(تصاویر) محتویات عجیب کشتی 600 ساله‌ای که در زیر خیابان کشف شد!

(تصاویر) محتویات عجیب کشتی 600 ساله‌ای که در زیر خیابان کشف شد!

اخیرا اشیاء جالب‌توجه یافت شده در یک کشتی قرون وسطایی که سال 2022 در زیر یک خیابان در استونی کشف شد، در معرض دید علاقمندان به تاریخ قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۱۶۳۳۷۷
بازدید : ۱۱۲۳۱

فرادید| یک کشتی غرق‌شدۀ قرون وسطایی سال گذشته در زیر یکی از خیابان‌های نزدیک به ساحل در شهر بندری تالین در استونی کشف شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که الوار این کشتی در حدود سال 1360 میلادی یعنی بیش از 600 سال قبل تهیه شده بودند.

به گزارش فرادید؛ در این کشتی چیزهای شگفت‌انگیز و غافلگیرکننده‌ای کشف شدند که حالا به تازگی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند. یکی از این یافته‌ها یک قطب‌نما است که محققان آن را قدیمی‌ترین قطب‌نمای کشف شده در اروپا می‌دانند. نکتۀ جالب توجه این است که این قطب‌نما کاملا سالم مانده و هنوز هم کار می‌کند.

4

قدیمی‌ترین قطب‌نمای اروپا که هنوز هم کار می‌کند

از وضعیت کشتی معلوم است که خدمۀ آن قبل از غرق شدنش به سرعت کشتی را ترک کرده‌اند و برخی از وسایل خود را جا گذاشته‌اند. از جملۀ این وسایل برخی ابزارها، سلاح‌ها و همینطور یک جفت کفش چرمی است که در وضعیت بسیار خوبی حفظ شده است. این کفش‌ها در همان زمان هم فرسوده بوده‌اند و چندبار تعمیر شده بودند.

6

همۀ ساکنان کشتی آنقدر خوش‌شانس نبوده‌اند که بتوانند آن را قبل از غرق شدن ترک کنند؛ البته این ساکنان بدشانس انسان نبودند بلکه دو موش بودند که جسدشان بعد از چند قرن در لاشۀ کشتی پیدا شد! رطوبت محیط باعث شده بود که این اجساد به نوعی به صورت طبیعی مومیایی شوند.

3

محققان همچنین یک قاشق چوبی را در کشتی یافتند که قدمت آن به سال 1300 برمی‌گشت و احتمالاً برای خوردن غذای مشابه فرنی از آن استفاده می شده است.

باستان شناسان موزه دریانوردی استونی همچنان در حال کار بر روی این کشتی هستند.

5

پریت لتی، یکی از کارشناسان موزۀ دریایی استونی، گفت که کشتی‌های قرون وسطایی استونی واقعاً در میان سایر یافته‌های مشابه برجسته هستند زیرا خالی نیستند. به گفته این محقق، کشتی‌های قرون وسطایی که در آلمان و هلند یافت می‌شوند، عمدتا خالی هستند. «اما کشتی‌هایی که ما پیدا می‌کنیم معمولا مملو از یافته‌های مختلف هستند که سرنخ‌هایی در مورد همه چیز از عادات غذایی در کشتی گرفته تا لباس و تجهیزات ناوبری به ما می‌دهند».

۳۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید