(تصاویر) کشف «ماهی‌تابه» در مقبرۀ یک جنگجوی وایکینگ

(تصاویر) کشف «ماهی‌تابه» در مقبرۀ یک جنگجوی وایکینگ

بر اساس یافته‌های تازه، باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که این گور متعلق به دو نفر یعنی یک مرد و یک زن بوده باشد.

کد خبر : ۱۴۱۳۲۳
بازدید : ۱۲۵۱

فرادید| تقریبا دو هفتۀ قبل بود که یک زوج نروژی، در حیاط پشتی خانه‌شان در شهر ستسدال، مقبره‌ای کشف کردند که به نظر می‌رسید متعلق به یک جنگجوی وایکینگ باشد. این زوج علاوه بر یک سنگ قبر مستطیلی، یک شمشیر وایکینگی، چند مهرۀ شیشه‌ای و چند شیء تزئینی مثل قلاب کمربند و سنجاق را نیز در این گور کشف کرده بودند.

به گزارش فرادید؛ باستان‌شناسان موزۀ اسلو وقتی برای کاوش بیشتر این گور اعزام شدند، انتظار   نداشتند که چیز بیشتری در آنجا پیدا کنند اما حالا معلوم شده که در این گور لوازم و اشیاء تدفینی دیگری نیز وجود دارد.

Beads-and-brooch

مهره‌های گردنبند

در طی این کاوش دوهفته‌ای، یک تبر، یک سپر و چند خنجر در این گور کشف شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که این جنگجوی وایکینگ را با مجموعۀ کاملی از سلاح‌ها به خاک سپرده بودند.

Best-preserved-of-three-brooches

سنجاق بزرگ فلزی که در لباس‌های زنانه کاربرد داشته است

در ضمن، صدها مهرۀ دیگر نیز در گور کشف شده که متعلق به گردنبندهای متعدد بوده‌اند. علاوه بر این یک داس، دو دوک نخ‌ریسی و چند سنجاق فلزی دیگر نیز در کاوش‌های تازه به دست آمده‌اند.

Axe-head-metal-object-shield-bodd

صفحۀ فلزی دسته‌داری که باستان‌شناسان احتمال می‌دهند یک ماهی‌تابه باشد

اما شاید یکی از جالب‌ترین یافته‌ها یک صفحۀ فلزی بیضی شکل باشد که یک دستۀ فلزی نیز به آن متصل است. باستان‌شناسان حدس می‌زنند که این نوعی تابه برای پخت و پز بوده باشد.

Shield-boss-back

یک سپر به شکل نیمکره

از آنجایی که برخی از اشیاء این گور مانند سنجاق‌های تزئینی از وسایلی بوده‌اند که زنان از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند، این احتمال به وجود آمده که این گور متعلق به دو نفر یعنی یک مرد و یک زن بوده باشد.

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید