چشمه‌های آبگرمی که می‌توانند بدن انسان را در خودشان حل کنند

چشمه‌های آبگرمی که می‌توانند بدن انسان را در خودشان حل کنند

در سال ۲۰۱۶، یک مرد توصیه‌های ایمنی مربوط به این منطقه را نادیده گرفت و به سرنوشتی دچار شد که نشان داد چرا مناطق خاصی از پارک ملی یِلواِستون به روی مردم بسته شده‌اند.

کد خبر : ۲۱۰۹۶۴
بازدید : ۱۲۶

فرادید| بی‌جهت نیست که درباره چشمه‌های آب‌گرم یِلواِستون هشدار می‌دهند! مهم نیست افراد چقدر وسوسه شده باشند که مثلاً سعی کنند چیزی را درون یکی از آن چشمه‌ها بیندازند تا جوش خوردن و ذوب شدنش را ببینند؛ در هر حال به هیچ وجه نباید به برخی از این چشمه‌ها نزدیک شد.

به گزارش فرادید، سال ۲۰۱۶، مردی این توصیه را نادیده گرفت و به طرز غم‌انگیزی ثابت کرد چرا مناطق خاصی از پارک ملی یِلواِستون به روی مردم بسته شدند.

لورانت وِرِس، معاون رئیس پارک، پس از گزارش حادثه‌ای درباره مرگ این مرد توضیح داد: «یک منع ورود برای مردم آن هم برای ایمنی خودشان و همچنین محافظت از منابع وجود دارد، چون که بسیار آسیب‌پذیر هستند. مهمتر از همه، این منع ورود برای ایمنی خود مردم است، چون اینجا محیطی بسیار خطرناک است.»

کالین ناتانیل اسکات ۲۳ ساله از پورتلَند، اورگِان و خواهرش در پیاده‌روی اصلی نزدیک چشمه‌ی آبگرم پورک چاپ و تپه‌ای نزدیک به دنبال مکانی برای غواصی بودند.

ورس توضیح می‌دهد: «آن‌ها به طور خاص در آن منطقه در جستجوی مکانی بودند که بتوانند وارد آن شده و در آب غوطه‌ور شوند.»

اسکات یک آبگیر پیدا می‌کند و پایین می‌رود تا دمای آن را بررسی کند که متأسفانه لیز می‌خورد و به درون آبگیر داغ و اسیدی می‌افتد. جسد (همراه کیف پول و دمپایی‌) اواخر همان روز توسط مقامات پارک به حالت شناور در آبگیر پیدا شد، هرچند مقامات آن زمان نتوانستند آن را به دلیل دور از دسترس بودن و رعد و برقی که مانع ادامه کار میشد، از آبگیر بیرون بیاورند. روز بعد که برگشتند، چیزی از آن مرد باقی نمانده بود. 

گزارش شده که یک ویدیو از این حادثه توسط خواهر اسکات گرفته شده، هرچند مقامات پارک احتمالاً به احترام متوفی و خانواده‌اش، حتی توضیحی در مورد آن منتشر نکردند. 

چشمه‌های آبگرم، همانطور که از نامشان پیداست، بسیار داغ هستند و دمای آن‌ها در سطح به حدود ۹۲ درجه سانتیگراد می‌رسد که نقطه جوش آب در ارتفاع متوسط یِلواِستون است، اما زیر سطح از این مقدار هم داغ‌تر هستند. 

در برخی از مناطق گرمایی یلواستون، جریان گرما بیش از ۱۰۰ وات بر متر مربع است، حدود ۵۰ برابر میانگین یلواستون و ۲۰۰۰ برابر متوسط نواحی آمریکای شمالی! 

این جریان گرمای عظیم ناشی از سنگ مذاب یا ماگما در پوسته‌ی زیر مخروط آتشفشان است که در نهایت توسط نقطه داغ یلواستون، منطقه‌ای غیرعادی گرم از گوشته زمین، صدها کیلومتر زیر سطح ایجاد می‌شود.»

افزون بر این، این مکان‌ها می‌توانند بسیار اسیدی باشند، به همین دلیل چشمه آبگرم بدن اسکات را به سرعت حل کرد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید