بازسازی چهره شاه خونخوار انگلیس پس از 500 سال

بازسازی چهره شاه خونخوار انگلیس پس از 500 سال

دانشمندان امیدارند که کشف بقایای ریچارد در زیر یک پارکینگ در شهر لستر به همراه شکل پیچیده ستون فقرات و آسیبهای اساسی در جمجمه وی بتواند به بازسازی اعتبار این شاه جنایتکار منجر شود.

کد خبر : ۱۴۵۵۶۵
بازدید : ۹۰۳

تصویر خونخوارترین پادشاه انگلستان روز گذشته (سه‌شنبه) برای اولین بار پس از 500 سال در پی بازسازی جمجمه وی که در زیر یک محوطه پارکینگ شناسایی شده بود، رونمایی شد.

این مدل پلاستیکی سه بعدی بر اساس یک سی‌تی‌اسکن از جمجمه شاه ریچارد سوم بوده که در جنگی در سال 1485 کشته شده است.

ا

دانشمندان امیدارند که کشف بقایای ریچارد در زیر یک پارکینگ در شهر لستر به همراه شکل پیچیده ستون فقرات و آسیبهای اساسی در جمجمه وی بتواند به بازسازی اعتبار این شاه جنایتکار منجر شود.

به گفته محققان، این بازسازی برای اولین بار نشان داده که چهره ریچارد سوم احتمالا در زمان مرگ در 32 سالگی چه شکلی بوده است.

ب

پرتره موجود از وی که در دوره تئودورها کشیده شده همیشه این حس را القا می‌کرد که احتمالا 50 سال دارد.

کار بازسازی چهره به همراه موهای موشکی بلند ریچارد سوم به سرپرستی کارولین ویلکینسون، استاد شناسایی جمجمه‌ای و صورت دانشگاه دوندی در اسکاتلند انجام شده است.

پ

ویلکینسون و همکارانش بدون هیچگونه ارجاعی به پرتره‌های معاصر و با استفاده از سی‌تی‌اسکن بقایای شاه ریچارد این بازسازی علمی را انجام داده و سپس با رنگ‌آمیزی چهره و افزودن ویژگیهایی مانند ابرو مژه به آن شکل انسانی دادند.

فیلیپ شاو از دانشگاه لستر نیز در تلاش برای بازسازی صدای احتمالی وی است. وی دست‌خط ریچارد سوم را آزمایش کرده و با توجه به اینکه املاء کلمات در آن روزها اغلب منعکس کننده لهجه محلی بوده، نشان داد که این شاه انگلیسی احتمالا با لهجه بیرمنگامی صحبت می‌کرده است.

ت

دانشمندان روز دوشنبه اعلام کردند که آزمایشات دی‌ان‌ای، تعیین قدمت کربن و بررسی استخوانها بیش از شک معقول ثابت کرده که این بقایای کشف شده به شاه ریچارد سوم متعلق هستند و به یک معمای 500 ساله پایان دادند.

در یک کشف خارق‌العاده که یک بازنویسی مجدد را در کتابهای تاریخی ضروری می سازد، اسکلت آخرین شاه خانواده پلانتاژنت انگلیس با استفاده از آزمایشات دی‌ان‌ای نوادگان زنده آن شناسایی شد.

ث

محققان دانشگاه لستر اعلام کردند که باقیمانده این جسد نشان‌دهنده 10 جراحت اعمال شده بر شاه ریچارد کمی پیش از مرگ وی است.

اگرچه جراحات وحشتناکتری در این جسد وجود داشته که شامل چندین آسیب در سر، برش بخشی از جمجمه، برشی در قفسه سینه و یک زخم در لگن خاصره هستند.

ج

بر اساس آزمایشات اولیه، این جسد به مردی در اواخر 20 یا اوائل 30 سالگی تعلق داشته که طبق کتب تاریخی شاه ریچارد سوم در زمان مرگ 32 سال داشته است.

تصاویر جدید منتشر شده همچنین نشان‌دهنده یک انحنای مشخص ستون فقرات بوده که با تصویر جاودان شده شکسپیر از شاه گوژپشت همخوانی دارد.

چ

ریچارد بوکلی، رهبر این تحقیقات در گفتگو با 140 روزنامه‌نگار بین‌المللی اظهار کرد که شناسایی بقایای این جسد فراتر از شک معقول بوده و این یک نتیجه‌گیری دانشگاهی از دانشگاه لستر است که بقایای بدست آمده در محوطه پارکینگ در سال 2012 در حقیقت شاه ریچارد سوم است.

دانشمندان برای اطمینان از هویت این جسد، دی‌ان‌ای مایکل ایبسن، یکی از نوادگان مستقیم خواهر شاه ریچارد و یک فرد دیگر را بررسی کردند.

ح

استخوانهای ریچارد همچنین تحت آزمایشات تابشی قرار گرفته و نشان داد که وی در زمانی بین 1485 و 1550 مرده که با اسناد تاریخی در مورد زمان مرگ ریچارد همخوانی دارد. شاه ریچارد در جنگ باوس‌ورث در برابر ارتش هنری تئودور شکست خورده و کشته شد که سلطنت انگلیس را با عنوان شاه هنری هفتم در دست گرفت.

این شاه انگلیسی پس از مرگ در نزدیکی لستر در یک گور نامعلوم به خاک سپرده شد.اما هنگامی که کلیسای فرانسیسکنها در دهه 1530 از بین رفت، تمام نشانه‌های ریچارد سوم نیز نابود شد. این جسد قرار است در کلیسای جامع لستر دوباره دفن شود.

منبع: ایسنا

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید