(تصاویر) کشف بقایای 800 ساله و کمیاب «کوره‌ها و زیرزمین‌ها» در فرانسه

(تصاویر) کشف بقایای 800 ساله و کمیاب «کوره‌ها و زیرزمین‌ها» در فرانسه

محققان توانسته‌اند ویرانه‌های نادر به جا مانده از یک سکونتگاه قرون وسطایی را در فرانسه کشف کرده‌اند.

کد خبر : ۱۸۰۸۲۳
بازدید : ۵۵۰

فرادید| در طول قرن‌های ۱۱ و ۱۲، یک سکونتگاه پرجنب و جوش قرون وسطایی در فرانسه، ده‌ها انبار و یک کوره متصل به یک کارگاه کار داشته است. اکنون حدود ۸۰۰ سال بعد، باستان‌شناسان ویرانه‌های کمیاب بجا مانده از این سکونتگاه باستانی را کشف کرده‌اند. 

به گزارش فرادید، کارشناسان در حال کاوش در حومه روستای کایراک (Cayrac) بودند که این کشف اتفاق افتاد: پنج ساختمان، یک کوره و ۲۹ انبار. دو ساختمان اصلی با استفاده از ستون ساخته شده‌اند. اولی حداقل ۲۳ ستون و حدود ۱۴ در ۳ متر اندازه داشت و ساختمان دوم نیز حداقل ۳۰ ستون و حدود ۷ در ۳ متر اندازه داشت. 

photo_2024-03-14_10-28-40

به گفته باستان‌شناسان، اندازه و حفظشدگی ویرانه‌ها، آن‌ها را به کشفی بی‌سابقه تبدیل کرده است

در ویرانه‌های هر یک از سازه‌ها، کوره و انبار پیدا شد. همچنین تعدادی انبار در محدوده بین دو ساختمان بود. این انبارها گنجایش بین ۱۰۰ تا ۹۵۰ گالن را داشته است. سازه سومی به ابعاد حدود ۷ در ۱ متر در محل حفاری شد. کارشناسان بر این باورند که این سازه یک انبار نیمه‌مدفون بوده که احتمالاً داخل زمین ساخته شده است. 

photo_2024-03-14_10-28-42

انبار نیمه‌مدفون احتمالاً مستقیماً در زمین حفر شده است

دو ساختمان دیگر اندازه‌هایشان نامعلوم است. یکی از آن‌ها حاوی دو کوره و انبار بود. مقامات می‌گویند به ندرت می‌توان سازه‌هایی با این اندازه و در این وضعیت حفاظتی در منطقه یافت. یک کوره متصل به یک گودال هم کشف شد. اندازه محفظه‌ی گرمایش این کوره حدود ۲.۴ در ۲.۱ متر بود، در حالی که گودال حدود ۱۴ متر طول، ۵ مترعرض و نزدیک به ۱ متر عمق داشت. 

photo_2024-03-14_10-28-47

باستان‌شناسان می‌گویند کوره به یک گودال متصل است

ساختار کوره و گودال با سه خندق کم‌عمق احاطه شده بود. مجموعه‌ای از آثار و ویرانه‌های قدیمی‌تر نیز در این مکان پیدا شده است. باستان‌شناسان دو گودال کم‌عمق بزرگ و یک چاه پیدا کردند که احتمالاً به یک سکونتگاه قدیمی‌تر مرتبط است که مرکز آن بیشتر در جنوب بوده است. 

photo_2024-03-14_10-28-45

این چاه با آجرهای آهکی پوشیده شده بود

چاه با آجرهای آهکی پوشیده شده بود و گودال‌ها گنجینه‌هایی از سرامیک‌های قرن اول و دوم را در خود جای داده بودند. 

کایراک (Cayrac) در جنوب فرانسه است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید