(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ آلاچیق‌های زیبای مازندران و خندق مخوف تهران!

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ آلاچیق‌های زیبای مازندران و خندق مخوف تهران!

در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیوهای معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

کد خبر : ۱۸۱۹۰۴
بازدید : ۱۲۶۷۵

فرادید| این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید؛ عکس نخست امروز در آرشیوهای مختلف با عنوان منظرۀ یکی از خندق‌های اطراف تهران ثبت شده است. در پس زمینۀ تصویر آبادی و خانه‌های زیادی به چشم می‌خورند، اما در جلوی تصویر ساختمان‌هایی نیمه مخروبه و تاریک در جایی خندق‌مانند دیده می‌شوند. خندق‌های اطراف تهران در منابع مختلف به عنوان محلی برای سکونت و عبور و مرور بزهکاران عهد قاجار معرفی شده‌اند.

FS-FSA_A.4_2.12.Sm.63

عکس دوم منظره‌ای در مازندران را به تصویر کشیده است که در آن ساختمان‌هایی آلاچیق‌مانند در کنار یکی دو ساختمان دیگر که ظاهرا خانه هستند به چشم می‌خورند. فردی با لباس غربی در لبۀ یکی از آلاچیق‌ها نشسته و گروهی ایرانی نیز در نزدیکی آلاچیق (سمت چپ تصویر) ایستاده‌اند.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.42.11

عکس آخر نیز یک روستا را در مناطق شمالی ایران به تصویر کشیده است.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.00.06-000004

۵۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید