کشف «شوکه‌کنندۀ» یک گنج‌یاب آماتور بعد از سی سال جستجو

کشف «شوکه‌کنندۀ» یک گنج‌یاب آماتور بعد از سی سال جستجو

یک جویندۀ آماتور فلزات عتیقه در انگلستان به تازگی حلقه‌ای طلایی مربوط به قرون وسطی را کشف کرده که شمایلی مذهبی بر روی آن حکاکی شده است.

کد خبر : ۱۳۷۳۳۱
بازدید : ۱۲۱۵

فرادید| متیو هپوورث (Matthew Hepworth) یک پرستار ۴۸ساله است که در اوقات فراغتش با استفاده از فلزیاب به جستجوی مصنوعات عتیقۀ فلزی می‌رود. (این کار بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا در انگلستان فعالیتی قانونی به حساب می‌آید).

به گزارش فرادید؛ هپوورث حدود دو ماه قبل مشغول جستجو در مزرعه‌ای در منطقۀ لنکستر بود که بالاخره آن چیزی را که مدت‌ها در انتظارش بود پیدا کرد؛ این یافتۀ به قول خود او «شوکه‌کننده»، یک انگشتر طلایی با نگین تخم‌مرغی شکل بود که نقشی از حضرت مریم و حضرت عیسی (ع) را بر روی خود داشت و قدمت آن به گفتۀ کارشناسان به قرن پانزدهم میلادی می‌رسید.

2

مقامات مسئول باید در مورد اینکه این یافته رسما به عنوان «گنجینه» اعلام شود یا نه تصمیم بگیرند اما خود هپوورث امیدوار است که این انگشتر زیبا بتواند به یک موزۀ محلی راه پیدا کند.

هپوورث می‌گوید: «من بیش از سی سال به جستجو پرداخته‌ام و این از آن یافته‌هایی است که فقط یک بار در عمر آدم اتفاق می‌افتند. وقتی پیدایش کردم کاملا شوکه شده بودم و انگار روی ابرها راه می‌رفتم. این یک رویای به حقیقت پیوسته بود. چنین یافته‌ای در انگلستان واقعا کم‌نظیر است».

4

متیو بلافاصله بعد از این کشف هیجان‌انگیز، صاحب مزرعه و مقامات مسئول را باخبر کرد. او می‌گوید که از ارزش دقیق یافته‌اش بی‌خبر است اما از اینکه توانسته قطعه‌ای از تاریخ کشورش را از دل خاک بیرون بکشد و باعث حفظ آن شود بسیار خوشحال و مفتخر است.

متیو سال گذشته نیز موفق شده بود یک مُهر نقره‌ای پیدا کند که بر روی آن نقشی از یک برده حکاکی شده بود. او آن مهر را به موزۀ دریانوردی لنکستر اهدا کرده بود. علاوه بر این او در سال ۲۰۱۶ نیز یک مقبرۀ مربوط به عصر برنز را کشف کرده بود.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید