مخترع موتورسیکلت همان کسی است که اولین وانت دنیا را تولید کرد

گوتلیب دایملر مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۵ اولین موتورسیکلت واقعی جهان را با نام Reitwagen ساخت؛ وسیلهی دوچرخ با بدنهی چوبی و موتور تکسیلندر احتراق داخلی. ماجراجویی. او ۱۰ سال همان فناوری را در قالب جدیدی بهکار گرفت و اولین کامیون تاریخ را ساخت؛ خودرویی که بعدها الهامبخش وانتهای مدرن شد.
داستان شروع صنعت وانت از جایی آغاز شد که یک نابغهی آلمانی تصمیم گرفت به جای اسب، موتور را روی گاری بگذارد.
گوتلیب دایملر مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۵ اولین موتورسیکلت واقعی جهان را با نام Reitwagen ساخت؛ وسیلهی دوچرخ با بدنهی چوبی و موتور تکسیلندر احتراق داخلی. ماجراجویی. او ۱۰ سال همان فناوری را در قالب جدیدی بهکار گرفت و اولین کامیون تاریخ را ساخت؛ خودرویی که بعدها الهامبخش وانتهای مدرن شد.
بهنوشتهی SlashGear، اولین وانت دایملر ظاهری شبیه گاری اسبکشی داشت، اما بهجای اسب از موتور دو سیلندر Phoenix با توان چهار اسب بخار بهره میبرد. این خودرو قادر بود بارهای سنگین را جابهجا کند و دایملر برای اطمینان از کارایی، آن را در کارخانهی آجرسازی آزمایش کرد.
در سالهای بعد دایملر و ویلهلم میباخ با تغییر موقعیت موتور و استفاده از سیستم جرقهزنی بوش، عملکرد وانت خود را بهبود دادند. طراحی جدید با قرار دادن موتور در محور جلو، پایهای برای ساختار وانت پیکاپهای امروزی شد و اطمینان و قدرت را به سطح جدیدی رساند.
موفقیت وانت دایملر توجه جهانیان را جلب کرد. اولین خریدار از انگلستان بود و خودروی او در سال ۱۹۰۱ در یک رقابت در لیورپول، نسخهی مجهز به موتور بخار را شکست داد. دایملر حتی کامیون خود را در نمایشگاه جهانی پاریس به نمایش گذاشت و همکاریاش با شرکت آمریکایی Steinway باعث گسترش تولید به آن سوی اقیانوس شد.
در فاصلهی سالهای ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۵ میلادی، وانتهای دایملر از مدلهای سبک تا پنجتنی توسعه یافتند. کمی بعد، کارل بنز نیز خط تولید وانت خود را راهاندازی کرد و همراه دایملر پایهگذار صنعت وانتسازی مدرن شد.
سالها بعد، هنری فورد با الهام از مسیر دایملر، اولین وانت کارخانهای جهان با نام Ford Model T Pickup را را در سال ۱۹۲۵ تولید کرد. این خودرو ارزان، کاربردی و محبوب شد و پایهگذار نسل وانتهایی بود که امروز با مدلهایی مانند Ford F-۱۵۰ Lightning، میراث دایملر را در قالب برقی و مدرن ادامه میدهند.
منبع: خبرآنلاین