کشف مجسمۀ باستانی یک پادشاه ناشناخته

کشف مجسمۀ باستانی یک پادشاه ناشناخته

در جریان احداث یک جاده در کشور مکزیک، مجسمه‌ای با قدمت بیش از ۸۰۰ سال کشف شده که پادشاهی ناشناخته از تمدن هوآستک را به تصویر می‌کشد.

کد خبر : ۱۳۵۸۰۲
بازدید : ۳۹۸۷

فرادید| یک مجسمۀ ساخته شده از سنگ آهک که تصویر یکی از حاکمان ناشناختۀ «هوآستک» را نشان می‌دهد اخیرا در مکزیک کشف شده است. فرهنگ هوآستک در حدود قرن دهم پیش از میلاد ظهور کرد و در قرن ۱۵ میلادی توسط تمدن آزتک مغلوب شد.

به گزارش فرادید؛ البته همچنان بعد از این تاریخ فرهنگ هوآستک به بقای خودش ادامه داد، اما با ورود اسپانیایی‌ها به قارۀ آمریکا به طور کامل فروپاشید و مردمانش به بردگی گرفته شدند.

4

مجسمه‌ای که به تازگی در جریان احداث یک جاده در منطقۀ هیدالگو آماخاک کشف شده، به گفتۀ باستان‌شناسان مربوط به دورۀ پساکلاسیک یعنی حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلادی است. باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که این مجسمه از جای اصلی خودش که یک مکان عمومی بوده برداشته شده و برای حفاظت دفن شده است.

2

طول مجسمه به ۱.۵۴ متر می‌رسد و بیش از ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. مجسمه به احتمال زیاد یک حاکم محلی را نشان می‌دهد که کلاهی مخصوص یک مراسم خاص بر سر گذاشته است؛ شبیه به مجسمه‌های پادشاهان که قبلا در شهر باستانی اِل تاخین کشف شده بودند.

این نخستین مجسمه‌ای نیست که در منطقۀ هیدالگو آماخاک کشف شده است. در سال ۲۰۲۱ مجسمه‌ای دو متری موسوم به «زن جوان آماخاک» در یک باغ پرتغال کشف شد که زنی را با کلاه و دامن بلند به تصویر کشیده بود.

d

(مجسمه زن آماخاک که دو سال قبل کشف شد)

لیلیا آریتا پاردو شهردار شهر آلامو تماپاخه اعلام کرد که به زودی کار ساخت یک فضای فرهنگی در هیدالگو آماخاک برای به نمایش گذاشتن مجسمۀ تازه کشف شده و مجسمۀ زن آماخاک تکمیل خواهد شد.

۲۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید