کشف پادگان ارتش روم در زیر یک مدرسۀ ابتدایی

کشف پادگان ارتش روم در زیر یک مدرسۀ ابتدایی

در این کاوش‌ها، یافته‌های پیچیده‌ای آشکار شدند از جمله بقایای ساختمان‌ها و آجرهایی با مهر لژیون سیزدهم ارتش امپراتوری.

کد خبر : ۱۷۴۳۹۹
بازدید : ۱۴۷۰

فرادید| چهارمین مدرسه قدیمی وین، مدرسه ابتدایی Kindermanngasse، به طور کامل در حال بازسازی است. چندین هفته است که به عنوان بخشی از بازسازی مدرسه، کاوش‌های باستان‌شناسی در حیاط داخلی محوطه انجام می‌شود که اطلاعات جدیدی را از توسعه تاریخی این منطقه شهری ارائه می‌دهد. 

به گزارش فرادید، وین، مانند بسیاری از شهرهای دیگر قاره اروپا، در روم باستان ریشه دارد. رومیان در قرن نخست پس از میلاد، ویندوبونا را تأسیس کردند؛ یک اردوگاه نظامی که یکی از تأسیسات مشابه بسیار در امتداد مرز لیمز بود. این کمپ جایی قرار داشت که اکنون قلب شهر وین و محوطۀ مدرسۀ ابتدایی است. 

این مکان بازتاب ارزش استراتژیک آن است. دانوب، مرز میان امپراتوری رومی و قبایل آلمانی را مشخص کرد. ویندوبونا نیز از مسیرهای تجاری مهم محافظت می‌کرد. 

این قلعه نظامی در روزهای اوج خود، دارای سکونتگاه‌های نظامی و غیرنظامی و حدود ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت بود. حضور رومی‌ها از اوایل قرن اول تقریباً ۳۵۰ سال به طول انجامید. 

1

آجری با مهر لژیون سیزدهم (۹۸-۱۰۱ پس از میلاد). از این آجرهای کوچک مربعی برای ساخت ستون‌های گرمایش کف استفاده میشد

در این کاوش‌ها، یافته‌های پیچیده‌ای آشکار شدند از جمله بقایای ساختمان‌هایی از قدیمی‌ترین بخش آجرکاری‌های لژیونر رومی و همچنین یافته‌های سکونتگاهی از قرون وسطی میانه یا متاخر (حدود ۱۰۵۰ تا ۱۲۵۰). 

تیم کاوش از باستان‌شناسی شهر وین، چندین گور و جااندازی‌های تیرک را کشف کرد که متعلق به یک ساختمان چوبی از نیمه نخست قرن دوم است. مطالعات اولیه نقشه ساختمان، تفسیری کاربردی از ساختمان به عنوان بخشی از آجرکاری‌های لژیون ارائه کرد. یک گودال حاوی آجرهای مهرشده زیادی از لژیون دوقلوی سیزدهم (۹۸-۱۰۱ پ. م) بود که از آن‌ها برای ساخت ستون‌هایی برای گرمایش کف استفاده می‌شد. 

یک انبار خاکی با راه‌پله سالم و دیوارهای پله‌مانند متعلق به قرون وسطی میانه یا متاخر است. احتمالاً از این اتاق برای نگهداری وسایل استفاده می‌شده است. 

قرار است تحقیقات باستان‌شناسی در حیاط مدرسه ابتدایی Kindermanngasse وین، اوایل ماه فوریه به پایان برسد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۵
نظرات بینندگان
  • لیلا ارسالی در

    21سال پیش تو یه مدرسه ت نی‌ریز بودم اونطرف حیاط مدرسمون پره سنگ قبر باشکل شیر و چیای دیگه بود زنگ تفریح می‌نشستیم رو قبرا بچه بودیم نمیدونستیم چی به چیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید