کشف شگفت‌انگیز اسکلت یک نوجوان معلول با دستبند

کشف شگفت‌انگیز اسکلت یک نوجوان معلول با دستبند

به نظر می‌رسد که این نوجوان با دستبند دور دست راستش دفن شده و محققان گمان می‌کنند که از حدود ۱۰۰۰ مهره کوچک ساخته شده است. این که دقیقا از چه جنسی است، هنوز معلوم نیست.

کد خبر : ۱۴۲۹۷۰
بازدید : ۴۷۸

کشف اسکلت یک نوجوان مبتلا به بیماری ستون فقرات که با دستبند دفن شده بود، باستان‌شناسان را متحیر کرده است.

به نقل از نیوزویک، کشف اسکلت یک نوجوان با بیماری ستون فقرات و با دست‌بند، در سایت حفاری «Toca do Olho d'Água das Andorinhas» در پارک ملی «Serra das Confusões» در برزیل اتفاق افتاد. این کشف، بخشی از یک پروژه تحقیقاتی از دانشگاه فدرال میناس گرایس، در بلو هوریزونته برزیل بود.

این اسکلت متعلق به یک نوجوان بومی بود که سال‌ها از مرگش می‌گذرد و محققان مطمئن نیستند که او چند سال دارد. گروه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ موفق به کشف این اسکلت شدند. 

تیاگو تومه، یکی از محققان در این مطالعه گفت: «ما هنوز هیچ تاریخ‌گذاری دقیقی برای این یافته نداریم. آنچه می‌دانیم این است که باید متعلق به دوره پیش از استعمار اروپا در آن منطقه باشد که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ سال پیش رخ داد.»

تومه افزود: «البته ممکن است او متعلق به دوران باستان باشد، اما فعلا نمی‌توانیم بگوییم، زیرا هنوز منتظر نتایج رادیو کربن هستیم. در حال حاضر می‌دانیم که باید بیش از ۳۰۰ سال سن داشته باشد، اما هنوز نمی‌دانیم چقدر بیشتر. این مورد برای ما جالب است، به طور واضح او از اسپینا بیفیدای شدیدی رنج می‌برده؛ یک بیماری مادرزادی که باعث ناهنجاری ستون فقرات و بافت‌های اطراف نخاع می‌شود. به احتمال زیاد او قادر به راه رفتن نبوده است. این به ما نشان می‌دهد که تصوراتی که امروز در مورد مراقبت از افراد ناتوان داریم تنها مختص زمان ما و جوامع غربی نیست. مردم بومی برزیل قبل از ورود استعمار همین رفتار را داشتند.»

به نظر می‌رسد که این نوجوان با دستبند دور دست راستش دفن شده و محققان گمان می‌کنند که از حدود ۱۰۰۰ مهره کوچک ساخته شده است. این که دقیقا از چه جنسی است، هنوز معلوم نیست.

تومه افزود: «جمجمه یک تاپیر تقریبا نزدیک او بود، اگرچه ما هنوز باید بفهمیم که آیا واقعا ارتباطی بین این دو یافته وجود دارد یا خیر. این موضوع زمانی بررسی خواهد شد که کاوش‌های جدید کمی بیش از یک هفته دیگر آغاز شود. تیم تا چند روز دیگر با دانشجویانی از دانشگاه‌های مختلف به سایت بازمی‌گردد تا به پاسخ برخی سوالات برسد.» 

 

منبع: همشهری

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید