شناسایی «پارتنون دوم» در فرانسه

شناسایی «پارتنون دوم» در فرانسه

پس از ماه‌ها بررسی علمی، باستان‌شناسان موفق به شناسایی معبدی در فرانسه شدند که می‌توان آن را «پارتنون دوم» لقب داد.

کد خبر : ۱۴۴۰۱۹
بازدید : ۱۶۱

این معبد که مدتی قبل بقایای آن در منطقه تاریخی «اویسی» در شمال فرانسه کشف شد، یکی از بهترین آثار تاریخی باقی مانده‌ از تمدن یونان باستان در فرانسه فعلی محسوب می‌شود.

به گزارش هریتیج‌کی، این معبد که کارشناسان به آن لقب "پارتنون دوم" را داده‌اند، با ابعاد 70 در 150 متر یک الگوبرداری کامل از معبد مشهور پارتنون، مشهورترین بنای مجموعه تاریخی «آکروپلیس» یونان بوده و حتی نوع سنگ مرمر استفاده شده و تعداد ستون‌های هر دو معبد نیز یکسان است.

همچنین بقایای تعدای مجسمه نیز کشف شده‌اند که شباهت زیادی به مجسمه‌های مرمرین الگین پارتنون دارند که چند دهه قبل توسط یک دیپلمات انگلیسی به نام «لرد الگین» از یونان به انگلیس منتقل شدند و از سال‌ها قبل در موزه‌ بریتانیا نگهداری می‌شوند.

معبد پارتنون که یکی از آثار تاریخی شاخص جهان است در قرن پنجم پیش از میلاد و در عصر طلایی دموکراسی آتن به عنوان نماد این شهر ساخته شد. پارتنون که در حال حاضر سفید خالص و بدون هرگونه تجملی است، ابتدا به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز بوده است.

در این شرایط کارشناسان فرانسوی مشغول بررسی شرایط احیا این اثر تاریخی منحصر به فرد هستند تا در صورت امکان آنرا به جاذبه جدید گردشگری فرانسه تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید