(تصاویر) راز اسکلت مرموز فاش شد

(تصاویر) راز اسکلت مرموز فاش شد

اسکلت کوچک که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی در صحرای "آکاتامای "آمریکا کشف شده سالهاست که محققان را شگفت زده کرده و فرضیه وجود بیگانگان را افزایش داده بود.

کد خبر : ۱۳۵۹۶۳
بازدید : ۷۴۱

راز اسکلات مرموز کشف شده در صحرای آتاکامای آمریکا پس از سال‌ها تحقیق فاش شد.

اسکلت کوچک که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی در صحرای "آکاتامای "آمریکا کشف شده سالهاست که محققان را شگفت زده کرده و فرضیه وجود بیگانگان را افزایش داده بود.

در زمان کشف اسکلت محققان بر این باور بوده اند که اسکلت متعلق به موجودی فرازمینی است که بین ۶ تا ۸ سال سن داشته است.

1103608_635

سر مخروطی شکل، جمجمه عجیب، شکل حدقه چشم و تعداد ده دنده در بدن اسکلت این موضوع را بیشتر تائید می‌کرد از سوی دیگر اندازه کوچک اسکلت نیز باعث شگفتی و گیجی دانشمندان شده بود.

این اسکلت عجیب و شگفت انگیز در یک پارچه سفید پیچیده شده با روبان بنفش درون کیسه چرمی فرضیه حضور یوفو‌ها و موجودات فرا زمینی را دامن می‌زد. بدنه مینیاتوری به جای ۱۲ دنده، ۱۰ دنده داشت، که همین امر باعث گمانه زنی‌هایی در مورد اینکه از کجا آمده است شده بود.

1103609_917

ابتدا تصور می‌شد که این اسکلت باستانی است، اما تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۲ میلادی ثابت کرد که این اسکلت کوچک در واقع مربوط به دهه ۱۹۷۰ میلادی بوده است.

با این وجود سوابق رسمی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این مومیایی کوچک چه کسی بوده است را نشان نداد. اما آزمایشات بیشتر روشن کرد که ۸ درصد از "دی ان‌ای "‌آن متعلق به "دی ان‌ای "‌انسان نبوده است.

اکنون پس از سال‌ها تحقیق و از آزمایش‌هایی که در دانشگاه استنفورد، سانفرانسیسکو و دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، دانشمندان ادعا کردند که نظریه‌های موجودات فضایی را در سال ۲۰۰۸ میلادی رد کرده و اسکلت را متعلق به جنینی با بیماری ژنتیکی عنوان کردند که رشدش متوقف شده و ناهنجاری‌های استخوانی داشته است.

آن‌ها اعلام کردند که این اسکلت یک نوزاد نارس است که درست پس از تولد مرده است.

اسکن جسد مومیایی شده

"گری نولان"، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، بر این باور است که این تحقیق برای والدین مفید خواهد بود و سرنخ‌هایی را برای کسانی که مشکلات رشد استخوانی دارند ارائه می‌دهد.

دکتر نولان در سال ۲۰۱۲ میلادی پس از آنکه یکی از دوستانش گفته بود که ممکن است یک موجود بیگانه پیدا کرده باشد، پرونده او را تجزیه و تحلیل کرد.

1103607_742

او سپس در این باره به تایمز گفت: دی‌ان‌ای و تصاویر از بقایایی بدست آمده نشان میدهد که در زمان شروع تحقیقات مشخص نشده بود که اسکلت یک انسان است ما متوجه شدیم که جنسیت اسکلت یک دختر بوده که به شکل ناقصی رشد کرده پدیده‌ای که محققان تا کنون با آن روبرو نشده بودند.

یکی از محققان در این باره گفت:"ما نمی‌دانیم که او در زمان مرگ زنده به دنیا آمده است یا نه، اما می‌دانیم که در آخرین لحظات با او با دقت و محبت رفتار شد و با دقت در پارچه‌ای سفید و یک روبان بنفش پوشانده شده است.

"از جدول زمانی فرضی مرگ او، احتمالاً مادرش هنوز زنده است. با توجه به میزان علاقه به این پرونده در رسانه‌ها در حال تحقیقات بیشتری در این رابطه هستیم.

منبع: ایران

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید