پسر ده‌ساله در حین «بازی» یک شمشیر ۴۰۰ ساله کشف کرد!

پسر ده‌ساله در حین «بازی» یک شمشیر ۴۰۰ ساله کشف کرد!

پسر ده سالۀ ایرلندی در اولین بازی با دستگاه فلزیابی که هدیه گرفته بود به یک اثر تاریخی غیرمنتظره برخورد کرد.

کد خبر : ۱۳۸۰۱۴
بازدید : ۲۳۷۶۰

فرادید| در سال ۲۰۲۰ فیونتا هیوز پسر ده ساله‌ای که برای جشن تولدش یک دستگاه فلزیاب هدیه گرفته بود، در اولین استفاده از این دستگاه توانست یک شمشیر با قدمت چند صدساله را در عمق حدودا ۳۰ سانتیمتری زمین کشف کند.

به گزارش فرادید؛ فیونتا به همراه پدر و پسر عمویش مشغول بازی با این دستگاه در ساحل رودخانۀ بلک‌واتر در نزدیکی خانه‌شان در ایرلند شمالی بود که موفق به کشف این شمشیر با شکل منحصر به فرد شد.

1

آن‌ها بعد از اینکه دستگاه فلزیاب آژیر کشید، آن نقطه را حفر کردند و شمشیر را در حالی که گل‌آلود بود از خاک بیرون کشیدند. شمشیر از وسط شکسته و به شدت زنگ زده بود اما دستۀ بسیار پرتجمل و تزئین شدۀ آن کاملا جلب توجه می‌کرد.

فیونتا در مصاحبه با خبرنگاران گفته است: «من واقعا هیجان‌زده بودم زیرا این یک شمشیر واقعی بود که همین‌جا زیر پای ما دفن شده بود. من واقعا انتظار پیدا کردن چیزی به این بزرگی را نداشتم».

کارشناسان آثار باستانی می‌گویند شناسایی دقیق این شمشیر به خاطر زنگار زیادی که آن را فراگرفته دشوار است اما این شبیه شمشیرهای پهن انگلیسی به نظر می‌رسد که در قرن هفدهم میلادی بین سال‌های ۱۶۱۰ تا ۱۶۴۰ میلادی ساخته شدند. به نظر کارشناسان دستۀ خاص این شمشیر مربوط به اولین نمونه‌های تولید شده از این نوع شمشیرها است.

3

همۀ کسانی که در انگلستان با فلزیاب به جستجوی گنج میروند آنقدرها خوش‌شانس نیستند اما به هر حال در فاصلۀ سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶، جویندگان آماتور در این کشور توانسته‌اند حدود ۱ میلیون اثر باستانی کشف کنند.

بر طبق قانون انگلستان هر کسی که گنجینه‌های مدفون را کشف می‌کند موظف است که مورد را به اطلاع مقامات محلی برساند. در سال ۲۰۱۹ چهار مرد به خاطر پنهانکاری در مورد کشف یک گنجینه مربوط به دورۀ وایکینگ‌ها به حبس از ۵ تا ۱۰ سال محکوم شدند.

۳۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید