از سرگیری همکاری با خودروسازان بزرگ خارجی
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران باید به مرکز تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
کد خبر :
۲۲۳۹۸
بازدید :
۱۰۳۱
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران باید به مرکز تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
شهرام آزادی اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام برخی مشکلات شرکتهای خودروساز داخلی در خارج از کشور برطرف شده است.
وی با بیان اینکه تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی به ویژه اروپاییها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید میرود با ادامه این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی به صورت سرمایهگذاری مشترک امضا شود.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیتها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمیکنم اروپاییها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکتهای خارجی باید استراتژیک بوده و بهگونهای بنا شود که سنگاندازیهای سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند.
وی با بیان اینکه منافع خودروسازان خارجی باید بهگونهای به بازار ایران پیوند بخورد که دیگر نتوانند مانند تحریمهای پیشین به راحتی بازار ایران را ترک کنند، گفت: باید روابط با خودروسازان خارجی بهگونهای مدیریت شود که ایران به مرکزی برای تولید و عرضه خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان داخلی باید با شرکای خارجی خود شرط کنند که تولید و ورود هرگونه خودروی جدید به بازار منطقه خاورمیانه باید از طریق ایران صورت گیرد. در آن صورت خودروسازان خارجی نیز برای تامین منافع خود نسبت به سرمایهگذاری و انتقال تکنولوژی در ایران اقدام خواهند کرد.
شهرام آزادی اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام برخی مشکلات شرکتهای خودروساز داخلی در خارج از کشور برطرف شده است.
وی با بیان اینکه تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی به ویژه اروپاییها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید میرود با ادامه این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی به صورت سرمایهگذاری مشترک امضا شود.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیتها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمیکنم اروپاییها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکتهای خارجی باید استراتژیک بوده و بهگونهای بنا شود که سنگاندازیهای سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند.
وی با بیان اینکه منافع خودروسازان خارجی باید بهگونهای به بازار ایران پیوند بخورد که دیگر نتوانند مانند تحریمهای پیشین به راحتی بازار ایران را ترک کنند، گفت: باید روابط با خودروسازان خارجی بهگونهای مدیریت شود که ایران به مرکزی برای تولید و عرضه خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان داخلی باید با شرکای خارجی خود شرط کنند که تولید و ورود هرگونه خودروی جدید به بازار منطقه خاورمیانه باید از طریق ایران صورت گیرد. در آن صورت خودروسازان خارجی نیز برای تامین منافع خود نسبت به سرمایهگذاری و انتقال تکنولوژی در ایران اقدام خواهند کرد.
۰