کشف یک مرکز تجاری 2700 ساله در یونان

کشف یک مرکز تجاری 2700 ساله در یونان

ا کنون چندین غرفه‌ فروش کالا از جمله یک نانوایی، یک دکان فروش زیتون و یک دکان ویژه فروش دارو و مواد آرایشی در داخل این مرکز تجاری شناسایی شده است.

کد خبر : ۱۴۴۷۴۱
بازدید : ۱۸۶

باستان‌شناسان موفق به کشف بخش‌هایی از یک بازار تاریخی در شمال یونان شدند.

باستان‌شناسان موفق به کشف بخش‌هایی از یک بازار تاریخی در شمال یونان شدند.

بخش‌هایی از این بازار تاریخی 2700 ساله که تقریبا سالم باقی مانده‌ است در شهر تاریخی «ارگیلوس» واقع در شمال یونان کشف شد.

طبق گفته‌ یکی از کارشناسان، تا کنون چندین غرفه‌ فروش کالا از جمله یک نانوایی، یک دکان فروش زیتون و یک دکان ویژه فروش دارو و مواد آرایشی در داخل این مرکز تجاری شناسایی شده است.

دانشمندان این گونه ابنیه‌ تاریخی که دارای ستون‌های بسیار و اتاق جداگانه برای فروش کالا هستند را «پورتیکو» می‌نامند و ساخت این نوع بازارهای تجاری در دوره‌ هلنیستی حدود قرن سوم تا اول پیش از میلاد بسیار رایج بوده است.

به گزارش شبکه‌ «اخبار الیوم» مصر، این اکتشاف در نوع خود بسیار با اهمیت است، چرا که این بازار قدیمی‌ترین ابنیه‌ تاریخی در یونان محسوب می‌شود که کاربردی تجاری داشته است.

پروفسور «جک پیرولت»، مسئول حفاری‌های این منطقه و کارشناس پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه «مونترال» کانادا در این‌باره گفت: ما اکنون هیچ اطلاع دقیقی از اشیای تاریخی که ممکن است در این مکان وجود داشته باشد،‌ نداریم.

شهر تاریخی «آرگیلوس» که در کنار دریای «اژه» قرار گرفته، اولین مستعمره‌ی یونان است که در اطراف رودخانه‌ی «استرایمون» در حدود قرن پنجم پیش از میلاد ساخته شده است.

این مرکز تجاری حاوی غرفه‌ی فروش است و تاکنون پنج غرفه‌ به طور کامل حفاری و از دل خاک بیرون آمده‌اند. پهنای هر یک از این غرفه‌ها حدود 5 متر و عمق آنها 7 و نیم متر و ارتفاع دیواره‌های پشتی این غرفه‌ها 2و نیم متر است.

این غرفه‌ها همانند مراکز تجاری امروزی در کنار یکدیگر و به صورت متمرکز ساخته شده‌اند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید