(تصاویر) VC-25B؛ همه چیز در مورد هواپیماهای بوئینگ جدید رئسس جمهور آمریکا

(تصاویر) VC-25B؛ همه چیز در مورد هواپیماهای بوئینگ جدید رئسس جمهور آمریکا

نیروی هوایی ایالات متحده با استناد به “شکاف های توانایی، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و فرسودگی قطعات”، دو مدل از جدیدترین مدل های ملکه آسمان ها، جمبوجت های ۷۴۷-۸i (بین قاره ای) را برای جایگزینی دو فروند بوئینگ ۷۴۷-۲۹۰۰ سفارش داد تا از خط تولید ایورت در واشنگتن خارج شوند.

کد خبر : ۲۰۶۵۳۲
بازدید : ۹

دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در حال حاضر برای حمل و نقل رئیس جمهور ایالات متحده استفاده می شود، قرار است ظرف چند سال آینده جایگزین شوند. هواپیماهای جدید در واقع هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ به شدت اصلاح شده با نام VC-25A هستند. این نوع جدیدترین موردی است که پس از برنده شدن بوئینگ در رقابتی در برابر DC-10 ساخت مک دانل داگلاس برای این نقش، برای استفاده ریاست جمهوری نامزد شده است. آنها در زمان ریاست جمهوری جورج اچ. دبلیو بوش در سال ۱۹۹۰ تحویل داده شدند و توسط هر پنج رئیس جمهور بعدی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته اند.

نیروی هوایی ایالات متحده با استناد به “شکاف های توانایی، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و فرسودگی قطعات”، دو مدل از جدیدترین مدل های ملکه آسمان ها، جمبوجت های ۷۴۷-۸i (بین قاره ای) را برای جایگزینی دو فروند بوئینگ ۷۴۷-۲۹۰۰ سفارش داد تا از خط تولید ایورت در واشنگتن خارج شوند.

43

یک اورهال اساسی

دو هواپیمای انتخاب شده برای این برنامه هرگز برای یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز نکرده اند. آنها در ابتدا برای Transaero، یک شرکت هواپیمایی روسی ساخته شدند، که قبل از تحویل هواپیما، ورشکستگی خود را اعلام کرد و این موضوع منجر به رفتن جمبو جت ها به آشیانه ای در کالیفرنیا شد. به عنوان آخرین مدل‌ها بدون سابقه خدمت قابل توجه، زمانی که نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال جایگزینی برای هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ قدیمی خود بود، این جمبو جت ها به گزینه ایده‌آلی تبدیل شدند.

این هواپیماها در تاسیسات بوئینگ در تگزاس برای نقش جدید تغییر یافته اند. به دلایل مرتبط با امنیت ملی، جزئیات تعمیرات اساسی مخفی نگه داشته می شود. با این حال، بر اساس اسناد منتشر شده و اطلاعات در دسترس عموم، چندین ارتقاء در این هواپیما صورت گرفته است.

به عنوان تغییر پایه، تازه ترین مدل این هواپیما دارای چندین مزیت متمایز نسبت به مدل قبلی خود از نظر عملکرد، با کاهش قابل توجه مصرف سوخت و ۱۰۰۰ مایل دریایی افزایش برد همراه بوده است:

  VC25A (Boeing 747-200) VC25B (Boeing 747-8)
برد ۱۲,۴۷۳ کیلومتر ۱۴,۳۱۵ کیلومتر
سرعت کروز ۰.۸۴ ماخ ۰.۸۵۵ ماخ
حداکثر وزن برخاست ۳۷۸ تن ۴۴۸ تن
طول بال ۵۹.۶ متر ۶۸.۳ متر
طول ۷۰.۶ متر ۷۶.۲ متر

 

فرآیند اصلاحات و تغییرات در حال حاضر به خوبی در حال انجام است و بوئینگ در حال حاضر افرادی را برای این برنامه استخدام می کند، از جمله یک مکانیک سازه و مدیر خط تولید در تاسیسات خود در سن آنتونیو.

44

چه چیزی قرار است در داخل هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده باشد؟

بر اساس اطلاعات بوئینگ، هواپیمای جدید دارای نسخه های به روز شده از چندین ویژگی حیاتی هواپیمای قبلی خواهد بود. چندین هدف اصلی وجود دارد که این هواپیما باید بدون ذره ای سازش به آنها دست یابد. یک مرکز فرماندهی ایمن برای عملیات اجرایی ارائه دهد، به طور نامحدود از طریق سوخت‌گیری هوا به هوا در آسمان باقی بماند، و به لطف بارگیر مستقل خود و پله‌های هوایی جلو و عقب، قادر به فرود در فرودگاه‌های سراسر جهان با حداقل یا بدون امکانات باشد.

در داخل هر جت بیش از ۴,۰۰۰ فوت مربع فضای داخلی وجود دارد که امکان ایجاد فضای وسیعی برای ایستگاه های کاری را فراهم می کند. به گفته بوئینگ، اینها برخی از ویژگی های ناوگان فعلی است که احتمالاً به مدل های نسل بعدی منتقل می شود.

  • سالن کنفرانس و غذاخوری برای جلسات
  • یک سوئیت خصوصی برای رئیس جمهور، بانوی اول، و همه اعضای خانواده همراه
  • یک منطقه اداری بزرگ برای کارمندان ارشد
  • دفتر دومی گه در صورت لزوم به یک مرکز پزشکی با پرسنل کامل تبدیل می شود
  • محل هایی برای کار و استراحت کارکنان ریاست جمهوری، نمایندگان رسانه ها و خدمه نیروی هوایی
  • دو آشپزخانه که هر بار می‌توانند ۱۰۰ وعده غذایی را فراهم کنند
  • ارتباطات ایمن در فرکانس های رادیویی و ماهواره ای.

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، از طرح جدیدی با طرح رنگ تیره‌تر حمایت کرد، قرار بود رنگ سنتی هواپیما تغییر کند. دولت فعلی اما پس از اینکه رنگ آبی تیره‌تر به آزمایش‌های پرهزینه بیشتری نیاز داشت، این طرح را لغو کرد.

45

طرح فعلی که در مارس سال گذشته اعلام شد، دارای چندین تغییر کوچگ نسبت به طرح اصلی جکی کندی و ریموند لووی (که مشتریان دیگر آن شامل کوکاکولا، اکسون و خدمات پستی ایالات متحده بودند) است. رنگ نهایی VC-25B دارای سه تفاوت اصلی با رنگ VC-25A فعلی است:

  • رنگ آبی روشن “کمی عمیق تر و مدرن تر” از آبی تخم مرغی VC-25A است.
  • موتورهای VC-25B از رنگ آبی تیره‌تر متعلق به قسمت کابین خلبان، به جای آبی تخم مرغی، استفاده خواهند کرد.
  • هیچ بخش فلزی صیقلی در VC-25B وجود ندارد، زیرا آلیاژهای بدنه هواپیماهای تجاری مدرن اجازه آن را نمی دهند.

چه زمانی تحویل داده خواهند شد؟

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که پروازهای اولین فروند از این دو هواپیما در آوریل ۲۰۲۴ آغاز شود که بعداً به پایان سال جاری موکول شد.

این دو هواپیما در سال ۲۰۱۹ وارد کارخانه بوئینگ شدند و از آن زمان کار بر روی آن ها در حال انجام است. به محض ورود، بوئینگ یک مکانیسم پیچیده جک و تخت را در زیر هر هواپیما قرار داد تا استرس ساختاری در طول فرآیند تبدیل کاهش یابد. این پروژه با تاخیرهای متعددی از جمله مشکلات فنی مرتبط با تامین کنندگان و طراحی های داخلی، مشکلات زنجیره تامین، خطاهای طراحی سیم کشی و کمبود نیروی کار مواجه شده است که باعث شده تاریخ تحویل اولیه آن به طور قابل توجهی با تاخیر همراه باشد.

46

اخیراً Breaking Defence گزارش داده است که اولین پرواز هواپیمای جدید از نوامبر ۲۰۲۴ به مارس ۲۰۲۶ موکول شده است. بوئینگ در طول سال ها با تاخیرهای متعددی از جمله مشکلات طراحی عمده و کمبود نیروی کار مواجه بوده است.

فرماندهی تحرک هوایی نیروی هوایی ایالات متحده، با مشورت دفتر نظامی کاخ سفید، تعیین خواهد کرد که این هواپیما چه زمانی به توانایی عملیاتی اولیه خواهد رسید. نیروی هوایی همچنان انتظار دارد که این دو هواپیما تا سال ۲۰۲۸ تحویل داده شوند.

زمانی که دو هواپیمای فعلی از رده خارج شوند، انتظار می رود که به موزه ها قرض داده یا اهدا شوند. به گزارش AP News، گزارش شده است که یک فروند از آن ها برای نمایش دائمی در کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جرج اچ دبلیو بوش در تگزاس، که میزبان هلیکوپتر Marine One (هلیکوپتری که پرزیدنت بوش در زمان حضورش در کاخ سفید از آن استفاده کرد) و لوکوموتیو شماره ۴۱۴۱ که او را به آخرین محل استراحت خود برد نیز هست، ارسال خواهد شد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید