(تصاویر) کشف مقبرۀ 5 هزارساله در مصر که پر از «نقاب» است

(تصاویر) کشف مقبرۀ 5 هزارساله در مصر که پر از «نقاب» است

ماموریت باستان‌شناسی مشترک دانشگاه واسدای ژاپن و شورای عالی آثار باستانی مصر، منجر به کشف یک مقبره سنگ‌تراشی‌شده و تعداد بی‌شماری آثار باستانی از دوره‌های مختلف تاریخی در گورستان سقاره شده است.

کد خبر : ۱۷۰۶۰۸
بازدید : ۱۲۹۱

فرادید| نوزومو کاوای، سرپرست تیم ژاپنی که در سایت باستانی سقاره در مصر فعالیت می‌کند، دربارۀ کشف یک مقبرۀ مربوط به سلسلۀ دوم پادشاهان مصر در این منطقه گفته است: «این کشف اطلاعات ارزشمندی در مورد تاریخ این منطقه ارائه می‌دهد.» سلسلۀ دوم مصر باستان بین 2800 تا 2600 سال قبل از میلاد بر این سرزمین حکومت می‌کرد و بنابراین یافته‌های مربوط به آن نزدیک به 5 هزار سال قدمت دارند.

به گزارش فرادید، این شگفتی معماری که قدمت آن به سلسله دوم بازمی‌گردد، دارای طرح‌های پیچیده است و نمایانگر مهارت‌های سازندگان مصر باستان است. طرح مقبره و سفال‌های کشف‌شده‌ی داخل آن، نشانه‌های مهمی برای درک زمینه‌ی تاریخی ایجاد آن هستند. 

ancient-egyptian-tombs-discovered-02-ht-llr-220317_1647538802294_hpEmbed_3x2_992

مصطفی وزیری، دبیر کل میراث فرهنگی مصر می‌گوید همکاری با دانشگاه واسدای ژاپن مفید بود و پرده از مقبره‌ای برداشت که فصل جدیدی به تاریخ غنی سقاره می‌افزاید. دست‌سازه‌ها و گورهای کشف‌شده، دریچه‌ای به زندگی کسانی هستند که در این تمدن باستانی می‌زیستند. »

2

از جمله یافته‌های جالب می‌توان به بقایای تدفین انسانی با نقاب‌های رنگی و تدفین یک کودک کوچک اشاره کرد. افزون بر این، این مأموریت منجر به کشف دفینه‌هایی از اواخر دوره بطلمیوس و همچنین یک تابوت از سلسله هجدهم شد که حاوی یک ظرف مرمری بود که به خوبی حفظ شده بود. 

2024-638399737012783986-278

گنجینه‌ی آثار باستانی شامل دو مجسمه سفالی از الهه ایسیس، یک مجسمه سفالی از خدای کودک هارپوکرات، طلسم‌های مختلف، مدل‌های سفالی و سفال‌نوشته می‌شود. 

3

کاوایی می‌گوید این مأموریت تمام اکتشافات را مستند کرده است: «امیدواریم در فصل‌های آینده اسرار بیشتری از محوطه باستانی سقاره کشف کنیم و درک‌مان را از این منطقه تاریخی مهم غنی‌تر کنیم.»

4

6

7

مترجم: زهرا ذوالقدر

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید