اشیای تاریخی دوره سلجوقی از مغازه طلافروشی سردرآورد

اشیای تاریخی دوره سلجوقی از مغازه طلافروشی سردرآورد

در بازرسی از مغازه موردنظر یک عدد ظرف مفرغی، یک عدد خنجر با دسته استخوانی، یک عدد قاشق با دسته جانوری و یک عدد قاشق با دسته مسی مربوط به دوره تاریخی سلجوقی در این محل کشف و ضبط کنند.

کد خبر : ۱۴۰۵۹۹
بازدید : ۲۳۰۱۷

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان اعلام کرد:‌ بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی برنگهداری و خرید وفروش اشیای تاریخی - فرهنگی درمغازه طلا فروشی بلافاصله ماموران یگان حفاظت بهمراه پلیس آگاهی با دستورقضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد : در بازرسی از مغازه موردنظر یک عدد ظرف مفرغی، یک عدد خنجر با دسته استخوانی، یک عدد قاشق با دسته جانوری و یک عدد قاشق با دسته مسی مربوط به دوره تاریخی سلجوقی در این محل کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در این‌ رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

استان مازندران دارای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر شناسایی شده میراثی است که ۲ اثر یعنی باغ عباس آباد و همچنین جنگل های هیرکانی به عنوان آثار جهانی در سازمان یونسکو ثبت شدند.

منبع: ایرنا

۳۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید