوران دریایی ماقبل تاریخ در حیاط یک مدرسه

محققان دو مکان حاوی فسیل‌هایی از جمله ماهی قزل‌آلای دندان‌شمشیری و «مگالودون» را در محوطه یک مدرسه در لس‌آنجلس پیدا کردند.

کد خبر : ۲۰۶۱۱۳
بازدید : ۱۵۰

فرادید| فسیل‌هایی دریایی که قدمتشان به ۸.۷ میلیون سال پیش بازمی‌گردد، زیر دبیرستانی در جنوب لس‌آنجلس کشف شدند. روز جمعه، لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که محققان در محوطه دبیرستان سن پدرو، دو محل را کشف کرده‌اند که زیر آن‌ها فسیل‌هایی از جمله فسیل‌های ماهی قزل‌آلای دندان‌دار و مگالودون (کوسه غول‌پیکر ماقبل تاریخ) دفن شده است. به گفته این بنگاه خبری، دو مکانی که در آن‌ها فسیل‌ها یافت شدند شامل یک بستر استخوانی ۸.۷ میلیون‌ساله مربوط به دوران میوسن و یک بستر صدفی ۱۲۰۰۰۰ ساله از دوران پلیستوسن می‌شوند. 

به گزارش فرادید، این اکتشافات بین ژوئن ۲۰۲۲ و ژوئیه ۲۰۲۴ انجام شدند. ریچارد بل، زمین‌شناس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ به لس‌آنجلس تایمز گفته که محققان در حال آزمایش ترکیب شیمیایی و معدنی فسیل‌ها هستند: «ما باید سرنخ‌هایی پیدا کنیم و آن‌ها را با هم ترکیب کنیم. فسیل‌های دوران میوسن در دیاتومیت (سنگ رسوبی متشکل از بقایای اسکلت فسیل‌شده‌ی جلبک‌های آبزی تک‌سلولی) محصور بودند.»

1

فسیل قزل‌آلای دندان‌شمشیری

به گفته بل، دیاتومیت گواه اینست که این منطقه سرشار از جلبک بوده که به پرورش اکوسیستم غنی شامل موجودات دریایی مختلف کمک می‌کرده است. 

وِین بیشوف، مدیر منابع فرهنگی در شرکت اِنویکام نیز گفته: «این اکوسیستم تمام عیار از عصری است که از بین رفته، اما ما تمام این شواهد را در اختیار داریم تا به محققان آینده کمک کنیم ظاهر کلی یک اکولوژی ۹ میلیون‌ ساله را کنار هم بگذارند و این فرصت به راستی نادر است.» 

1

میان فسیل‌های یافت‌شده در دبیرستان سن پدرو، دندان‌هایی از مگالودون نوجوان (راست) و دندان‌های کوسه‌های ماکو (مرکز) وجود دارد

تصاویر منتشرشده در LAist و در لس‌آنجلس‌تایمز، فسیل مهره و استخوان دنده یک گونه دلفین منقرض‌شده، استخوان فک ماهی قزل‌آلای دندان شمشیری منقرض‌شده و فسیل صدها مهره ماهی کوچک را نشان می‌دهند. 

آستین هِندی، دستیار متصدی موزه تاریخ طبیعی بخش لس‌آنجلس، گفته که محققان معتقدند یک کانال زیردریایی وجود داشته که موادی را از آب‌های کم‌عمق به آب‌های عمیق‌تر می‌برده و آتشفشان جایی در آن حوالی جریان داشته است. هندی افزوده که این تجربه برای همه یک شگفتی بزرگ بود وقتی حفر این گودال‌ها برای کشف این فسیل‌های ماهی آغاز شد.

2

فسیل‌های فراوان مربوط به ستون فقرات ماهی‌های باستانی که در این محوطه کشف شد

بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز، فسیل‌ها بین مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی از جمله اتحادیه مدارس لس آنجلس، آکواریوم دریایی کابریلو در سن پدرو، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در چنل آیلَند و موزه تاریخ طبیعی شهرستان لس‌آنجلس توزیع شدند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید