سلف پرتره مخفی «ون گوگ» در پشت یکی از نقاشی‌هایش کشف شد

سلف پرتره مخفی «ون گوگ» در پشت یکی از نقاشی‌هایش کشف شد

طبق گزارش‌های موجود، سلف پرتره پنهان ون گوگ پشت یک نقاشی از این هنرمند هلندی با نام «سر یک زن روستایی» (Head of a Peasant Woman) با لایه‌هایی از چسب و مقوا پنهان شده بود. دانشمندان این تصویر را توسط اشعه ایکس کشف کرده‌اند.

کد خبر : ۱۴۲۹۴۹
بازدید : ۶۵۵۰

نگارخانه ملی اسکاتلند در شهر ادینبرا، با حمایت موزه ون‌گوگ اعلام کرده‌اند که تصویر سلف پرتره (خودنگاره) کاملا جدیدی از «ونسان ون گوگ»، نقاش معروف و بزرگ هلندی را با اشعه ایکس در پشت یکی از نقاشی‌های او کشف کرده‌اند.

طبق گزارش‌های موجود، سلف پرتره پنهان ون گوگ پشت یک نقاشی از این هنرمند هلندی با نام «سر یک زن روستایی» (Head of a Peasant Woman) با لایه‌هایی از چسب و مقوا پنهان شده بود. دانشمندان این تصویر را توسط اشعه ایکس کشف کرده‌اند. «لسلی استیونسون»، نگهبان ارشد نگارخانه توضیح می‌دهد:

 

«زمانی که برای اولین بار اشعه ایکس را دیدیم، بسیار هیجان‌زده شدیم. این یک کشف مهم است، زیرا به اطلاعاتی که قبلا در مورد زندگی ون گوگ می‌دانستیم اضافه می‌کند.»

تاکنون 35 سلف پرتره شناخته شده از ون‌گوگ در جهان وجود داشت که اکنون به نظر می‌رسد یک مورد دیگر به آن‌ها اضافه شده است. 

52

 

نقاشی Head of a Peasant Woman ون گوگ

ون گوگ نقاشی Head of a Peasant Woman را در سال 1885 به عنوان بخشی از مجموعه آثار خود که در آن‌ها روی ساکنان طبقه کارگر منطقه مسکونی نوینن، هلند تمرکز داشت، نقاشی کرد. او برای مدت کوتاهی در دهه 1880 در این منطقه کوچک زندگی می‌کرده است.

53

فرانسیس فاول کتابدار ارشد با نقاشی Head of a Peasant Woman

در نامه‌ای که ون گوگ سال 1885 درباره این مجموعه خود به یکی از دوستانش نوشت، او از علاقه خود به سوژه‌های طبقه کارگر توضیح داده است. او در نامه خود نوشته:

«این روزها با کمال میل کار می‌کنم، زیرا بیشتر از هر چیز دیگری چهره‌ها را نقاشی می‌کنم. سر زنان اینجا با کلاه‌های سفید خود بسیار زیبا است.

دقیقا کیاروسکورو (سایه‌روشن) است، رنگ سفید و قسمتی از صورت در سایه قرار دارد که زمینه خوبی ایجاد می‌کند.»

مورخان هنر امیدوارند که این سلف پرتره پنهان بتواند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی نابسامان ون‌گوگ ارائه کند که در سن 37 سالگی با یک هفت ‌تیر خودکشی کرد. محققان هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که لایه‌های ناخواسته عکس را چگونه بدون آسیب‌رساندن به نقاشی از بین ببرند.

منبع: دیجیاتو

۱۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید