(تصاویر) کشف معبدی «نادر» متعلق به «جادوگران» پیشامسیحی در انگلستان

(تصاویر) کشف معبدی «نادر» متعلق به «جادوگران» پیشامسیحی در انگلستان

این محوطه تاریخی اولین بار در قرن هفتم سکونتگاهی شد. از زمان کشف اولیه این محوطه تاریخی در سال 1939، باستان‌شناسان یافته‌های شگفت‌انگیزی از جمله 18تپه-مقبره و یک کشتی آنگلو-ساکسونی را پیدا کرده‌اند.

کد خبر : ۱۶۴۶۳۶
بازدید : ۲۴۹

باستان‌شناسان در انگلستان بقایای یک معبد احتمالی جادوگران یا یک خانه فرقه‌ای که زمانی بخشی از یک مجموعه سلطنتی بوده را کشف کردند.

این کشف تابستان امسال در جریان کاوش‌هایی انجام شد که هم‌چنان در یک گورستان وسیع در سوتون هو، سوفولک امروزی که شهرستانی در شرق انگلستان است، ادامه دارد.  

این محوطه تاریخی اولین بار در قرن هفتم سکونتگاهی شد. از زمان کشف اولیه این محوطه تاریخی در سال 1939، باستان‌شناسان یافته‌های شگفت‌انگیزی از جمله 18تپه-مقبره و یک کشتی آنگلو-ساکسونی را پیدا کرده‌اند.

51

باستان‌شناسان به کمک 200داوطلب، از جمله کودکان مدرسه‌ای، توانستند شالوده‌های یک معبد به همراه دو ساختمان ساخته‌شده از الوار را پیدا کنند.  

به گفته «کاوشگران میراث سوفولک»، کل این مجموعه مساحتی در حدود 15هکتار را اشغال کرده است.

باستان‌شناسان فکر می‌کنند که این مجموعه سلطنتی احتمالا تحت نظارت پادشاه رائدوالد، پادشاه ایست انگلیا، بوده که به مسیحیت گروید  و در حدود سال 627میلادی درگذشت. گمان می‌رود که او در سوتون هو دفن شده باشد.

کریستوفر اسکال، استاد دانشگاه کاردیف که هدایت این کاوش‌ها را برعهده داشته، می‌گوید: «شالوده‌های متمایز و وسیع نشان می‌دهد که یکی از ساختمان‌ها...با توجه به اندازه‌اش به طرز غیرمعمولی مرتفع و مستحکم ساخته شده بوده، بنابراین احتمالا در خدمت هدف خاصی بوده است.»

52

«این ساختمان‌ها خیلی شبیه ساختمان‌هایی در دیگر مناطق انگلستان هستند که به عنوان معبد یا خانه‌های فرقه‌ای نگریسته می‌شوند، بنابراین این ساختمان‌ها احتمالا به عنوان عبادتگاهی پیشا‌مسیحی توسط نخستین پادشاهان ایست انگلیا بنا شده بودند.»

یک اندیشمند و راهب کلیسای انگلستان در قرن هشتم در کتابی با عنوان «تاریخ کلیساهای مردم انگلستان»، از «روستای پادشاه» در رندلشام (در سوفولک) نام برده که حاوی معبدی با نمازخانه‌هایی وقفِ خدایان پیشامسیحی و همینطور عیسی مسیح بوده است.

این مجموعه، که اسکال آن را استثنائی توصیف کرده است، یک خندق 1.5کیلومتری در اطرافش دارد و بخشی از یک مجموعه سکونتگاهی بزرگتر با مساحتی در حدود 50هکتار بوده است.

53

یکی از یافته های متعلق به محوطه باستانی سوتون هو

داوطلبان همچنین در کنار دو عدد از مقبره‌ها یک قالب سفال پخته که برای ریخته‌گیری مهار اسب و دفع مواد زائد استفاده می‌شده ـ شواهدی از فلزکاری قرن هفتم ـ را پیدا کردند.

اسکال می‌گوید: «نتایج کاوش‌ها در رندلشام خیلی واضح قدرت و ثروت پادشاهان ایست انگلیایی و پیچیدگی جوامع تحت حاکمیت آن‌ها را نشان می‌دهد. این معبد یا خانه فرقه‌ای مدارکی نادر و استثنائی از عبادت را در یک محوطه سلطنتی متعلق به باورهای پیشا‌مسیحی به دست می‌دهد، باورهایی که زیربنای جامعه انگلستان را شکل دادند.»

ایست انگلیا، قلمرو پادشاهی در شرق انگلستان امروزی بود.

منبع: راهنماتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید