کشف بقایای یک شهر 1500 ساله در مکزیک

کشف بقایای یک شهر 1500 ساله در مکزیک

این شهر تاریخی که از نظر نحوه شهرسازی شباهت زیادی به شهر تاریخی مشهور «تئوتیهوکان» متعلق به تمدن آزتک دارد

کد خبر : ۱۴۴۴۲۶
بازدید : ۱۱۱

در جریان کاوش‌های یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان بقایای یک شهر تاریخی با حدود 1500 سال قدمت در منطقه «لاس آلتوس» مکزیک کشف شد.

این شهر تاریخی که از نظر نحوه شهرسازی شباهت زیادی به شهر تاریخی مشهور «تئوتیهوکان» متعلق به تمدن آزتک دارد و می‌تواند بخشی از شهر تاریخی ناشناخته گمشده «تئوتیلوکاتان» باشد، در فاصله سال‌های 450 تا 900 میلادی ساخته شده و در این سال‌ها در اوج رونق و شکوفایی قرار داشت.

"تئوتیهوکان" در فاصله بین قرن‌های اول تا هفتم بعد از میلاد ساخته شده و شامل تعداد زیادی معبد متعلق به خدای خدایان از دیدگاه قوم آزتک و هرم‌هایی متعلق به ماه و خورشید است که بر اساس یک طرح نمادین و با استفاده از قوانین هندسی در کنار یکدیگر ساخته شده اند.

"تئوتیلوکاتان" نیز با استفاده از قوانین هندسی ساخته شده و تا کنون بقایای یک سکوی بزرگ U شکل که به احتمال فراوان بخشی از قربانگاه اصلی شهر بوده، بقایای چند هرم، یک زمین بازی که مردمان آمریکای جنوبی در هزاران سال قبل از آن برای اخذ تصمیمات مهم استفاده می‌کرده‌اند، بقایای یک بازار و یک قصر که به احتمال فراوان محل زندگی حاکم شهر بوده است، کشف شده‌اند.

کشور مکزیک آثار تاریخی زیادی را از تمدن‌های باستانی قاره‌ی آمریکا به‌ویژه سه تمدن مایا، اینکا و آزتک در خود جای داده است. این کشور یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر دارا‌ بودن محوطه‌های تاریخی و طبیعی است که از میان آنها، 29 اثر در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

اکنون پروژه کاوش در تئوتیلوکاتان که وسعت آن حدود 20 هکتار برآورد شده بدلیل تعطیلات سال نو میلادی متوقف شده و قرار است از سال آتی میلادی از سرگرفته شود.

منبع: ایسنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید