(تصاویر) موزه‌ای که بزرگترین مجموعۀ «فسیل مدفوع و باد معده» در جهان را دارد!

(تصاویر) موزه‌ای که بزرگترین مجموعۀ «فسیل مدفوع و باد معده» در جهان را دارد!

همه موجودات دفع مدفوع می‌کنند، حتی دایناسورها. حالا موزه‌ای در آریزونای آمریکا افتتاح شده که به طور کامل به نمایش نمونه‌های مدفوع فسیل شدۀ دایناسورها و موجودات ماقبل تاریخ اختصاص یافته است.

کد خبر : ۲۱۱۵۶۱
بازدید : ۷۶

فرادید| این موزه که «پوزیوم» نام دارد، اوایل امسال در ویلیامز آریزونا (شهری کوچک در جنوب گراند کانیون) افتتاح شد. این موزه خانه بزرگترین مجموعه مدفوع فسیل شده در جهان است.

به گزارش فرادید؛ صاحب این موزه، جورج فرنزن، از دوران نوجوانی به فسیل‌های مدفوع علاقه‌مند بود. طی چند دهه گذشته، او مجموعه‌ای قابل توجه از مدفوع‌های فسیل شده شامل حدود ۸۰۰۰ قطعه مختلف را جمع‌آوری کرده است.

در سال ۲۰۱۵، فرنزن رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین مجموعه فسیل‌های مدفوع به دست آورد. او همچنین بزرگترین فسیل مدفوع از یک دایناسور گوشت‌خوار را در اختیار دارد؛ این قطعه که «بارنم» نامگذاری شده، بیش از 60 سانتیمتر طول و حدود 15 سانتیمتر عرض دارد و وزن آن بیش از 9 کیلوگرم است.

3

بزرگترین فسیل مدفوع دایناسور در جهان

بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه «بارنم» را مشاهده کنند، همراه با بسیاری از فسیل‌های مدفوع دیگر در اشکال و اندازه‌های مختلف. نمونه‌های منحصر به فرد دیگری نیز در این موزه وجود دارند، از جمله استخوان دایناسوری که مدفوع فسیل شده روی آن قرار دارد.

4

نمونه دیگری که جزء بزرگترین فسیل‌های مدفوع دایناسور به حساب می‌آید و در شکل اولیه و اصلی خودش حفظ شده است

مورد جالب دیگری که در این موزه وجود دارد، حشراتی هستند که میلیون‌ها سال قبل در میان صمغ درختان گیرافتادند و حالا همچنان با تمام جزییاتشان در درون کهربا (صمغ فسیل ضده) دیده می‌شوند؛ برخی از این حشرات در هنگام گیرافتادن در میان صمغ مقداری هوا دفع کرده‌اند که این حباب ها نیز پس از میلیون‌ها سال هنوز در میان کهربا دیده می‌شوند. از این جهت می‌توان این کهرباها را نمونه‌هایی از «فسیل باد معده» به حساب آورد!

5

کهرباهایی که پس از میلیون‌ها سال هنوز باد معدۀ حشرات را در خود حفظ کرده‌اند

مدفوع‌های فسیل شده ممکن است به نظر سرگرمی و بازی بیایند، اما آنها در واقع برای دانشمندان بسیار ارزشمند هستند. مدفوع فسیل شده به عنوان یک کپسول زمانی عمل می‌کند و اطلاعاتی درباره رژیم غذایی، آناتومی و سلامت صاحب خود را ارائه می‌دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند نشانه‌هایی از شرایط محیطی تاریخی ارائه دهند.

این موزه همچنین دارای برخی آثار هنری است، از جمله تندیس برنزی یک تیرانوسوروس رکس که روی یک توالت نشسته است؛ تندیسی که از مجسمه «متفکر» آگوست رودن الهام گرفته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید