کشف «هواپیما» در جریان یک کاوش باستان‌شناسی!

کشف «هواپیما» در جریان یک کاوش باستان‌شناسی!

باستان‌شناسان ادارۀ میراث فرهنگی مالت در حالی که در جستجوی آثار دورۀ رومی در یک سایت تاریخی بودند، اثری مربوط به جنگ جهانی دوم را در آنجا کشف کردند.

کد خبر : ۱۳۵۰۷۷
بازدید : ۱۶۱۶۷

فرادید| ماه فوریۀ امسال در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی که پیش از بازسازی یک پارک در مجموعۀ سنت وینسنت دو پل در کشور مالت صورت گرفت، یک کشف غافلگیر کننده اتفاق افتاد.

به گزارش فرادید؛ ادارۀ میراث فرهنگی مالت انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در این محل را به دلیل وجود آثار دورۀ رومی در اطراف آنجا توصیه کرده بود. اما آنچه که در جریان این کاوش کشف شد نه یک اثر باستانی بلکه بقایای یک هواپیمای جنگندۀ آلمانی مربوط به جنگ جهانی دوم بود!

2

این اکتشاف که بخشی از تاریخ نظامی مالت را آشکار می‌کرد، برای باستان‌شناسان بسیار هیجان‌انگیز بود. اینگونه کشفیات معمولا در مقولۀ «باستان‌شناسی هوانوردی» طبقه‌بندی می‌شوند که زیرشاخه‌ای از فعالیت‌های باستان‌شناسی است. این شاخه از باستان‌شناسی به تحقیق دربارۀ هواپیماهای سقوط کرده و سوانح هوایی و همینطور بررسی و جستجوی محل‌های سقوط اختصاص دارد.

1

اهمیت این کشف باعث شده که ادارۀ میراث فرهنگی مالت در همکاری با موزۀ هوانوردی مالت اقدام به  فهرست کردن این یافته‌ها و حفظ و نگه‌داری آن‌ها کند.

3

در کشور مالت بر طبق قانون هرگونه اکتشافی که در جریان ساخت و سازها و بازسازی‌ها اتفاق بیافتد باید به مقامات میراث فرهنگی اطلاع داده شود. خبر این اکتشاف را ادارۀ میراث فرهنگی مالت در صفحۀ فیسبوک خودش منتشر کرده است.

 

۲۲
نظرات بینندگان
  • محفوظ ارسالی در

    چه فایده وقت مکتوب می‌نویسم درج نمیکنید ما هارا سر کار گزاشتید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید